Jump to content
Annons

Vilken låt som singel ?


ChrisSnyder (oregistrerad)

Recommended Posts

ChrisSnyder (oregistrerad)

Röstningen över, tack till alla Er som bidragit och tagit Er tid att lyssna!

Mvh

Snyder

Redigerat av ChrisSnyder
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

låt 3, helt klart. Fast det är lite orättvist, för den låter verkligen sämst mixad....nu vet jag att du inte mixat dom alls, men dom andra är ändå behagligare mixade i nuläget......men låt 3 lyser igenom trots det.

Dom andra är i princip lika bra, men jag tror inte på riktigt så mjuka låtar som singel-låtar....

Med en riktigt bra prodkution kan låt 3 bli riktigt bra......och då kan jag säga att jag inte lyssnar på den här typen av musik över huvud taget.....

Men alla tre är helt klart bra låtar! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle nog också gå på trean. Bara för att den kommer igång nästan direkt och att refrängen kommer så snabbt. Singeln 1 skall väl vara lite upptempo och på något sätt snabbt fästa lyssnarens uppmärksamhet. Smack pang så att säga. Annars är jag svag för 1:an.

och du... vilken mysig röst hon har 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

ChrisSnyder (oregistrerad)

tack för alla mysiga svar ...

Och vad jag sagt angående schlagern har inte så mkt med musiken att göra. Det har med arrangörer och allt de där. Jag tycker det är synd att man ska behöva suga kuk för att få en låt med i schlagern, nu tillhör ju jag en av dom som inte diggar det.

Och av 3000 bidrag lr whatever att hälften är av dom som kommer med känner kompositören arrangören och det är jätteetablerade artister som framför dom. Hela grejen får mig att må illa bara.

Sen känner jag samma sak som ni guys, jag tycker 3an är rätt trist rent soundmässigt, medans dom andra känns lite bättre där, jag tycker 2an låter bäst rent soundmässigt.

3an är skriven av låtskrivare som skrivit låtar till b.la Faith Hill och stora artister i USA, 2an är skriven av mig och ettan av en okänd stockholmstjej...

Vi trodde ju absolut att 1an lr 3an skulle vara nån av dom som vann gallupen lixom.. Men vi får se om nåt dygn hur det ser ut ..

Vi tar för övrigt inte något beslut utifrån detta.. Men det är bra att se lite vad olika målgrupper, åldrar osv tycker om låten ...

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Tjena Chris!

Som flera angett redan: detta var inte lätt. Alla är bra mätt med Forummått, 4 av 5 skulle jag väl sätta som betyg på samtliga.

Personligen gillar jag mest "Vila i min famn", mest beroende på texten och det mest sparsamma arrangemanget. Den är mest originell dessutom. 4+.

Men inte heller "Stanna kvar" är dålig. Trummorna är ju sköna & texten tänkvärd.

Ren 4:a.

"Se mig som jag är" tycker jag inte är lika rolig, syntstråkarna i början och slutet är vedervärdiga. Mellanspelet á la EuroVision Song Contest är det sämsta. Texten är ute? En 4-.

Gör en Maxi-cd-singel med dessa tre låtar & Lycka till!

ELSA: Jag såg hur röstningsresultatet var nu, sedan jag lagt min röst. Kan bara säga att jag blev förvånad!

😆

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Fin sångröst...nånstans mellan Helen Sjöholm och Irma Schultz

Klockrent quality!

Jag satt och tänkte på vem hon liknade i rösten och så lägger du

upp en sådan underbar räkmacka!

Ja nu skall vi se :

Underbara låtar alla 3 men måste jag välja någon som är lite extra

så får det bli nummer 1 och det är av en enkel beröringsanledning.

Singel, ja det beror ju helt och hållet på vem man vill nå. Mig når

ni genom bidrag 1.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tvåan har bäst hitpotential utan tvekan, den påminner lite om Celine Dions Titanic tema: "My Heart Will Go On" eller något sådant hette den tror jag. Det satt ganska långt inne att identifera den dock så det är nog ingen risk att du får en stämning på halsen. Det är mest i build-upen till refrängen som det märks. Resten är långt ifrån. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Häj du!

Trean var den jag tyckte hade en absolut självklart singelpotential.

Den jag tyckte bäst om, men jag gillar alla tre. Verkligen mycket

välkomponerat/arrat. Så...trean! Men värst vad leaden blir stark mot slutet....

Råmix va? Bra låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

ChrisSnyder (oregistrerad)

Tack för alla svar !

det är väldigt intressant må jag säga!

Tack för all bra input oxå.

Nu är röstningen överoch det är mkt mkt intressant att se vad folk har röstat.

När ni hör nån av låtarna på radio så ska ni veta att ni var med och made a difference .. =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...