Jump to content
Annons

Kollar ni på Lost?


Danabacken

Recommended Posts

Annons
  • Svar 202
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

musik (oregistrerad)

Det går lika bra att använd Hönökakor har jag fått reda på. "Lika bra", det är ju relativt säger jag då. Ska det vara pizza ska det vara ITALIENSK pizza tycker jag. Ingen jäkla PAn Pizza á la USA och annat...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja kanske lika bra det. Ska bli intressant och se hur det går för den stackars västeråsaren i rättegången som pågår nu.

//peAk

vem? 🙂

Det kan du väl ändå inte ha missat... eller? Snubben hade tankat med nån film med DC och åkte fast helt enkelt. Man har sagt att resultatet i denna rättegång skulle vara vägledande för framtida rättegångar. Om han t ex "bara" får böter, så har polisen inte rätt att göra husransakan i framtida fall. MEN (ett stort men), det här fallet grundar sig på den gamla lagstiftningen som var mycket mer oklar, så det kommer att ha föga betydelse för framtiden tror jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ligger oxå före i Lost, såg episod 4 idag. Första avsnittet på båda säsongerna som man inte sitter och biter på naglarna av spänning. Annars brukar det vara det unika med Lost; bara efter 3 minuter in i filmen är man uppslukad i spänningen. Mycket bra serie! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade hellre sett att det var en miniserie i ett par avsnitt, där varje avsnitt låg på ca 2 timmar.

Tycker det verkar som att ABC bara vill tjäna pengar och försöker göra så många avsnitt dom bara får ihop. Snart blir det Sunset Beach av hela skiten!

Fast det är en helt ok serie.

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Hahaha, slutar med att typ Jack vaknar precis när dom går in för landning i LA 😆

Det vore, helt seriöst, ett sjukt genialt slut. Så jävla mindblowing. Det perfekta slutet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte sett ett enda avsnitt.

Men ovan nämnda slut låter troligt med tanke på all hype runt serien. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Men den har blivit bra?, eller hur?

För jag kollade för nåt halvår/år sen och då var den inte så bra men nu när jag för några veckor sen såg nån kvart så var den riktigt bra!

🙂

🙂 Som jag fattade det är det på nån ö? Och letar efter knark? Men japanen är arg för han inte vill prata engelska och

hans son är ledsen för hans pappa var full när han opererade... Japanen?

jadu man får ju ha sina egna veritioner men du behöver inte göra en ny serie 🙂😛

Link to comment
Dela på andra sajter

JO, jag är också fast i Lostträsket. Det är ju en av de mest manipulativa serier de skapat. Varje avsnitt inehåller minst tre cilff-hangers. DEt roliaga med det är att det är bra karraktärer för att vara Armerikanskt drama. De flesta av karraktärerna är hyfsat komplexa. Det är inte sterotypt goda och onda.

Fast jag tror inte serien skulle må bra av att fortsätta i tretton sässonger. Hoppas att de inte håller på mer än tre eller fyra. Första sässongen satt ma som på nålar, men nu är det bara spännande. Risken är att man till sist tröttnar på vändningarna. Lite som med Twin Peaks, de första tjugo avsnitten var sjukt bra, men sedan flippade det ut och blev trist. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Det geniala med Lost, och som skiljer den från andra långkörare, är att man verkar ha byggt hela intrigen klart redan från början, dvs serieförfattarna vet så sjukt mycket mer än vi om vad som kommer att hända långt in i framtiden av serien, och kan därmed i lugn och ro joddla med massa spänning, cliffhangers, personlighetsutvecklingar och små platneringar av detaljer på vägen framåt utan att bli inkonsekventa. Andra bra serier (t ex Twin Peaks) hade också en genomtänkt handling, men - uppenbarligen bara för någon säsong eller så, och utan avslutning, så Lynch väl tvungen att klia sig i huvudet och improvisera fram fortsättningen och då blev det ju lite snett i slutet innan den slutade lite abrupt...

Tror och hoppas att Lost har en långsiktigare plan och att det håller hela vägen.......

Sen tycker jag det är lite kul här i tråden alla ni som glor i förväg på avsnitten. Hoppas att det är för att ni inte kan lägga band på er av abstinens och att det inte är snobbism;

Åke: "Tja! Jag har premiärbiljetter till nya Spiderman-filmen som har premiär i morrn!"

Loke: "Äh, fan det är väl inget, jag tankade ner den för en månad sen. Med extramaterial. Den är GANSKA bra faktiskt..."

Toke: "Ha! Men jarå, ja tankade ner storyboard-skisserna och läste manus och screenplay-anvisningarna redan förra året, fan... Cool rulle."

Stake: "Dårar! Neandertalare! Hänger ni inte med? Jag kidnappade Stan Lee och regissören Sam Raimi och torterade dom tills dom måleriskt kört en pantomim-teater med special effects och återskapat hela filmen i mitt vardagsrum. Läckert, men känns lite old fashioned nu faktiskt. Men om ni vill kan jag ge er några spoilers..."

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

101-Louis (oregistrerad)

Avsnitten i svensk TV har kommit ikapp amerikansk. Säson 2 går mer eller mindre lika nu i båda länderna.

När jag först började titta på Lost tyckte jag att det var en helt underbar serie. Jag gillar idén och de har lyckats få bra spänning. Men nu har mystiken tätnat litet för mycket. Man ställer fler frågor än man får svar på, det börjar kännas frustrerande. Och alla dessa flashbacks känns helt plötsligt ganska så onödiga och irriterande att gå igenom. Speciellt när det sänds flera gånger om. Om säsong 2 ska bli lika lång som säsong 1 är jag rädd för att Lost kommer bli litet tråkig och borttappad..

Hur kommer det lösas måntro?

Link to comment
Dela på andra sajter

Åke: "Tja! Jag har premiärbiljetter till nya Spiderman-filmen som har premiär i morrn!"

Loke: "Äh, fan det är väl inget, jag tankade ner den för en månad sen. Med extramaterial. Den är GANSKA bra faktiskt..."

Toke: "Ha! Men jarå, ja tankade ner storyboard-skisserna och läste manus och screenplay-anvisningarna redan förra året, fan... Cool rulle."

Stake: "Dårar! Neandertalare! Hänger ni inte med? Jag kidnappade Stan Lee och regissören Sam Raimi och torterade dom tills dom måleriskt kört en pantomim-teater med special effects och återskapat hela filmen i mitt vardagsrum. Läckert, men känns lite old fashioned nu faktiskt. Men om ni vill kan jag ge er några spoilers..."

🙂

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Det känns som att det skulle räcka bra med 2-3 säsonger. I början var den lite tråkig i jämförelse med nu, så jag tror att det blir svårt att göra den ännu bättre i en eventuell tredje säsong.

Link to comment
Dela på andra sajter

101-Louis (oregistrerad)

Det skulle vara riktigt häftigt om Lost blev ett spel. Jag skulle ha undersökt ön mycket mer grundligt än vad de i serien lyckats åstadkomma. Att de inte lagt märke till vissa saker, att de inte har undersökt vad det kan tänkas vara som pågår, och framför allt, att de inte undersökt hela ön! Det finns ju andra överlevande på andra sidan ön för att inte tala om "The Others" som borde hålla till någonstans.

Daniel, den franska kvinnan, hon som varit där i 16 år, att hon inte upptäckt något, eller undersökt något, det är alldeles för skumt!

Link to comment
Dela på andra sajter

101-Louis (oregistrerad)

Barn överhuvudtaget verkar ju vara speciella. Den franska kvinnans barn, Alex togs ju också.. Undrar vart barnen togs, och vad de används för?

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Nei grabbar !! Lost ar skit!!

Så episode två (serie ett ) o tyckte det var skit. Har inte sett på det efteråt.

Okej. Så att Lost är skit för att du inte tyckte om avsnitt 2 i säsong 1? Clever.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)

Någon mer än jag som tycker att lost har lånat lite väl mycket från Jules Verne's fantastiska roman Den hemlighetsfulla ön?

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon mer än jag som tycker att lost har lånat lite väl mycket från Jules Verne's fantastiska roman Den hemlighetsfulla ön?

Det håller jag verkligen inte med om, vilka likheter ser du?

Det är mycket mer av Flugornas Herre, tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Någon mer än jag som tycker att lost har lånat lite väl mycket från Jules Verne's fantastiska roman Den hemlighetsfulla ön?

Det håller jag verkligen inte med om, vilka likheter ser du?

Det är mycket mer av Flugornas Herre, tycker jag.

Har du läst Den hemlighetsfulla ön? Kommer själv inte ihåg exakt allt men mycket är väldigt snarlikt.

1. Ett flertal väldigt olika personer och en hund hamnar efter en ballongkrasch på en ö

2. Ön verkar vara tillsynes obebodd

3. Mystiska djur och personer syns till bara för korta ögonblick

4. Ön döljer ett flertal hemligheter.

5. De strandsatta får hjälp från okänt håll.

6. Det ses syner och folk hallucinerar.

7. Flera av personerna på ön är på flykt från rättvisan och andra individer.

Har för mig det även ges inblick i personernas tidigare öden och äventyr genom återblickar och det byggs båtar m.m.

Sen finns det en annan bok som också blev film och TV-serie Amazonas, som har många likheter med Lost

"A commercial aircraft (Trans Rio Airlines flight 767 to Rio de Janeiro) crashes in the Amazon jungle, leaving 6 survivors. After the terrifying air disaster, as they wait for rescue, they must cope with an extremely hostile environment: piranhas, deadly snakes, flesh-eating ants, poisonous plants, hostile tribes, and more."

Amazonas var rätt bra men blev dock ingen hit antagligen på grund av att den helt klart spelades in inomhus i en jättstudio. Lite lågbudget alltså men många avsnitt blev det.

Kul att veta är att alla TV serier ligger under konstant nedlägningshot (om för få tittar t.e.x.) och därför finns det alltid nödslut skrivna innan själva handlingen är färdigskriven.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har läst den flera gånger, det var min favoritbok när jag var mindre 😛

Grejen med Den Hemlighetsfulla Ön är ju att det inte är något konstigt med ön, utan att Kapten Nemo håller till där och hjälper luftballongsfolket med en massa saker när de hamnar i knipa. De är vetenskapsmän, flera av dem, otroligt händiga och bygger upp en egen liten civilisation med ett ordentligt hem, bakar bröd, gör uppfinningar etc. och det är det fokus liksom ligger på i boken, och där tycker jag verkligen att det skiljer sig från Lost, men jag håller med dig på en del av punkterna. Författarna av Lost har säkert låtit sig inspireras 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...