Carl_B Postat 19 april 2004 Postat 19 april 2004 Hej! har haft ett problem... hade innan ett soundblaster ljudkort... men märkte att när jag spelade in från min virus c och k-station blev det lätt osyncat.. alltså de lät som noterna flyttades... så ja bytte till ett audiophile 24/96 i hopp om att det skulle lösa problemet... vilket det gjorde till viss del... det är fortfarande osyncat.. men inte lika mycke... ljudet pitchas också även lite ibland.. Ljudkortet sitter på 1a PCI-platsen med IRQ 23.. odelat har en P4 2.6 @ 400 mhz 256 ddr ram audiophile 24/96 som sagt FL Studio som sequencer MIDI-out från ljudkort till MIDI-in k-station MIDI-in från ljudkort till MIDI-out virus c ^ för att använda k-station som midi-controller och virus c som ljudkälla Kan ta och recorda sen för att vissa hur illa det blir.. gör det efter jobbet.. ska även prova med en annan sequencer tänkte jag. Men är det någon annan som har hört talas om det problemet.. i regel är det: Ju mer cpu/ram- krävande en låt är desto sämre låter det... kan det hjälpa med mer ram? Hoppas mest på att det är någon liten rolig inställning som ska lösa problemet... betvivlar det dock. Läste förresten att 1a PCI-platsen delar lite med AGP-porten... kan det vara problemet? Det kan hända att detta låter väldigt snabbt påkommet men jag har funderat o provat o funderat o svurit... o bankat sönder knogarna... helt utan resultat... så va snälla o läs igenom allt jag har skrivit o kom med en lösning 😄 tack på förhand...
Wille Postat 19 april 2004 Postat 19 april 2004 kör du med "köpt" version el p**** ? 😱 vet inte om det har med det att göra men 😄 Mvh / Starion.
Carl_B Postat 19 april 2004 Trådstartare Postat 19 april 2004 kör du med "köpt" version el p**** ? 😱 vet inte om det har med det att göra men 😱 Mvh / Starion. 😲 spelar ju ingen roll... men ja kör p**** 😄 ska försöka skicka upp ett sample så fort ja kommer hem...
Claes Holmerup Postat 19 april 2004 Postat 19 april 2004 Låter lite som problem med "emulerade portar"...
Carl_B Postat 19 april 2004 Trådstartare Postat 19 april 2004 Låter lite som problem med "emulerade portar"... berätta mer e du snäll...
Claes Holmerup Postat 19 april 2004 Postat 19 april 2004 https://www.studio.se/index.php?showtopic=646 Det är ju inte säkert att det är detta som är problemet i ditt fall, men emulerde portar kan ställa till med väldigt skumma fenomen, så det ligger nära till hands att misstänka...
Carl_B Postat 20 april 2004 Trådstartare Postat 20 april 2004 Hmm... tror inte det finns emulerade portar i FL Studio... jag hittar det iaf inte... läste igenom manualen.. stog inget där heller..
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.