mornel Postat 11 oktober 2005 Dela Postat 11 oktober 2005 Jag förstår ingenting. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 12 oktober 2005 Dela Postat 12 oktober 2005 Hmmm.. det blev en underlig diskussion detta. Jag tror att man som nybörjare är ganska tänd på idén att få feedback på sina alster. Så var det för mig när jag började. Jag lade up en tre fyra alster inom loppet av en eler två veckor. Någon av dem fick tre svar. Inget underligt med det. Detta är fortfarande en community. Man etablerar realtioner med folk här på ett traditionellt sätt. När man lärt känna någon och hört vilken typ av musik de gör så blir det lätt att man fortsätter om man tycker det är bra, intressant eller behjärtansvärt att hjälpa till med feedback. Sedan finns det en massa andra aspekter också. För mig handlar det mycket om tid. Jag kan vara ifrån forumet ett par dagar och sedan komer jag tillbaka och det har kommit tjugo nya låtar. Jag försöker höra på dem utan att sålla, men om det finns en ny hammagrellalåt eller någon sjuk Aretegrej eller något annat som brukar fånga mitt intresse så lyssnar jag nog på det först. Ser jag sedan att det finns låtar som ingen kommenterat så brukar jag försöka höra på det också. Jag tror att jag delvis bär ansvaret för att någon av kommentarerna att man inte skall förvänta sig att få feedback. När jag ser att det är en newbi som postar en låt vid sina första tio postningar, så försöker jag påpeka att han kanske inte skall förvänta sig för mycket förrän han eller hon kommit in i communitykänslan. En annan viktigt aspekt är ju att det här är ett forum för musiker. Det gör ju att både feedback och reaktioner blir annoprlunda än vad det blir på exempelvis Soundclick, eller något annat rent musikforum. Vill man nå ut till en publik så är väl inte demoforumet här precis det rätta stället att lägga ut sina alster. Här är ju mycket kritiskt lyssande och en hel del tekniksnack. Brukar inte göra så långa inlägg, men det var en intressant diskussion. 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nisse Postat 12 oktober 2005 Dela Postat 12 oktober 2005 Oj, nu har även jag fördjupat mig i denna tråden, intressant läsning så här på lunchen. Angående lyssning på nykomlingars demos så är det nog så enkelt att forumet har expanderat snabbt att alla nya demos drunknar i informationsflödet. Jag lyssnar sällan på demolåtar här nu för tiden, än mer sällan kommenterar jag dem. I och för sig postar jag inte mycket själv heller. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 12 oktober 2005 Dela Postat 12 oktober 2005 Det här med demos är ju alltid svårt, speciellt nu när forumet är så stort som det är. Tidigare så var det lättare att lyssna på allt. Nu är det svårt att hinna med. Det funkar precis likadant här som i resten av verkligheten. När det är mycket information, så är det de etablerade varumärkena man uppmärksammar, eller de som gör smart och bra reklam för sig. Vill man som nybörjare fånga MITT intresse så bör man ange en genre i trådbeskrivningen (förutsatt att jag lyssnar på den genren). Eller så kan det stå någon underlig kul kommentar eller låtnamn som fångar mitt intresse. Är det sedan så att man inte har fyllt i all info om låten, så laddar jag inte hem den, tough luck. Vidare så är det sällan jag lyssnar på en låt som är den användarens första inlägg. Just för att jag personligen inte tycker att det är givande att ge kommentarer till de som bara lägger upp en låt och sedan sticker (visst, de kanske inte alls sticker, men jag vill heller inte uppmuntra beteendet). Bara mina tankar i ämnet, och dessa förändras allt eftersom forumet växer och växer. Börjar till och med tycka att lite indelningar på forumavdelningen skulle vara en mycket skön omväxling. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.