Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Mitt midikeyboard har börjat bete sig lite allmänt underligt på sistone. För det mesta ignorerar Cubase (även Noteworthy Composer) tangentnedtryckningar och istället tar uppsläppningen av tangenten som nedtryckningen och således spelar in den istället. Har försökt att byta ASIO-drivers och flytta ignoreport-filen men det har inte hjälpt. Är inte någon expert på Cubase och vet inte riktigt vad som kan vara felet.

Annons
Postat

Claes: Dessvärre inte, däremot kanske jag kan testa det på en annan dator och se om samma problem uppstår.

lundin: Menar du en knapp på keyboardet? Isåfall så måste jag nog säga nej eftersom det inte finns några knappar på keyboardet 😛.

Det skumma är att detta problem inte uppstår alltid, då och då kan det komma en ton som tas på nertryck men dessa fall är tyvärr i klar minoritet.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.