Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN: Nightmare of Broken SAUSAGE

ARTIST/GRUPP: polardark

GENRE: instrumentell elektronisk lofiskräckbjäfs

LÅTLÄNGD: 1:18

KOMPOSITÖR: polardark

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 2,04 MB

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK:

Bakgrund: Låten var egentligen tänkt som ett tävlingsbidrag för ett par veckor sedan (man fick gratis sprit). Hastigt och lustigt blev jag sjuk precis innan, och kunde inte delta, vilket gjorde att låten blev liggande, oavlyssnad. ...och ingen gratis sprit blev det.

Det är en rolig liten låt som jag är nyfiken på vad folk har för åsikter och synpunkter om. Kom gärna med snälla och elaka, konstruktiva och destruktiva kommentarer 🙂

Redigerat av polardark
Annons
Postat

riktigt schysst låt asså,,, gillar den!! hade velat ha lite djupare bas bara.. men jag e ju lite basstokig också!!! BRA JOBBAT!!!!

Postat

Schysst grej!!

Grundgrejen som är typ första halvminuten (innan det börjar "flippa ur") skulle det funka finfint med lite sång på. Skulle kunna bli en schysst synthslagdänga, coola instrumentalpartier har du ju redan gjort.... 🙂

Håller dock med mr Burns om att det skulle behövas mer bas. Kaggen säger t.ex. inte mer än "fjupp" här i mina lurar...

Jobba på, det här tror jag kan bli bra! 😄

Postat
riktigt schysst låt asså,,, gillar den!! hade velat ha lite djupare bas bara.. men jag e ju lite basstokig också!!! BRA JOBBAT!!!!

Oj, heh. Positiva kommentarer. Då måste man ju spela ödmjuk och grejer. XD

Brukar försöka göra grejer som jag själv inbillar mig att jag skulle tycka om att lyssna på. Fast ibland blir det mer grejer som är roligare att göra än att lyssna på. Har rätt usel bas när jag sitter här, så du har nog gett mig en ny anledning att skaffa dom där dyra hörlurarna jag suktat efter när du säger sådär 😉

Blackbirdie?

Ah jo.. precis. Jäkla synd att missa blackbirdie. Hade sett fram emot det.

Schysst grej!!

Grundgrejen som är typ första halvminuten (innan det börjar "flippa ur") skulle det funka finfint med lite sång på. Skulle kunna bli en schysst synthslagdänga, coola instrumentalpartier har du ju redan gjort.... 🙂

Håller dock med mr Burns om att det skulle behövas mer bas. Kaggen säger t.ex. inte mer än "fjupp" här i mina lurar...

Jobba på, det här tror jag kan bli bra! 😎

Känns som det ofta blir att man gör underliga saker bara för att hålla tristessen borta när man suttit med musiken ett tag. Ska nog ta och kolla över det där med basen en extra gång. Är lite småallergisk mot kick-trummor så det är väl också nåt jag får jobba på 😛

Tack för alla era kommentarer.

Postat

Ja, de jävla brutna korvarna, visst är de en mardröm.

Cool skräckslinga som dyker upp 0.48. Jävligt ball grej du gör med tempot där.

Trevlig liten synthskräckis som jag tror skulle bli ännu trevligare med lite mer driviga trummor.

Postat

GRYMT COOLT! Brukar inte gilla denna typ av musik men det här var riktigt bra!

Håller med om basen och borde inte låten va längre? Gillade temposänkningen!! 🙂

Postat

OK polardark 😆 ..synt gillar jag..o detta var ju synt..i experimentell utformning..som jag är lite ambivalent inför 😉 ..men visst har du jobbat bra med bygget av låten/slingan..o helt klart finns det en potentiell möjlighet att få låten att växa..a la Devo..kanske 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.