Jump to content
Annons

Olöst midiproblem i Cubase!

Recommended Posts

billeo (oregistrerad)
Postat

Jag har samma problem med "sync" som vissa andra här. Det gäller problemet att den MIDI man spelar in hamnar runt 1/8 för tidigt. Läste att man skulle kolla upp emulerade portar och eventuellt flytta på en fil ur MIDI Port Enabler-katalogen i Cubase-mappen, kallad "ignoreportfilter". Nu finns inte denna fil i min dator, alls. Varför? och hur löser man det då?

mkt tacksam för svar!

Annons
Postat
Jag har samma problem med "sync" som vissa andra här. Det gäller problemet att den MIDI man spelar in hamnar runt 1/8 för tidigt. Läste att man skulle kolla upp emulerade portar och eventuellt flytta på en fil ur MIDI Port Enabler-katalogen i Cubase-mappen, kallad "ignoreportfilter". Nu finns inte denna fil i min dator, alls. Varför? och hur löser man det då?

mkt tacksam för svar!

Saknar du filen, så ska du nog installera om Cubase från originalskivorna. Den följer nämligen alltid med vid installationen...

Förresten - är det möjligen så, att du redan har flyttat den och har hunnit glömma det...? 😉 Det förekommer faktiskt ljudkort där det är bättre att kopiera än att flytta filen - så om den ligger där den i de flesta fall ska flyttas till, så ska du kanske testa att kopiera tillbaks den till ursprungsplatsen också...

• 2 veckor senare...
Soulprovider (oregistrerad)
Postat

billeo

Lyckades du lösa det? Jag har också samma problem nämligen! 😎

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.