Jump to content
Annons

Krux vid Reason-installationen - vem löser frågan?


Nadia (oregistrerad)

Recommended Posts

Nadia (oregistrerad)

Hej

 

Jag har kört alla skivor och installationen av Reason verkade ha gått bra i min laptop. När jag klickar på ikonen för att dra igång programmet börjar det ladda, och allt ser bra ut tills det plötsligt dyker upp en felmeddelande-ruta. Det ser ut såhär:

 

1. "Reason cannot run because of an unexpected error". (Jag klickar OK)

 

2. Felmeddelanderuta med följande text dyker upp: "D:\Projects\rewire\ReWireDLL\Portable\ReWireDLL.cpp(980) : VERIFY failure". (Jag klickar OK)

 

3. Felmeddelanderuta med följande text dyker upp: "D:\Projects\rewire\ReWireDLL\Portable\ReWireDLL.cpp(981) : VERIFY failure". (Jag klickar ok, och programmet slutar ladda, som att jag aldrig hade försökt starta det).

 

Jag blir galen! Vad ska jag göra? Snälla, säg inte "prova att installera om" utan att ha något rimligt belägg för det.

 

Undrar en sak till: Går Reason bra att använda utan någon keyboard? Jag vill göra musik bara med tangentbordet, inga andra tillbehör. Är det ändå användbart?

 

//nadia 😉

Redigerat av Nadia
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Snälla, säg inte "prova att installera om" utan att ha något rimligt belägg för det.

Det finns förmodligen någon här på forumet som kan ge dig en konkret svar, men jag skulle ändå rekommendera ominstallation. Mitt ända rimliga belägg för det är att datorer är helt ologiska och att det oftast tar 17 gånger mer tid till att hitta varför eller vad som gick fel än att helt enkelt bara lösa problemet.

Dock verkar det ju som om filen ReWireDLL.cpp är korrupt. Kolla om du hittar den på skivan och byt ut den mot den på din hårddisk.

Lycka till

//peAk

edit: Eller vänta tills du får ett vettigare svar...

Redigerat av pXp
Link to comment
Dela på andra sajter

Nadia (oregistrerad)

Ok. Anledningen till att jag säger "snälla säg inte att jag ska installera om" är att jag inte har programmet här, och att det känns som ett standardsvar på alla frågor.

Men jag gör ett försök ändå då och återkommer om huruvida det fungerade eller ej!

Andra förslag mottages tacksamt tills vidare!

//nadia 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, hoppas du får det att lira. Reason är grymt bra (enkelt, kraftfullt, roligt och i och med version 3 låter det till och med ok). Välkommen till forumet föresten!

Det finns flera personer här som är grymma på Reason, de ger dig säkert ett vettigt svar.

//peAk

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte vad det beror på, men jag gissar på att det löser sig om du raderar ReWireDLL.cpp (som det förmodligen har blivit fel på då du installerat någon annan ReWire-produkt tidigare) och sedan installerar om Reason. Tänk på att du inte behöver installera om ljudbanksskivorna, så släng inte de filerna från hårddisken när du avinstallerar så sparar du tid.

Och ja, Reason går utmärkt att använda utan en klaviatur. Visste du inte det innan du köpte det? Knasigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle snarare säga omformatera hela datorn. När ett problem väl uppenbarar sig går det oftast utför i en hiskelig takt 😄 Nåväl...

Jag skulle rekomendera dig att använda dig av Propellerheads utmärkta support. De svarar oftast väldigt fort och de kan ju sitt eget program. Du kan till och med skriva på svenska och lägga in diverse göteborgsskämt 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Nadia (oregistrerad)

Äh, faktum är att jag har lånat det just för att testa det. Är dock så hederlig att jag tänker köpa det om det verkar vara något för mig. Men man vill ju inte lägga massa pengar innan man vet vad det är man köper.

Kompisen kom över med bil med programmet, och jag får nog ta och skämmas lite här...det hjälpte faktiskt att installera om det!

Så snart kommer alla andra frågor, men tack ska ni ha för hjälpen!

//nadia 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...