wonderboy Postat 8 oktober 2005 Postat 8 oktober 2005 Fick senaste nyhetsbrevet från Killingjoke.com precis. Jaz och de andra grabbarna är ju på ingång till Sverige. Förutom detta släpps en live-skiva och en dvd från Englandsturnén i våras. Flera av deras gamla skivor släpps remastrade och efter nyåret kommer den nya skivan. Metallica, Nine Inch Nails, Nirvana och Foo Fighters är bara några av alla dem som erkänt KJ som en stor influens. Vill Du själv få "influensa" rekommenderar jag cd:n "Killing Joke" som kom häromvåret. Skall dock ej förväxlas med samma titel men utgiven i början av 80-talet, det är en annan skiva. De har också fått Kerrangs pris "Lifetime Achievement Award" nyligen. Prisutdelare var, passande nog, Dave Grohl. Denne herre trummelummar för övrigt på ovan nämnda skiva. Hemsida: www.killingjoke.com
wonderboy Postat 21 oktober 2005 Trådstartare Postat 21 oktober 2005 Nästa vecka smäller det! Då erövrar KJ Stockholm och Göteborg. Du som gillar band som live får kritikerepitet som "naturkraft", "farliga på rikitigt", "menar allvar", "vansinne och skönhet på en och samma gång" bör pröjsa de knappt 200 pix det kostar att gå på konserterna. Detta är ett av YTTERST FÅ band/artister som är MER relevanta idag än när de startade. Du kan tacka mig sen! Medtag öronproppar!
wonderboy Postat 27 oktober 2005 Trådstartare Postat 27 oktober 2005 Inställt 😕 Japp, tyvärr!!!! Jag har velat se dem sen - 86. Tänkte åka över och se Englandsturnén i våras men fick höra att de ev var på gång till Sverige. Nu är det alltså inställt. På hemsidan står det att hela Skandinavien-delen av deras turné är "cancelled". Det handlar om spelningar i Sverige, Norge, Danmark och Finland som inte blir av. I dagens GP står det att det är pga sjukdom. Där står det också att Sticky Fingers jobbar på att få hit dem senare i vinter, hoppas, hoppas, hoppas!!!!! Det finns ingen grupp jag hellre vill se live än dem! (Källor: GP 051027 och www.killingjoke.com 051027)
wonderboy Postat 27 oktober 2005 Trådstartare Postat 27 oktober 2005 Oj vad det lät Young Gods om nya låtarna 😱 Njae, "Oj, vad det låter Killing Joke om Young Gods och en massa andra grupper" är väl med sanningen mer överenstämmande?!
replicant Postat 27 oktober 2005 Postat 27 oktober 2005 Nope!! Inte i fallet Young Gods, dom lät som nya killling joke när killing joke höll på med arena rock, och den sagolikt trista Brighter than a thousand suns. Young Gods lät då mer som Young Gods med samplade Motorhead riff. 😱
wonderboy Postat 13 november 2005 Trådstartare Postat 13 november 2005 På KJ:s hemsida finns följande info: "We will try and reschedule the shows in the New Year and were honoured by the level of support shown with the shows almost sold out after being away for so long." Så skriver KJ ang att de var tvungna att ställa in Skandinavien-delen av turnén. Det finns alltså hopp om att de kommer tillbaka snart!
wonderboy Postat 13 november 2005 Trådstartare Postat 13 november 2005 Nope!! Inte i fallet Young Gods, dom lät som nya killling joke när killing joke höll på med arena rock, och den sagolikt trista Brighter than a thousand suns. Young Gods lät då mer som Young Gods med samplade Motorhead riff. 🙂 Hahaha! Humorist, där! "Nya" KJ låter som "gamla" KJ. Den "Arenarocks"-period Du talar om hände i mitten av 80-talet. Den skivan Du pratar om är en av mina absoluta favoriter och inte det minsta trist. Sen låter den inte alls som vare sig "gamla" KJ eller "nya". En av de saker som är så intressant med just KJ är de olika faser de gått igenom. Själv har jag svårt för "Extemities, dirt......" och "Democracy". Jag har dock förstått att det finns de som hyllar dessa bägge alster som det bästa KJ har gjort.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.