Jump to content
Annons

Blandat noise


Arete

Recommended Posts

Jag är klok som en uggla som är för lat för att flyga så han tvingar kalsong på taket att fladdra med sin propeller så det känns som han flyger ;-)

Titeln är ju underbar, ett så helt spontant rim :-) Vi höll på att skratta ihjäl oss när vi såg det på eniro :-)

Själva ljudets uppbyggnad är det intressanta med noise (iaf för mig). Just denna är ytterst minimalistiskt uppbyggd, den största rörelsen i ljudet är preampens mycket mystiska fasskiften samt hur mycket jag distade den. Man kan jämföra det lite med minimaltechno, där bara något slag förändras ytterst sällan. På samma sätt som det slaget kan kännas riktigt skönt så tycker jag att en subtil ändring i disten kan vara skönt i ett monotont brusspår (trycker upp/skapar nya frekvenstoppar).

Det är det som är det sköna med noise, att gå ifrån fokuseringen på melodier eller rytmer till att fokusera helt på ett fåtal ljud som utvecklas. Det är helt enkelt roligt att utforska landet mellan musik och icke-musik, att ifrågasätta sig själv om vad det egentligen är som gör att man gillar vissa ljud ensamma eller i kombination :-)

Sen ska man inte ta det på allt för mycket allvar heller, mitt mål med all musik/ljud jag gör är att försöka få fram en reaktion hos den som lyssnar. Din glädje glädjer mig :-)

Håller med till 100...

Men en annan anledning till varför man gör noise det är att provocera. Att provocera popnördar till vansinne tills de kastar ut datorn/cd-spelaren/mp3:n genom fönstret. Det är spännande att se vad musik kan göra med folk!

Ska bli spännande att lyssna på dina låtar när jag kommer hem. 😆

Hare bra!

//iHz

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...