Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Håller på med min drum n bass låt och vill skapa typ ett atmosfärisk sound eller vad man ska säga. "Soundet" är väldigt vanligt tror jag, som exempel kan jag ge:

The Advocate - plastic bagging, T power - thirteen over for.

Tror säkert att det finns fler sådana låtar ,men jag undrar helt enkelt hur skruvar man fram soundet.

Redigerat av rhythmical
Annons
Postat

Okej, men eftersom sannolikheten är ganska liten att någon annan har dessa låtar på EP/CD i original så blir det mao ganska svårt att hjälpa killen 😄

Postat

haha, jo..

Men iaf, posta ett klipp.. Det blir så mycket lättare då.

Och dbd, har du några låtar online man får lyssna på? Inte för att jag vill hijacka tråden, men ändå :]

Postat

Jag skrev att du skulle posta ett klipp. Svårt att säga hur man gör ett ljud som man inte ens har hört. 😏

Postat
Svårt att säga hur man gör ett ljud som man inte ens har hört. 😏

🙂..nä..för ett ljud man inte hört kan man tjäna grova stålar på...så det vill man inte ge bort till höger o vänster... elle

/D

Postat

Vet inte om reglerna ger mig möjligheten att göra det, vore ju dumt att bryta mot dom eller hur...

kanske får formulera om frågan helt enkelt.

På vilka sätt kan man få fram en atmosfär runt låt oss säga trummorna.

antar att det måste vara någon typ av effekt. 😏

Postat

självklart med det var inte riktigt det jag var ute efter, utan mer hur man får till soundet med t.ex en rad fx i olicka former. Alltså vilka så går bra att använda tillsammans för att få ett mer atmosfäriskt ljud.

Postat

ta ett klipp på ca 10 - 60 sec på de du vill ha hjälp med o sänk kvaliten till 96 lr 128... det får du göra... det måste ju bara ses som reklam för han som har gjort låten... säg till exempel att nån här tycker låten e svinfet o går o köper den.. så du behöver nog inte oroa dej..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.