Jump to content
Annons

finns det nån som kan logic ? ( expert)


EkenMusiX

Recommended Posts

be då din pappa att sluta styrketräna på skattebtalarnas bekostnad, sluta dricka "beslagtaget gods" på fredagkvällar & sluta ta berusade fjortonåriga tjejer på brösten. & just det, be honom sluta trakassera hemlösa och invandrare också.

WORD! 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 68
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Sluta tjafsa. Min pappa är polis och kan faktiskt sätta er allihop i fängelse!

ojdå.

be då din pappa att sluta styrketräna på skattebtalarnas bekostnad, sluta dricka "beslagtaget gods" på fredagkvällar & sluta ta berusade fjortonåriga tjejer på brösten. & just det, be honom sluta trakassera hemlösa och invandrare också.

Va? Har du också varit Polis! Säg inte att du jobbade i Västerås också! Kommer du ihåg när Olle och Diktatorn spöa på den där

musiker-tönten som bara skulle "hämta" sin gitarr! Fn va jag garva när dom slog sönder den för honom! Ja ja, det var tider det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här forumet är verkligen häftigt. Många gånger talas det om relevanta inlägg, om konstruktiva inlägg m m. Men när någon bestämmer sig för att en fråga är för dum för att ställas hakar delar av forumet på och man förvandlar omedelbart tråden till en lekstuga. Vi har ju OT för såna diskussioner, och om man nu tycker att det är obefogat att be om hjälp via MSN så må det vara hänt. Men det personen som startade tråden frågar efter är ju trots allt om det finns någon som vill hjälpa honom eller henne per MSN. Han eller hon ber ju inte om ett låtsasskämtkrig som bara är till för de som är lite insatta i forumet.. Inte sant? Inte heller ber personen om kommentarer rörande manualer eller hur mycket programmet kostar.. Inte sant? Oftast vet vare sig du eller jag om en person köpt sin licens eller inte, men det är inte upp till oss att gissa eller påstå. En seriös fråga bör bemötas därefter. D v s, så länge någon inte rakt ut säger att den sitter på en piratkopia, är det ingen piratkopia. Och vi diskuterar ju det mesta, utom just piratkopior. För det står väl i reglerna? Eller missminner jag mig..

Och ja, visst är jag en grinig gubbe. Och visst läxar jag upp alla andra, och visst skriver jag ett totalt ovidkommande inlägg själv. Jag gör alla de fel som jag menar att många gjort i denna tråd redan. Fast jag inser inte hur jag skulle gått till väga annars. Kanske borde startat en tråd i Om forumet, eller kanske i OT eller kanske t o m i Allmänt? Det fåniga är att den här meningslösa diskussionen väcks då och då, vilket bevisligen inte hjälper. Och jag är dum att än en gång föra den på tal. Och jag har inget att säga till mitt försvar. Jag vädjar till sunt förnuft och hävdar alkoholpåverkan. Skärpning!

De där kommentarerna om att jag inte behöver läsa, bry mig om det osv kan ni som tänkte tanken genast skippa. Det handlar inte om vad jag vill och inte vill. Om det ska vara nån mening att söka på trådar och få vettiga svar blir forumet tämligen urvattnat om trådar till 85 % (som denna) består av en massa ovidkommande tjafs. Dessutom hänvisas till just forumet med frågor m m, trots att just en fråga fått ett tämligen oseriöst bemötande. Hur blir det med nästa nybörjarfråga? "läs manualen"?

Men det här är bara mitt tyckande. Och visst är det fullständigt meningslöst och framförallt uträttar det ingenting. Men då är det ju faktiskt bara att skita i det, ni behöver inte ens kommentera det, ni som tycker att ni behöver sänka er till min nivå för att förklara för mig hur saker och ting ligger till. Det här inlägget finns här mest för min egen egoisms skull.. Läs manualen, självklart. Träna, självklart. Testa, självklart. Fråga, självklart. Men låt bli att håna och förlöjliga!

Tack och god natt. //smulan

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!¨

Okej men i så fall - finns det någon som Hans, via MSN, kan skicka sina forumsinlägg till för korrekturläsning! Givetvis utan ersättning!

Alltså inte ändra innehållet men att denna person då rättar alla mina meningsbyggnads och stavfel! Letar upp lite bild-länkar, söker på

Google och allt sånt där annat tråkigt som inte jag orkar göra själv! Nån som är intresserad?

Redigerat av Hans
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sitter i samma situation som trådstartaren. Jag har sex datorer med Logic Pro 7 i som jag behöver lära mig. Jag har elever som väntar på att få komma igång.

Jag tackar MusicNixon för forumtipset som, ihop med manualen och Logic-forumet här på Studio säkert ger mig det jag behöver.

Jag håller med Smulan! Jag håller än mer med Dumb Dan, detta var verkligen mycket underhållande läsning! Framförallt vill jag tacka Hans och Danny. Till Er vill jag också framföra att jag, vid två tillfällen, spelat för ett välkänt mc-gäng. De har bett mig kontakta dem om någon är dum mot mig...........

Link to comment
Dela på andra sajter

Till Er vill jag också framföra att jag, vid två tillfällen, spelat för ett välkänt mc-gäng. De har bett mig kontakta dem om någon är dum mot mig...........

Hehe, jag har bara spelat en gång för ett välkänt mc-gäng. Men det kanske är det man ska köra som argument i alla trådar nu. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

vilka sura jävlar ni är, varför svara om ni inte vill hjälpa snubben???

värsta uppfostringsforumet...

Värst vad schysst du var då!

Vad har du för MSN själv?, och vad är du bra på?

Jag behöver hjälp med allt möjligt då och då, och du verkar vara en trevlig prick som gärna ställer upp. (skriv upp ditt telefonnummer och hemadress också när du ändå håller på så jag kan få tag på dig ifall du inte skulle vara uppkopplad mot nätet)

ja eeeh...du behöver ju alltså inte lämna ut ditt MSN om du inte vill. Man kan låta bli även fast nån ber om det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sitter i samma situation som trådstartaren. Jag har sex datorer med Logic Pro 7 i som jag behöver lära mig. Jag har elever som väntar på att få komma igång.

Varför är du lärare i ett ämne som du inte kan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland har man helt enkelt inget val som lärare. Man får nya uppgifter år efter år, och får utveckla sin kompetens för det. Skulle man ta in en ny speciallärare för ett visst ändamål kanske den personen enbart kan erbjudas 10-15% tjänst. Det är mycket budget och arbetsmarknadspolitik man måste ta hänsyn till.

Att Wonderboy inte kan just Logic (just nu) spelar ingen större roll. Han har lång erfarenhet av musik och ljud, och inte minst pedagogisk kompetens. Då kan han se inspelning och mixning i ett större perspektiv, och är inte så beroende av var knapparna och kommandona sitter i just Logic.

Det finns inga ljudtekniklärar-program på högskolorna, så det blir ofta musiklärarna som får ta den biten på köpet. Ljudteknikundervisningen på musikhögkskolan (för lärare) kanske har blivit bättre idag, men för 8-10 år sedan var den inte särskilt rolig. Vi fick fingra på kassettportor och spela in MIDI i Logic 3. Det blir helt enkelt de som har ett brinnande intresse, eller mycket studioerfarenhet som lyckas bäst ute på fältet.

Redigerat av MusicNixon
Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan låta bli även fast nån ber om det.

Fasen.

Det kunde väl nån berättat tidigare.

hade ja bara haft tid sa hade ja gjort det. jag har fullt upp pa MSN, folk fragar efter min adress hela tiden och vill ha hjalp...sorry

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Shysst 🙂! Vad har du för MSN då? Du kan få propps & kredd ifrån Hasse H alltid välförsedd med rim och så!

Så här kan det stå innunder alla Hans inlägg!

Korrekturläst utav den eminente tbruce

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sitter i samma situation som trådstartaren. Jag har sex datorer med Logic Pro 7 i som jag behöver lära mig. Jag har elever som väntar på att få komma igång.

Varför är du lärare i ett ämne som du inte kan?

Hej Eternal!

Jag kan lite om musik, ljud, mikrofontekniker, radioproduktion, musikstudioinspelning, PA-teknik etc. Självlärd i det mesta men har också fått mycket hjälp av kunniga människor genom åren. Jag tycker mig också kunna en del om Protools LE, vilket är det program vi har använt oss av de senaste åren. Nu har vi dock köpt in Logic Pro också och det har jag inte satt mig in i ännu. En av många anledningar till detta är att jag bl a läser in min lärarbehörighet på distans. Jag är mitt uppe i arbetet med examensarbetet och det finns ingen tid över för något annat. Jag längtar efter att kunna sitta och upptäcka Logic men det är helt omöjligt just nu, oavsett om vi pratar om arbetstid eller fritid. Vi kör fortfarande Protools så eleverna kan jobba på som vanligt.

På vilken högstadieskola går Du, Eternal?

Redigerat av wonderboy
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Vadå pajkastning 😉? Hans går i SofiaSkolan! Vilka högstadieskolor går ni andra i då? (Förutom wonderboy som ju är lärare.)

Jag tror att det var en diss, men det kanske det inte alls var.

Lustigt att du går i Sofiaskolan, där gick jag i högstadiet. Bor ett par kvarter därifrån 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här forumet är verkligen häftigt. Många gånger talas det om relevanta inlägg, om konstruktiva inlägg m m. Men när någon bestämmer sig för att en fråga är för dum för att ställas hakar delar av forumet på och man förvandlar omedelbart tråden till en lekstuga. Vi har ju OT för såna diskussioner, och om man nu tycker att det är obefogat att be om hjälp via MSN så må det vara hänt. Men det personen som startade tråden frågar efter är ju trots allt om det finns någon som vill hjälpa honom eller henne per MSN. Han eller hon ber ju inte om ett låtsasskämtkrig som bara är till för de som är lite insatta i forumet.. Inte sant? Inte heller ber personen om kommentarer rörande manualer eller hur mycket programmet kostar.. Inte sant? Oftast vet vare sig du eller jag om en person köpt sin licens eller inte, men det är inte upp till oss att gissa eller påstå. En seriös fråga bör bemötas därefter. D v s, så länge någon inte rakt ut säger att den sitter på en piratkopia, är det ingen piratkopia. Och vi diskuterar ju det mesta, utom just piratkopior. För det står väl i reglerna? Eller missminner jag mig..

Och ja, visst är jag en grinig gubbe. Och visst läxar jag upp alla andra, och visst skriver jag ett totalt ovidkommande inlägg själv. Jag gör alla de fel som jag menar att många gjort i denna tråd redan. Fast jag inser inte hur jag skulle gått till väga annars. Kanske borde startat en tråd i Om forumet, eller kanske i OT eller kanske t o m i Allmänt? Det fåniga är att den här meningslösa diskussionen väcks då och då, vilket bevisligen inte hjälper. Och jag är dum att än en gång föra den på tal. Och jag har inget att säga till mitt försvar. Jag vädjar till sunt förnuft och hävdar alkoholpåverkan. Skärpning!

De där kommentarerna om att jag inte behöver läsa, bry mig om det osv kan ni som tänkte tanken genast skippa. Det handlar inte om vad jag vill och inte vill. Om det ska vara nån mening att söka på trådar och få vettiga svar blir forumet tämligen urvattnat om trådar till 85 % (som denna) består av en massa ovidkommande tjafs. Dessutom hänvisas till just forumet med frågor m m, trots att just en fråga fått ett tämligen oseriöst bemötande. Hur blir det med nästa nybörjarfråga? "läs manualen"?

Men det här är bara mitt tyckande. Och visst är det fullständigt meningslöst och framförallt uträttar det ingenting. Men då är det ju faktiskt bara att skita i det, ni behöver inte ens kommentera det, ni som tycker att ni behöver sänka er till min nivå för att förklara för mig hur saker och ting ligger till. Det här inlägget finns här mest för min egen egoisms skull.. Läs manualen, självklart. Träna, självklart. Testa, självklart. Fråga, självklart. Men låt bli att håna och förlöjliga!

Tack och god natt. //smulan

Vad är målet med det här forumet? Att bli bättre på att spela in och skriva musik skulle jag kunna tänka mig. Varför vill vi bli bättre på musik? För att det gör oss lyckliga.

Varför skämtar vi? För att det gör oss lyckliga.

Två medel till samma mål.

Jag kommer att fortsätta att skämta och bete mig allmänt barnsligt tills jag ( gud förbjude ) växer ifrån det eller tills jag blir utslängd från forumet.

Bajs.

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

På vilken högstadieskola går Du, Eternal?

Alltså det var inte meningen som en diss på något sätt. Blev bara lite nyfiken när det stod att eleverna väntade på att få sätta igång. Jag kände inte till varken dig eller din situation. Lät lite som en mardröm att ha elever i något man inte studerat in. Jag skulle få panik 😕

Så du missförstod mig en aning 😳

Behöver jag ens svara på "På vilken högstadieskola går Du, Eternal?" ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...