Jump to content
Annons

Ge förslag på ljudkort

Recommended Posts

El Gatto (oregistrerad)
Postat (redigerat)

HEj

jag står nu inför valet av ett nytt ljudkort!! men jag vet naturligtvis inte vad jag ska välja!!

Kraven är som följer: skall mest användas att spela in sång och gitarr men antagligen även trummor så jag behöver minst 4 ingångar, två av dessa bör dessutom vara försedda med preamp med phantommatning.

kortet skall vara någon form av extern enhet med usb eller fw anslutning.

Det underlättar mycket om kortet levereras med någon typ av programvara för inspelning och mixning!!

vad funkar för er??

Ge mig förslag på kort!!

cheers

EDIT: Tydliggjorde rubrik från "förslag"

Redigerat av Olsberg
Annons
Postat

Vilken prisklass ahde du täntk dig?

Vi testar 15 ljudkort, prisklass upp till 6000 kronor i nummer 9. Där finns flera externa med många ingångar.

Med risk för att ofrivilligt verka snorkig, under denna kategori Ljudkort finns mängder av trådar som behandlar just ljudkortsförslag.

El Gatto (oregistrerad)
Postat

Hej!

@Olsberg: Tack för snabbt svar!! Jo det är väl i prisklassen upp till 5000 jag hade tänkt mig. En mbox stod i ensamt majestät på min lista men efter lite efterforskningar så finns det ju en jädra massa alternativ!

När kommer det numret til butiken då?

Synpunkter efterfrågas dock fortfarande!!

Cheers

musik (oregistrerad)
Postat

E-mu 1616. Det är ett pc card-kort. Se t.ex. test i Sound On Sound.

🙂

:musik

Postat (redigerat)

Hej!

Nej ta absolut inte MBox, och inte heller Emu då alla Emu-kort som säljs inte funkar ännu (jag vet för hade oturen att köpa just ett sådant 😱!)

M-Audio är också bra men mitt förstahandsval skulle bli PreSonus FireBox. Om ett halvår är det kanske Emu som gäller men vetefn om jag inte

föredrar PreSonus ändå, Emu Patchmixern var aningen strulig och sen var potarna inte helt "knaster"-fria! Det skulle vara om Emu inför lite

kvalitetskontroll för den där 1616m´s A/D-omvandlare verkar ju slå allt ens i närheten av sin prisklass!

Redigerat av Hans

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.