Lindebergmusic (oregistrerad) Postat 11 oktober 2005 Postat 11 oktober 2005 LÅTNAMN:Still love you ARTIST/GRUPP:Johan Lindeberg GENRE:Pop LÅTLÄNGD:Johan Lindeberg KOMPOSITÖR:Johan Lindeberg PRODUCENT:Johan Lindeberg EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR:2005 FORMAT: Mp3 STATUS: Förhoppningsvis färdig LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Det var ett tag sen jag postade i forumet. Har jobbat hårt med ett gäng låtar sen slutet av sommaren. Köpte ett nytt digitaltrumset. Jobbat på nya sätt att producera mina låtar på. Nu kör jag trummorna genom BFD. Detta har lett till renare sound och inbjuder till att använda fler syntar och sånt. Hoppas att ni gillar den nya kostymen 😱 Ha det! /J
Lindebergmusic (oregistrerad) Postat 11 oktober 2005 Postat 11 oktober 2005 Blev nåt fel med gallupen...hehe Får vara, vet inte hur jag fixar till den. /J
Odel Postat 11 oktober 2005 Postat 11 oktober 2005 Skön refräng som fastnar direkt. Bra med den lugna pianodelen som bryter av... men när refrängen drar igång igen blir det inte det drag som man förväntar sig. Kanske dra ut på det lite längre?... kanske ett trummfill som bygger upp?... Trummorna låter mycket bra förresten.
Lindebergmusic (oregistrerad) Postat 11 oktober 2005 Postat 11 oktober 2005 Tack Odel! 🙂 Du har helt rätt att det fattas något i det partiet. Har bara inte fått till det bättre än så här än. Ha det! /J
Emil Postat 11 oktober 2005 Postat 11 oktober 2005 Som sagt, bra trumljud och en skön refräng. Skönt groove överlag, bas och trumma funkar bra ihop. Kanske är låten i sin helhet lite för hårt komprimerad, inte så stor dynamik mellan låtdelarna.
tamadrummer Postat 11 oktober 2005 Postat 11 oktober 2005 Ja nå blev jag - hva heter det på svensk da?- jo, avundsjuk, på ditt trumljud !! Låten ar okså j--gt bra.🙂
Lindebergmusic (oregistrerad) Postat 11 oktober 2005 Postat 11 oktober 2005 (redigerat) Sant Phobos! Det har blivit lite inflation i det där med komprimering. Verkar vara så i de flesta sammanhang. Jag hoppar också i den gropen. Kanske för att man vill att ens egen låt ska låta lika sammansatt och punchig som de dyrare produktionerna. En ond cirkel med dynamikförlust. Lyssnade på Rolling Stones nya skiva, de hade också överkomprimerat tycker jag. Då har det gått långt hehe 🙂 Ha det! /J Redigerat 11 oktober 2005 av lindebergmusic.com
Nikolaus Postat 11 oktober 2005 Postat 11 oktober 2005 Bra ljud på låten och på alla instrument. Mycket bas och trummor över det hela. Kanske kan man lägga nåt mer instrument. Eller spela mer på gitarren som hörs ibland.
Lindebergmusic (oregistrerad) Postat 12 oktober 2005 Postat 12 oktober 2005 Tack för er kritik så här långt! Positivt med såpass mycket av låten som låter bra! Resten tar jag till mig och är medveten om de flesta partier ni tar upp! Ha det! /J
Signert Postat 12 oktober 2005 Postat 12 oktober 2005 Produktion: Snyggt trumljud. 😎 Håller med om att det blir lite för mycket trummor och bas över ljudbilden. Komposition: Gillar sticket, men tyvärr tycker jag att refrängen är alldeles för svag. Refrängtexten känns ganska platt också (har inte lyssnat så noga på övrig text.) Lycka till! 🙂
Danabacken Postat 12 oktober 2005 Postat 12 oktober 2005 Ojdå! Nu har du gjort fel vid röstarlistan, finns ju bara en enda valmöjlighet! Men jag röstar ändå! 😎 Också till tyckandet dåra: Första intrycket måste jag säga var det bästa i hela låten! Sången är ok, men syntljudena och trummorna gillas starkt! 🙂 (Basmelodin gillar jag som fan, det haru gjort fett bra!) Grym låt! \Dana 😉
Rockypop Postat 12 oktober 2005 Postat 12 oktober 2005 (redigerat) Mycket bas och trummor över det hela. Kanske kan man lägga nåt mer instrument. Eller spela mer på gitarren som hörs ibland. Ligger något i det...nu känns det som att trummorna slår för hårt så de slår sönder ljudet..Med pianosticket växer låten och blir riktigt bra 😆 Rockypop Redigerat 14 oktober 2005 av Rockypop
Lindebergmusic (oregistrerad) Postat 12 oktober 2005 Postat 12 oktober 2005 Provade precis med en mix med något lägre trummor o skuren bas i botten. Sämre tryck och mindre sammansatt ljud blev resultatet. Ska lyssna på mixen imorgon o se om den är värd att läggas ut... Natti /J
ierker Postat 12 oktober 2005 Postat 12 oktober 2005 svängigt 😛 prova låta gitarrerna ta över mer på refrängen... Kanske låta första "I still love you baby..." komma in på 1:an?
djonas Postat 12 oktober 2005 Postat 12 oktober 2005 (redigerat) Skön låt! Gillar trumljudet, vilken plugg använder du dig av...BFD? 😛 Tycker du har en bra röst, skön att lyssna på. Extra gött när nu vrålar på lite i refrängen. 🙂 Bra refräng dessutom, catchig lixom. Tycker dock att låten tappar lite i melodi och kvalité precis vi 02:14 (typ sticket). 🙂 Det enda som saknas i låten är ett fett gitarrsolo. 🙂 Mvh / djonas Redigerat 12 oktober 2005 av djonas
Lindebergmusic (oregistrerad) Postat 13 oktober 2005 Postat 13 oktober 2005 Kul att du gillar det djonas! Dina låtar har jag hört och tycker de är väldigt bra! BFD görs av ett företag som heter FXpansion. www.fxpansion.com Tycker personligen att BFD låter bättre och mer producerade än DFH. DFH=Drumkit from hell. Jag tror att jag läste nånstans att BFD står för "Big fucking drums". Nåja bra plugg är det! Köpte ett digitaltrumset för att kunna spela in trummorna manuelt. Har svårt att få feeling för låten annars. Förr mickade jag upp mitt vanliga trumset. Men det blev lite väl slamrigt om man inte har tillgång till dyare mickar och dämpplattor för en förmögenhet. Angående gitarrsolo och gitarrer för övrigt så har jag dragit ned mycket på sånt. Mina huvudinstrument är gitarr och trummor men skriver just nu mest på klaviatur. Både för att bli bättre på det rent speltekniskt men samtidigt får man en annorlunda aproach om man utgår från ett annat instrument tycker jag. Som svar till ierker så är mitt mål just nu att inte skriva allt för gitarrdominerade låtar. Har gjort det i så många år... Behöver variera mig lite. Reffen startade faktiskt på 1:an till en början men det lät lite corny... 🙁 Ha det gott folk! 🙁 /Johan
ierker Postat 14 oktober 2005 Postat 14 oktober 2005 ah 😄 tänkte bara att de kan bli lite mer drag så... nu är 1an lite klen eftersom sången är det enda som trycker på i refrängen...
Lindebergmusic (oregistrerad) Postat 19 oktober 2005 Postat 19 oktober 2005 Har faktiskt provat din idé Ierker! Fast istället för sång som markerar ettan i reffen provar jag med olika ljud och instrument som markerar ingången. Blir faktiskt bättre. Har bara inte bestämt vilket sorts sound det ska bli på det än 🙂 Tack för tipset! /J
mange_andersson Postat 19 oktober 2005 Postat 19 oktober 2005 tja! riktigt bra låt! imponerad! Rock on brother! 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.