Jump to content
Annons

Bästa band/artistnamnet?


tbruce

Recommended Posts

Vilket är ditt absoluta favoritbandnamn, som redan existerar? Kan eventuellt vara ett artistnamn också, så länge det är påhittat och inte artistens riktiga namn. Spelar ingen roll om du gillar det för att det är fyndigt och roligt eller bara för att det är snyggt.

Jag röstar på Duran Duran Duran, fullkomligt genialiskt namn!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Svenska namn träffar en ju mest i nyllet, typ: Rövsvett och Kurt Sunes Med Berit eller det Janne&Kjell-fejkade Helikoptern Kräks! Eller varför inte Mobbade Barn Med Automatvapen för all del.

Nåja, annars tycker jag väl Marilyn Manson träffat rätt så rätt med sitt.

Även Eilert Pilarm är ju ett grymt artistnamn!!

eilertsjulomslag.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är svårt med band/artistnamn, jag tycker faktiskt att ganska få är särskilt märkvärdiga, men ett namn jag kommer att tänka på är "Xiu Xiu", mest för att det klingar så fint. "Differnet" och "Efterklang" är inte så dåliga de heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Led Zeppelin - coolt namn och innebörden är ju lite motsägelsefull. Finns fler men det är första jag kommer att tänka på. (Sedan gillar jag fortfarande namnet på vårt gamla band - The Universal Flytrap! men det är en annan historia...)

Link to comment
Dela på andra sajter

the smiths .... världens vanligaste namn

Nja inte riktigt....jag är övertygad om att chang eller något annat kinesiskt eller möjligtvis indiskt efternamn är vanligare. Däremot så är det ett väldigt vanligt efternamn i storbritanien eftersom många invandrare har tagit det för att lättare smälta in i samhället. Jag har alltid gillat gamla punkbandsnamn som The Damned och liknande...MC5 är också ett bra namn....

Link to comment
Dela på andra sajter

Belle & Sebastian

Titta vad fint det är. Ser snyggt ut med vilket typsnitt som helst!

Sen gillar jag ett namn mina gamla bandpolare hade när dom lirade covers på bla Pantera och Edge of sanity :

Covers from hell

tokroligt ordvitseri som gör iaf mig glad 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Dreamtheatre tycke jag är ett passande namn. Lagom krångligt men intresant namn för att man skall lägga det på minnet.

AC/DC har ju också valt ett mycket passande namn tycker jag.

Dream Theater dammit!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ööh, står rätt så still i huvet här, så jag kommer bara på ett band som några kompisar har: Kungahuset

Front 242 är ju ett fint namn också... Innehåller siffror som man kan få för sig att man blir förföljd av...

"Oj, nu är klockan 12:42!"

"Titta den där bilen har KRF 242 på nummerplåten!"

"Wow, jag fick kölapp 242!!"

🥰🥰🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Belle & Sebastian

Titta vad fint det är. Ser snyggt ut  med vilket typsnitt som helst!

Belle & Sebastian är bra. Det säger rätt myckt om deras musik också.

Redigerat av mornel
Link to comment
Dela på andra sajter

Stinkey (oregistrerad)

Iggy Pop. Två stavelser, fräckt och tufft. Passar ju figuren som använder det.

Elvis Costello är ju också rätt colt. Jag har fått mig berättat att Stiff krävde att han skulle kalla sig Elvis nånting när dom skulle spela in den första plattan, och när han ville lägga till Costello skrattade dom och pikade honom för att han skulle gilla storbandsledaren John Costello. Nä, men han är min farsa! lär svaret ha varit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sådana där långa och konstiga namn har jag en tendens att minnas. Te x fanns det ett band som hette "klart grabben skall ha en husvagn".

Ett proggband vid namn "Anna kokar fem ägg och jag är värd i huset"

Annars är jag förstjust i namn som rappt talar om vad det är frågan om. T e x Metallica eller Black Sabbath. Inga missförstånd där.

(för att fortsätta med Hammagrellas Janne och Kjell förslag så tycker jag nog att "vattnet räcker i armhålan" var det bästa. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...