jcvaihalen (oregistrerad) Postat 18 april 2004 Postat 18 april 2004 jag ä rätt ny på det här med inspelning. så jag har inte köpt så mycket till min studio mer än mixebordet och cubase sx och en massa sladar.... men nu har jag bästemt mej att jag ska köpa en klaviatur men jag vet inte riktigt vad man använder det till och så har jag sett två ganska billiga klaviaturer så jag skulle vilja veta vilken ä bäst till cubase sx och vad de ä till ? tack
spaceman Postat 19 april 2004 Postat 19 april 2004 jag ä rätt ny på det här med inspelning. så jag har inte köpt så mycket till min studio mer än mixebordet och cubase sx och en massa sladar.... men nu har jag bästemt mej att jag ska köpa en klaviatur men jag vet inte riktigt vad man använder det till och så har jag sett två ganska billiga klaviaturer så jag skulle vilja veta vilken ä bäst till cubase sx och vad de ä till ? tack Om du vill spela klaviatur fullt ut, så satsa på en klaviatur som har fullängd istället för dom där små som bara har 1-2 oktaver. Kolla också ifall du vill spela in piano att du kan ha en effektpedal inkopplad. Pitchbend är också en fördel.
jcvaihalen (oregistrerad) Postat 19 april 2004 Postat 19 april 2004 Tack !! jag ä inte så bra på pianomin grej ä gitarr det ä därför jag vill en ganska liten klaviatur!!!! men tack för tipsen!!!!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.