Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja! Vet ni nån bra hemsida som man kan ladda upp filer på? Jag har testat soundclick, men där kan bara medlemar ladda ner filerna.

Vilka sidor använder ni när ni ska uploada filer?

Tacksam för tips! :rolleyes:

\Dboy!

Annons
Postat

Tjena,

Jag har alldrig varit medlenm hos sound clik men den ligger fortfarande högt upp i min litsta på besökta sidor..

Jag har alltid haft tillgång till allt som finns på sajten.. Men det kanske bara är så för mig.

Testa annar någon gratis server .. tex www.supraservers.net eller freewebs.com

Men där måste du göra en egen hemsida som inte är så svårt :rolleyes:

(www.xdjs.tk)

Postat (redigerat)

Tack för det, Xdjs! :rolleyes:

Freewebs.com var en kul sida! 😄

Redigerat av Danabacken
Postat (redigerat)

Freewebs är inte alls en kul sida. Det är så långsamt så man börjar gråta.

Beroende på vad du ska använda det till så är yousendit.com fullständigt fantastiskt. Men där ligger filerna bara kvar i en vecka och för ett visst antal nerladdningar (25 tror jag).

EDIT: Är du säker på att bara medlemmar kan ladda ner från soundclick? Hmm. :rolleyes:

Redigerat av tbruce
Postat

"Upload-sida" får mig att tänka på yousendit.com eller dropload.com eller nån sida där man laddar upp filer som ska skickas till någon annan.

Eller tänkte du skaffa ett webbkonto och ladda upp filer på?

Postat

Att regga egen domän och hyra typ 500MB på en webbserver är ruskigt billigt idag. Det finns flera bra aktörer på marknaden, men kolla t ex in www.b-one.net som jag själv använder. Funkar super.

//peAk

Postat

japp,

håller med pXp. Jag har oxå en domän på b-one. Kan varmt rekommendera dem!

/E

Postat

...och jag kan starkt varna för B-One efter att ha fått hotellet avstängt flera gånger pga. egna musikfiler, zip-filer, hög bandbredd m.m.

Jag sa upp abonnemanget men tvingades ändå betala för ett andra år. Skulle påstå att inget webhotell kan vara mer ruttet när det gäller lömska avtal. 😉

Därför är alla andra webbhotell ett bättre val. Aleborg, Box och Surftown brukar få goda omdömen här i forumet. Själv gick jag över till Loopia och det är som att gå från skuldsatt till bli miljonär.

Postat

finns det någon anledning att använda svenska webhotell eller är det bara för att få tillgång till telefonsupport och sånt? använder själv micfo.com sedan drygt 18 månader tillbaka.. valde MG super och får således 1gb utrymme, 40gb bandbredd per månad, oändligt med ftp- & pop3-konton, oändligt med subdomäner osv...

band upp mej i 36 månader (24 månader á 5.95 USD + 12 månader gratis = runt 30kr / månad) och är än så länge grymt imponerad!

dana, om du behöver kan jag ge dej ett ftpkonto och en subdomän (typ http://dittnamn.silenced.us där du kan ladda upp din musik så länge du inte har mer än säg..20gb / månad borde vi klara oss bra 😆 skicka ett pm om du är intresserad.

smiles,

~ f

äntligen lunch!

Postat

Acidplanet.com har jag lite eget material liggande på.

Är det ett webbhotel du letar efter håller jag med Linus. Loopia!!!

Postat
...och jag kan starkt varna för B-One efter att ha fått hotellet avstängt flera gånger pga. egna musikfiler, zip-filer, hög bandbredd m.m.

Jag sa upp abonnemanget men tvingades ändå betala för ett andra år. Skulle påstå att inget webhotell kan vara mer ruttet när det gäller lömska avtal. 🙂

Därför är alla andra webbhotell ett bättre val. Aleborg, Box och Surftown brukar få goda omdömen här i forumet. Själv gick jag över till Loopia och det är som att gå från skuldsatt till bli miljonär.

Det var värst. Jag har en massa egen musik, zip-filer, databaser etc där, men aldrig haft några problem. Schysst admin-gränssnitt och superbra support (som jag behövde när min mail inte funkade, visade sig vara norton som buggat ur).

Däremot har jag väl knappt några besökare, så banbredden utnyttjas dåligt, då kanske de är mer toleranta. Synd att du haft problem med dem.

//peAk

• 2 veckor senare...
Postat

Jag kollade på surftown men i deras info går att läsa att man inte får ha Videos eller mp3 samt jpeg filer.

Det är just sådana filer jag vill kuna ladda upp.

Finns det inga webhotell där man får ha dessa filer?

Jag skall alltså inte lägga upp copy skyddat material utan bara egen producerad musik

bilder etc.

Henrik

Postat
Jag kollade på surftown men i deras info går att läsa att man inte får ha Videos eller mp3 samt jpeg filer.

Mja, riktigt så står det inte. Det står:

"Surftown förbehåller sig rätten att avlägsna zip-filer, MP3-filer, jpg-filer och dylikt, om dessa belastar servrarna i orimligt hög grad"

Jag har haft TUNGT med trafik och mp3-nedladdningar (egen musik) från min surftown-site utan att de sagt något, men samtidigt har jag hört de som fått tillsägelse trots mindre trafik än vad jag haft.

Hur som helst är jag nöjd med Surftown. Supporten är inte alltid den bästa, men det är den aldrig bland billiga web-hotell.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.