billeo (oregistrerad) Postat 11 oktober 2005 Postat 11 oktober 2005 Jag har samma problem med "sync" som vissa andra här. Det gäller problemet att den MIDI man spelar in hamnar runt 1/8 för tidigt. Läste att man skulle kolla upp emulerade portar och eventuellt flytta på en fil ur MIDI Port Enabler-katalogen i Cubase-mappen, kallad "ignoreportfilter". Nu finns inte denna fil i min dator, alls. Varför? och hur löser man det då? mkt tacksam för svar!
Claes Holmerup Postat 11 oktober 2005 Postat 11 oktober 2005 Jag har samma problem med "sync" som vissa andra här. Det gäller problemet att den MIDI man spelar in hamnar runt 1/8 för tidigt. Läste att man skulle kolla upp emulerade portar och eventuellt flytta på en fil ur MIDI Port Enabler-katalogen i Cubase-mappen, kallad "ignoreportfilter". Nu finns inte denna fil i min dator, alls. Varför? och hur löser man det då? mkt tacksam för svar! Saknar du filen, så ska du nog installera om Cubase från originalskivorna. Den följer nämligen alltid med vid installationen... Förresten - är det möjligen så, att du redan har flyttat den och har hunnit glömma det...? 😉 Det förekommer faktiskt ljudkort där det är bättre att kopiera än att flytta filen - så om den ligger där den i de flesta fall ska flyttas till, så ska du kanske testa att kopiera tillbaks den till ursprungsplatsen också...
Soulprovider (oregistrerad) Postat 21 oktober 2005 Postat 21 oktober 2005 billeo Lyckades du lösa det? Jag har också samma problem nämligen! 😎
mange_andersson Postat 22 oktober 2005 Postat 22 oktober 2005 tjena! jag har samma problem också! jag köpte precis ett digital piano och är inte särskit bra på nått om det... uppskattar all hjälp jag kan få!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.