Jump to content
Annons

Gamla begrepp försvinner!


Thimmie

Recommended Posts

Det slog mig just (jag fick inte ont), att begreppet ”skivan är slutsold” inte kommer att finnas i den nya download-världen. Trist. Eller?

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Varför skulle det vara trist? Det är väl ändå tråkigare att inte kunna köpa en skiva för att den är slutsåld?

Nope, det är tråkigare att betala för att få ladda ned en skiva och sedan få en 404! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Det slog mig just (jag fick inte ont), att begreppet ”skivan är slutsold” inte kommer att finnas i den nya download-världen. Trist. Eller?

😉

Har inte funnits tidigare heller. Möjligtvis "skivan är slutsåld", om man inte bara nöjer sig med kortformen "den [skivan] är slut". 🙂

Shit, vilken besserwisser jag är 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite synd är det tycker jag. Det har ju varit lite av tjusningen att gå och vänta på release-datum (vilka iofs kommer att finnas kvar), inte hinna köpa skivan innan det tar slut, lägga en beställning, vänta igen osv. Fast det var rätt länge sedan, känns det som.

//peAk

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite synd är det tycker jag. Det har ju varit lite av tjusningen att gå och vänta på release-datum (vilka iofs kommer att finnas kvar), inte hinna köpa skivan innan det tar slut, lägga en beställning, vänta igen osv. Fast det var rätt länge sedan, känns det som.

//peAk

Haha, det är väl inte ett dugg kul? Okej att det känns fint att få den i handen till slut efter all väntan, men det vore ju som att svälta sig för att maten ska bli godare när man väl börjar äta igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför skulle det vara trist? Det är väl ändå tråkigare att inte kunna köpa en skiva för att den är slutsåld?

Njae, jag skrev: "Trist. Eller?". Det är ju inte så trist. Det som är tråkigt är att man inte kan sälja slut på en skiva, det som är bra är att man ALLTID kan få tag på en skiva. "Musik som vatten" som man brukar säga.

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Det slog mig just (jag fick inte ont), att begreppet ”skivan är slutsold” inte kommer att finnas i den nya download-världen. Trist. Eller?

😉

Har inte funnits tidigare heller. Möjligtvis "skivan är slutsåld", om man inte bara nöjer sig med kortformen "den [skivan] är slut". 🙂

Shit, vilken besserwisser jag är 😄

Hehe... Lite BW är du allt. Men du fattar väl vad jag menar?! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite synd är det tycker jag. Det har ju varit lite av tjusningen att gå och vänta på release-datum (vilka iofs kommer att finnas kvar), inte hinna köpa skivan innan det tar slut, lägga en beställning, vänta igen osv. Fast det var rätt länge sedan, känns det som.

//peAk

Haha, det är väl inte ett dugg kul? Okej att det känns fint att få den i handen till slut efter all väntan, men det vore ju som att svälta sig för att maten ska bli godare när man väl börjar äta igen.

JA, mat är väl godare om man är hungig än om man är proppmätt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite synd är det tycker jag. Det har ju varit lite av tjusningen att gå och vänta på release-datum (vilka iofs kommer att finnas kvar), inte hinna köpa skivan innan det tar slut, lägga en beställning, vänta igen osv. Fast det var rätt länge sedan, känns det som.

//peAk

Haha, det är väl inte ett dugg kul? Okej att det känns fint att få den i handen till slut efter all väntan, men det vore ju som att svälta sig för att maten ska bli godare när man väl börjar äta igen.

JA, mat är väl godare om man är hungig än om man är proppmätt?

Jo, men att vara hungrig är inte samma sak som att svälta sig. Att vara hungrig är mer som att ladda ner skivor med 56k-modem 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite synd är det tycker jag. Det har ju varit lite av tjusningen att gå och vänta på release-datum (vilka iofs kommer att finnas kvar), inte hinna köpa skivan innan det tar slut, lägga en beställning, vänta igen osv. Fast det var rätt länge sedan, känns det som.

//peAk

Haha, det är väl inte ett dugg kul? Okej att det känns fint att få den i handen till slut efter all väntan, men det vore ju som att svälta sig för att maten ska bli godare när man väl börjar äta igen.

JA, mat är väl godare om man är hungig än om man är proppmätt?

Jo, men att vara hungrig är inte samma sak som att svälta sig. Att vara hungrig är mer som att ladda ner skivor med 56k-modem 😄

HAHAHA! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, kommer man aldrig mer att mötas av beskedet att skivan är slutsåld och att bolaget inte planerar att göra en ny pressning eftersom de bedömer köpintresset som för lågt? Tråkigt, verkligen! Jag menar, det har ju alltid varit en njutning att få tag i en skiva som alla andra i orkestern letar efter. Sen bjuder man hem dem på vin och mat, spelar upp de bästa partierna och när de sen vill låna den så säger man: "Nein!". Menar Ni att den lilla avenyen till njutning håller på att stängas? Tråkigt, verkligen tråkigt! Error 404 har jag aldrig fått, är det nåt slags pc-meddelande? 😄

Ett annat begrepp som håller på att försvinna: "Bandbrus" Vila i frid!

Redigerat av wonderboy
Link to comment
Dela på andra sajter

* Lägg inte kassett-bandet nära högtalaren

* Min vinyl-spelare klara bara 33 rpm

* pickupen är lite trasig, måste köpa ny

* Damma av vinylen innan du använder den

* Håll nere play och FF så låter det som Kalle Anka

* Du får lyssna efter mig!

prova själv här (wonderboy)

404 - File not found

RFC

Redigerat av sounden
Link to comment
Dela på andra sajter

Lite synd är det tycker jag. Det har ju varit lite av tjusningen att gå och vänta på release-datum (vilka iofs kommer att finnas kvar), inte hinna köpa skivan innan det tar slut, lägga en beställning, vänta igen osv. Fast det var rätt länge sedan, känns det som.

//peAk

Haha, det är väl inte ett dugg kul? Okej att det känns fint att få den i handen till slut efter all väntan, men det vore ju som att svälta sig för att maten ska bli godare när man väl börjar äta igen.

JA, mat är väl godare om man är hungig än om man är proppmätt?

Jo, men att vara hungrig är inte samma sak som att svälta sig. Att vara hungrig är mer som att ladda ner skivor med 56k-modem 😄

Förvisso, men jag känner folk som tok-tankar i pricip varenda platta typ 3 månader före release och aldrig riktigt hinner lyssna på någonting ordentligt. Det blir nått slags samlande bara. Typ bulemi liksom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite synd är det tycker jag. Det har ju varit lite av tjusningen att gå och vänta på release-datum (vilka iofs kommer att finnas kvar), inte hinna köpa skivan innan det tar slut, lägga en beställning, vänta igen osv. Fast det var rätt länge sedan, känns det som.

//peAk

Haha, det är väl inte ett dugg kul? Okej att det känns fint att få den i handen till slut efter all väntan, men det vore ju som att svälta sig för att maten ska bli godare när man väl börjar äta igen.

JA, mat är väl godare om man är hungig än om man är proppmätt?

Jo, men att vara hungrig är inte samma sak som att svälta sig. Att vara hungrig är mer som att ladda ner skivor med 56k-modem 😄

Förvisso, men jag känner folk som tok-tankar i pricip varenda platta typ 3 månader före release och aldrig riktigt hinner lyssna på någonting ordentligt. Det blir nått slags samlande bara. Typ bulemi liksom.

Jo, det är tråkigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Nein!"

Jag får mer och mer bevis för att du är tysk, och kan därmed förklara din förkärlek för stor bokstav i alla pronomen 😄

Stor bokstav först i pronomen använder man när man vill visa folk tillbörlig respekt. Jag använder det ändå!

Link to comment
Dela på andra sajter

"Nein!"

Jag får mer och mer bevis för att du är tysk, och kan därmed förklara din förkärlek för stor bokstav i alla pronomen 😄

Stor bokstav först i pronomen använder man när man vill visa folk tillbörlig respekt. Jag använder det ändå!

Puss!

Men ha Det så bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

morbid (oregistrerad)
Det slog mig just (jag fick inte ont), att begreppet ”skivan är slutsold” inte kommer att finnas i den nya download-världen. Trist. Eller?

😄

Sorgligt faktiskt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland lånade man ut sina CD-skivor (kommer ni ihåg den tiden? 🙂 ), och fick tillbaka dem med trasiga pluppar. Ni vet den där cirkeln med pluppar för hålet i CD-skivan. Jämt fick jag tillbaka dem med ett par tre avbrutna, vilket gjorde att skivan låg och glappade i fodralet.

Irriterande, men samtidigt för mycket i-landsproblem för att gnälla på polare hit och dit. 😄

Men men, det var länge sen jag lånade ut CD-skivor nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var bättre förr (ju förr dess bättre).... När man gick in i skivaffären och lyssnade igenom allt nytt som kommit den veckan, och sedan valde ut två-tre LP som sorterades in i skivsamlingen.

Stå och bläddra bland nya okladdade LP-fodral, kolla bilderna och läsa all kul text *suck*.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Känslan av att verkligen köpa en skiva kan inte slås av en simpel nedladdning!

Vilken upplevelse att hålla skivan i handen, lukta på den, smaka på den och kanske också leka lite med den. Dessutom är ju dåliga skivor perfekta som glasunderlägg. Och själva grejen med det är att det inte skall vara vilken skiva som helst utan en som andra tycker är skitbra. Som ett slag i ansiktet, väldigt provocerande. Såsom: Absolute music serien, Radiotoppens skitartister osv, eller annan dussinmusik.

Detta inlägget kommer jag få skit för misstänker jag!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Detta inlägget kommer jag få skit för misstänker jag!

Hehe... nä, inte en enda reflektion. 😆🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

I den digital vaärlden stäter jag ofta på skadade zip filer... Det är väll ändå Tradigt om man laddar hem 800 mb och sen är zip filen skadad 😆 ...

🙂 "Filen går inte att öppna för att den är skadad..." 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Pammas (oregistrerad)
Vilken upplevelse att hålla skivan i handen, lukta på den, smaka på den och kanske också leka lite med den.

Vilken upplevelse att hålla handen på datorn samtidigt som man laddar ner ny musik. Känna och höra hårddisken rassla till, känna lukten från chassifläkten och värmen från chassit. Sedan ligger filerna på hårddisken och bara otåligt väntar på att bli dubbelklickade på. Mmm, erotik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...