Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN:This is real

ARTIST/GRUPP:Slowmoboy & Rolf

GENRE:pop

LÅTLÄNGD:3.31

KOMPOSITÖR:Rolf & Rikard

PRODUCENT:båda

EV. MEDVERKANDE:båda

INSPELNINGSÅR:2001/2005

FORMAT: MP3

STORLEK: 6.6 MB

STATUS: Verkligen ett utkast!!

Det här är en bakgrund som en kille som jag jobbade med tidigare har gjort. Vi la sång hemma hos honom för typ fyra fem år sen och nu hittade jag hans bakgrund hemma på en cd, fast utan sång. Då tänkte att jag skulle sjunga in lite för jag tycker att den sätter sig.. 🙁

hursomhelst så låter detta crap men det om ni tycker låten är bra så funderade jag i banor kring nyinspelning. Får se vad det blir för respons.. 😆

Redigerat av Richie76
Annons
Postat

Ok! Det var ju trevligt! Ja, mitt internet är lite konstigt idag och överföringen tog typ 5 min, så jag kan tänka mig att nåt blev fel..

Postat

Tack för det! 😮 Ja, jag kan säkert skriva en bättre låt men jag känner själv att refrängen sätter sig och det är inte så ofta den gör det..

Men det är ju min åsikt och det blir lätt att man blir partisk. Får se vad folket säger! 😠

Postat

Tack så mycket! 😆 Riktigt kul att höra! I will try to keep it up! 😆

Känns bara så dryyygt att man inte kan göra något åt bakgrunden, utan måste spela om allt. Dessutom tycker jag att han som gjort den är kanonduktig men vi har ingen kontakt i nuläget, så man får väl se vad som händer med denna låt.. 😆

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat

Fin låt, Richie. Bitvis sköna harmonier.

Kanske testa en överstämma på det distade sång-partiet? Skulle inte ha något emot att sången höjdes där också, volymmässigt.

Vad handlar texten om?

Postat

Tackar för det! 😆 Kan vara värt ett försök med överstämma.. Tänkte du oktav eller nåt annat? På båda verserna eller?

Jo, låten handlar om en viss tjej som var för naiv för att fatta hur stort det är att sätta ett barn till världen.. framgår kanske inte av texten.. 😆

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat

Jag tänkte på partiet 01:32. Kanske en ters eller kvint, jag vet inte vad det kallas.

Aha, en sång om barn till världen. Jag trodde det handlade om knark.

Postat

Gottcha! Ska prova det och se om det blir bättre.. Fattar även hur du kunde få det till knark! 😆 Lite coolt ändå att man kan få ut olika innebörder av samma text..

Postat

Helt okej låt, påminner lite om Power of Dreams. Jag tycker att du ska göra en nyinspelning!

Postat

Tackar! Power of dreams har jag inte hört talas om men jag antar att det är ett band! 😆 Får kolla upp det..

Ja, är smärtsamt medveten om att det måste till en nyinspelning.. Ingen som känner sig sugen.. 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.