Jump to content
Annons

Jag har kommit på svaret!


herwhisper

Recommended Posts

Jag har precis flyttat ifrån en lägenhet till ett hus.

Kul att få ett hus, men det är inte det minsta kul att flytta. Att bära soffor och bokhyllor är inte riktigt min idé om att roa sig.

Men under tiden som svetten rann utefter min blekfeta lekamen så insåg jag helt plöttsligt vad livet handlar om.

Inte bara livet, utan allting!

Nämligen.....tadadadattataaaaa.......FLYTTA!!!

Jovisst. Tänk efter själv.

När du går och handlar så flyttar du omkring din kropp från ditt hem till affären. Väl i affären så flyttar du tex. mjölken till din kundkorg (innerficka, beroende på vilken typ man nu är). Mjölken i sin tur har flyttats från kossans juver till mejeriet. Kossan flyttade gräset från marken till sin mage. Gräset kom till genom att näring flyttades från marken upp i grässtrået. Solenergi flyttades från solen till gräset...osv.

Fattar ni. Precis allt handlar om att flytta!!!

Säg något som inte gör det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Eh, ok.

Verkar som om någonting väsentligt i din skalle har flyttat ut.  🙂

Hehe 😱

Jo, kanske det. Men för att det ska kunna hända så måste det ju finnas där ifrån första början.... 😆

ouch!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet ni inte att svaret är 42...? Det trodde jag att alla visste vid det här laget... 🙂

@ Claes: Har du varit och smuttat på absithen nu igen, eller har du läst för mycket galaktisk litteratur? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Det ligger mycket i vad her whisper säger! Och slutsatsen måste bli att när inte något i en levande form kan flyttas längre upphör livet i den tidigare levande formen. När hjärtat slutar slå inträder död t.ex. Det är också en rörelse, så förutsättningen för liv är rörelse.

:rolleyes:

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet ni inte att svaret är 42...? Det trodde jag att alla visste vid det här laget... 😉

🙂

Fast denna tes var ju nästan lika snurrig!

🙂 Fast jag lever ju efter det kinesika synsättet att själva resan är målet.

Det är väll indirekt det inebörden av din slutsatts blir. Eller? 🙂

Nu är du inne på taoismen va? Tänk på att musik är mellanrummet mellan noterna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jo, musik är det ultimata!

Appropå musik, visste ni att ett enda 2-sekunders musikskapande innehåller (ungefär) lika mycket energi som 200 års

24 timmar om dygnets normalt tänkande!

Skulle man kunna få en källhänvisning på den uppgiften?

"The more things change, the more they stay the same" (Neil Peart)

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag tänker på musik (alltså inte medlemmen, utan det organiserade bruset som musik egentligen är) i 4 sekunder, kommer jag att må illa då och lägga en pizza, eller flyttas tanken till att ladda bössan?

Vem är John Galt? (pseudonym för M.U.?)

Link to comment
Dela på andra sajter

Men allvarligt talat, det här är en helt underbar tanke ju! Du borde få nobelpris för den här tanken! Du har ju rätt! Allt handlar om flyttning! Ljudet också! Ljudvågorna förflyttar ju sej genom luften och in i örat så att trumhinnan flyttar sej i snabb takt, det flyttar sej sen upp i hjärnan så att vi kan höra ljudet!

Men..... Flytta. Vilket jävla fult ord. Flytt-a. Smaka lite på ordet... Hur snyggt är det egentligen? Ytt... Flytt... Ytta... Flytta. Nä, det finns snyggare ord.

Som till exempel En dialektgeografisk diffraktionsspektrumsdiffusionsmässig differentialekvationsdialogpedagogik.............. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

=) ..

Allting handlar om kedjereaktioner. Om din mamma och pappa inte haft flyttande rörelser hade du inte funnits =)

/Daniel

Haha, smart! Men för att få kedjereaktioner måste man på något sätt flytta något. Eller hur?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, vi ska nog hålla lite i nobelpriset en stund till...😉

Det du beskriver är helt enkelt ett orsak-verkan förhållande, något påverkar något annat som i sin tur påverkar något annat o.s.v.... Det ger en möjlig förklaring till HUR, men inte VARFÖR. Och det är väl ändå den stora frågan?

Redigerat av Straka
Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, vi ska nog hålla lite i nobelpriset en stund till...😉

Det du beskriver är helt enkelt ett orsak-verkan förhållande, något påverkar något annat som i sin tur påverkar något annat o.s.v.... Det ger en möjlig förklaring till HUR, men inte VARFÖR. Och det är väl ändå den stora frågan?

"Cause and Effect". Tänker på Matrix...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...