Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

varför lyssnar man mer på veteraners låtar?

vem säger att om man är nykomling på den här sidan, ska /bör man inte lyssna alls lika mycket på deras demoinspelingar än "veteranernas"

Annons
  • Svar 63
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Postat

Det säger sig självt, precis som att du förmodligen är mer benägen att uttala dig om dina vänners musik än någon okänd typ som stannar dig på gatan och vill ha lite tips.

Postat

Alla här verkar vara rädda för att lyssna på nykomlingarnas låtar, bara för att de tror att de förmodligen kommer höra något riktigt dåligt. Därför lyssnar de bara på veteranernas, för att de vet att de bara lägger upp bra musik.

Men det är ju nykomlingarna som ska upptäckas! Veteranen har redan fått ett skivkontrakt och det går jättebra för honom, medan nykomlingen kämpar för att ens någon ska ta sig tid att lyssna på deras alster.

Nu överdriver jag en del, men det är ju så i stora drag. Nykomlingarna behöver fler kommentarer och tips om hur de ska bli bättre, medan den som fått skivkontrakt och allt, redan har fått alla tips de behöver! Hädanefter får de tipsen och kommentarerna från skivbolaget.

Mer uppmärksamhet till oss nykomlingar!

Hare bra!

//iHz

Postat

Fast jag tvivlar på att så särskilt stor andel av oss veteraner har fått skivkontrakt...

Måste säga att jag inte alls gör nån skillnad mellan veteran eller inte när det gäller vad jag lyssnar på och kommenterar. Däremot gallrar jag ganska så friskt när det gäller genres, jag har ju inget att tillföra till en hårdrockslåt...

Postat

För att det är ett forum.

När man hängt här ett tag så börjar man lära känna folk. När man lyssnat ett tag på deras demos så blir det mer personligt. Man följer deras utveckling och vad de gör. Dessutom så är det en hel del nybörjare som kommer hit och droppar en eller två demos och sedan sticker sin väg igen.

JAg brukar försöka höra på det mesta. Om jag har något att tillägga eller inte. Precis som vacum säger så är det ge och ta som gäller. Var aktiv, posta lite svar på andras demos, bli med i gemenskapen så kommer dina demos också att bli mer frekvent bedömda.

Postat
För att det är ett forum.

När man hängt här ett tag så börjar man lära känna folk. När man lyssnat ett tag på deras demos så blir det mer personligt. Man följer deras utveckling och vad de gör. Dessutom så är det en hel del nybörjare som kommer hit och droppar en eller två demos och sedan sticker sin väg igen.

JAg brukar försöka höra på det mesta. Om jag har något att tillägga eller inte. Precis som vacum säger så är det ge och ta som gäller. Var aktiv, posta lite svar på andras demos, bli med i gemenskapen så kommer dina demos också att bli mer frekvent bedömda.

word !

musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej mars volta!

Jag skiter i vem som har skickat in en demo. Jag försöker lyssna på alla stilar dessutom. Jag har ett stort och brett musikintresse. Att jag sedan inte har så mycket att säga om dansband och trams beror väl på att jag inte har några skivor inom dessa stilar. De som är nykomlingar borde ha en lika stor möjlighet som alla andra. Just nu är jag intresserad av musikvideos som dimpar in här, men det beror väl mest på att jag för första gången i veckan provat att fånga in video till min pc.

Det är lätt att dra en parallell till den etablerade skivmarknaden. En välkänd artist sedan 20-30 år gör en ny skiva. Är det en garanti för att det är en riktigt bra platta? Knappast är det så, materialet kan ju vara låtar som blev över, eller så hade hon/han en svacka i inspirationen det halvåret t.ex.

Kör hårt! Lycka till!

😉

:musik

Redigerat av musik
Postat
Var aktiv, posta lite svar på andras demos, bli med i gemenskapen så kommer dina demos också att bli mer frekvent bedömda.

😉

Postat

Håller med Egghuvud. Jag brukar iof kolla på underrubrikerna för att se om genren tilltalar mig.

Postat
Det säger sig självt, precis som att du förmodligen är mer benägen att uttala dig om dina vänners musik än någon okänd typ som stannar dig på gatan och vill ha lite tips.

^

|

|

|

iHz & mars_volta: Förutom ovanstående så vill jag bara tillägga att det finns betydligt fler nykomlingar och nyblivna medlemmar än veteraner här på forumen.

Vilket borde innebära att om en nykomlings demolåt får 30 nedladdningar och en veterans får 300 beror det på att nykomlingar och nyblivna medlemmar hellre laddar hem veteranernas demolåtar än andra nykomlingars. 😉

Postat

Ingen säger det, men eftersom att jag till exempel vet vad för sorts musik vissa medlemmar gör och vilken kvalitet de håller är jag mer benägen att lyssna på och kommentera dessa.

Studio forum är på många sätt ett samhälle där man inte bara kan ta för sig. Visa att du är beredd att ge kommentarer, komma med tips eller bara är jävligt trevlig att ha att göra med så kommer fler personer att kommentera dina alster.

Postat
Precis fast veteranerna är bäst.... 😉

Nä, nykomlingarna! julli-bahh.gif

Postat
Studio forum är på många sätt ett samhälle där man inte bara kan ta för sig. Visa att du är beredd att ge kommentarer, komma med tips eller bara är jävligt trevlig att ha att göra med så kommer fler personer att kommentera dina alster.

kloka ord att ta till sig. Och nu kan vi hoppa sandlådegnabbet om vem som vet bäst. Synpunkter är alltid roliga att få, varesig det är ros eller ris.

Postat

Jag förstår inte riktigt. Skulle det finnas något kausalt samband mellan antal postningar på forumet och kvaliten på ens musik?

( Det vore i och för sig rätt bra om det var så 😳 )

Postat
iHz & mars_volta: Förutom ovanstående så vill jag bara tillägga att det finns betydligt fler nykomlingar och nyblivna medlemmar än veteraner här på forumen.

Vilket borde innebära att om en nykomlings demolåt får 30 nedladdningar och en veterans får 300 beror det på att nykomlingar och nyblivna medlemmar hellre laddar hem veteranernas demolåtar än andra nykomlingars. 😳

Word!

Postat
Jag förstår inte riktigt. Skulle det finnas något kausalt samband mellan antal postningar på forumet och kvaliten på ens musik?

( Det vore i och för sig rätt bra om det var så 😳 )

Haha, ja, isf är det dags att börja spamma.

Postat

Tror det kan ligga mkt i att forumet har expanderat väldigt mkt under senaste tiden och antalet demopostningar ökat enormt.

Detta har förmodligen då lett till att de som hängt här ett tag inte orkar lyssna igenom all musik utan väljer istället att lyssna på musik vars alias de känner igen sen tidigare.

Mvh / djonas

Postat

Dessutom tror jag det finns en lite paradoxal tendens att om en person bara har några få inlägg och vill ha kommentarer avvaktar man för att se om personen faktiskt vill vara en del av communityt eller bara vill ha snabba kommentarer på sina låtar. Detta medför givetvis att personen inte kommer tillbaka eftersom han inte får hjälp.

Eftersom vi å andra sidan har haft vår beskärda del av skumma "erbjudanden" är det kanske inte så konstigt att vi är skeptiska.

Postat
Eftersom vi å andra sidan har haft vår beskärda del av skumma "erbjudanden" är det kanske inte så konstigt att vi är skeptiska.

Okej, jag erkänner mej besegrad. Ni vann denna gången. "You out-smarted me" 😉

ajja, let's move on!

Förresten, vad menar du med "skumma erbjudanden"?

Postat

Okej, jag erkänner mej besegrad. Ni vann denna gången. "You out-smarted me" 😉

ajja, let's move on!

Följ med in i gränden så skall du få godis!

Postat

Enkelt uttryckt, om någon som man vet brukar göra bra grejor så kan man ladda ner och lyssna direkt utan att behöva fundera, man kan ge åsikter som knyter bakåt till någon tidigare låt.

Mycket är netiquette också, det är många som bara hoppar in och slänger upp några låtar och sen surar till och sticker om dom inte får massvis med kommentarer, ofta utan att kommentera någon annans grejor. Om någon kommer in på forumet/en och kommenterar några andras grejor först och sen lägger upp någon egen låt så känns det mycket troligare att få kommentarer, för då vet man att människan inte bara är ute efter att föda sitt ego.

Postat

Jag är helfärsk här men har fått rätt många svar på iaf en av mina demopostningar. 😄 Däremot så tror jag att det kan vara en hel del slump vad som får många svar och vad som får få. Jag menar, det finns ju en del trådar som har jättemånga svar fast där alla svarar ungefär "det var väl okej, typ" medans det finns andra trådar som har väldigt få svar men där svaren är ungefär "fan vad bra!". Så ge inte upp hoppet. 😉

Postat

Är med Egghuvud och roven.

Jag är mer nyfiken på alster som någon "forumpolare" gjort, dvs någon man hängt med här ett längre tag, än någon jag inte alls känner till. Precis som IRL.

Och nybörjare som reggar sig för att spamma en massa låtar det första de gör, lyssnar jag ytterst sällan på. Ge och ta, som någon sa'.

Och däremellan väljer jag nog att lyssna på låtar med kittlande titel. 😱

Postat (redigerat)

Okej, jag erkänner mej besegrad. Ni vann denna gången. "You out-smarted me" 😱

ajja, let's move on!

Haha, kryptisk formulering, va?

Typ "skicka dina låtar till mitt nystartade skivbolag så skickar vi ut dem till radiostationer. Nämnde jag förresten att du måste köpa 500 ex à 20 kr styck själv också?

Redigerat av royen
Postat

Tja... Att det råder svågerpolitik (kompis tyckande) här är ju allmänt känt 😛😄

Men det beror nog på att de flesta gillar i Mitt tycke fel musik.. 😠

Det är för lite skitig rock´n´roll här.. 😛😄

Albert.D

Postat
Tja... Att det råder svågerpolitik (kompis tyckande) här är ju allmänt känt 😛😄

Men det beror nog på att de flesta gillar i Mitt tycke fel musik.. 😠

Det är för lite skitig rock´n´roll här.. 😛😄

Albert.D

Nog är vi många som gillar sånt...

Men de flesta som uppskattar sådan musik här verkar föredra metal, vilket märks när de egna kompositionerna dyker upp på forumen.

Postat

Haha, kryptisk formulering, va?

Typ "skicka dina låtar till mitt nystartade skivbolag så skickar vi ut dem till radiostationer. Nämnde jag förresten att du måste köpa 500 ex à 20 kr styck själv också?

Ett klassiskt trick. Hu! Det är lurigt.

Postat
Tja... Att det råder svågerpolitik (kompis tyckande) här är ju allmänt känt 😄  😄

Men det beror nog på att de flesta gillar i Mitt tycke fel musik.. 😱

Det är för lite skitig rock´n´roll här.. 😆  😄

Albert.D

Nog är vi många som gillar sånt...

Men de flesta som uppskattar sådan musik här verkar föredra metal, vilket märks när de egna kompositionerna dyker upp på forumen.

Jovisst är det så.. 😉

Jag har personligen inte riktigt anpassat mig till "Metal" ännu, även fast mina yngre bröder plågar mig med diverse låtar.. 😄😄

Albert.D

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.