Jump to content
Annons

Camilla spelar melodica - Moment fyra


olke

Recommended Posts

Annons
Haha.. jösses 😱

fan va kul att höra!!

You're welcome!

Dom är nog lite okonventionella kan jag tänka mig 😱

Det är ju just det som gör det så intressant. Om nu inte Studio nappar så vore det skitkul ifall du/ni själv skulle vilja skriva ihop lite om hur ni jobbar fram låtarna.

Klart att du ska lägga upp dina alter här! Finns utrymme för allt, även om pop/rock har störst publik!

Sagt och gjort! Carmichael Agent - Brother

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här var verkligen hur bra som helst. Extremt snyggt när melodin kommer in igen (6.31) efter det långa montona partiet. Lite långt outro kanske. Men annars helt gjutet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här var verkligen hur bra som helst. Extremt snyggt när melodin kommer in igen (6.31) efter det långa montona partiet. Lite långt outro kanske. Men annars helt gjutet.

tjo!

kul att du gillar låten.. är oxå väldigt nöjd med just den biten du nämnde. kul att höra att det funkar 😛

Intro och outrot har nästan blivit mina favoritdelar i låten, haha.. Fast dom är egentligen tänkta mer som separata spår egenltigen.. stämningssättare inför vad som komma skall.. Möjligtvis slutar denna låten i början på nästa Camilla spelar melodica-låt.

Det får tiden utvisa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt jävla shysst beat asså.... låten e ju fummig som bara den... I LIKE!!!!

😱😆

försöker alltid få till en "trippig" känsla i Camilla spelar-låtarna.. verkar som det funkade denna gången då.

Link to comment
Dela på andra sajter

En fråga bara: Är ni rika? 😄

Stökig studio, men en massa dyra prylar överallt! En stationär dator, en bärbar, en fet KORG (såg jättedyr ut), två andra synthar, till och med dj-utrustning!

Hur har ni råd? Samlat på er i många år eller?

Hmm, kanske jag har fel. Ni kanske inte är så rika. Jag har ju ingen erfarenhet av hemmastudios, så jag kanske inte ska säga vad som är kostsamt eller inte. Det där kanske är värsta budget grejerna, vad vet jag?

Förresten, vilket originellt sångbås! 😆 Låter det bra när man spelar in därifrån? Kanske hade vart nåt... Då behöver man kanske inte spendera en massa pengar på ljudisolering! 😎😄

Hare bra!

//iHz

Link to comment
Dela på andra sajter

En fråga bara: Är ni rika?  😄

Johan har varit arbetslös eller student så länge jag umgåtts med honom, men jag har jobbat som internet-utvecklare några år, så jag har rätt ok månadslön.. Men knappast rik.. Men vi bor ju 4 pers i en lägenhet, så vi har jättelåg hyra! Det har hjälpt mycket.

Sen är ju några grejer johans egna, och några mina.. När vi flyttade ihop slog vi ihop våra grejer liksom.

Min laptop köpte jag för 1,5 år sen ungefär, genom företaget väldigt förmånligt.. den som fick mig att börja göra musik till att börja med..

sen dess har jag köpt på mig grej efter grej, men har faktiskt samlat på mig duktig mycket saker bara det senaste halvåret.. Men, ja.. Köper lite i taget. Och sen har jag gjort en hel del klipp faktiskt. Fått fina begagnade grejer väldigt billigt.

Korg:en är en midi-controller som ser ut som orginalsynthen bara.. Sälj tillsammans med "korg legacy collection".. en VST-bundle typ.. kostar 1995:- på musikbörsen nu! 😎

Sångbåset är väl ingen höjdare direkt.. faktiskt.. men det är det bästa vi kan åstakomma 😆 Men det funkar helt ok..

de andra "syntharna" är oxå bara midi-controllers.

Har inga hårdvarusynthar alls.. Jo, förresten.. En Yamaha TX81Z som jag köpte för 800 spänn och bara använt en gång 😄

Redigerat av olke
Link to comment
Dela på andra sajter

En fråga bara: Är ni rika?  😄

Johan har varit arbetslös eller student så länge jag umgåtts med honom, men jag har jobbat som internet-utvecklare några år, så jag har rätt ok månadslön.. Men knappast rik.. Men vi bor ju 4 pers i en lägenhet, så vi har jättelåg hyra! Det har hjälpt mycket.

Sen är ju några grejer johans egna, och några mina.. När vi flyttade ihop slog vi ihop våra grejer liksom.

Min laptop köpte jag för 1,5 år sen ungefär, genom företaget väldigt förmånligt.. den som fick mig att börja göra musik till att börja med..

sen dess har jag köpt på mig grej efter grej, men har faktiskt samlat på mig duktig mycket saker bara det senaste halvåret.. Men, ja.. Köper lite i taget. Och sen har jag gjort en hel del klipp faktiskt. Fått fina begagnade grejer väldigt billigt.

Korg:en är en midi-controller som ser ut som orginalsynthen bara.. Sälj tillsammans med "korg legacy collection".. en VST-bundle typ.. kostar 1995:- på musikbörsen nu! 🙂

Sångbåset är väl ingen höjdare direkt.. faktiskt.. men det är det bästa vi kan åstakomma 🙂 Men det funkar helt ok..

de andra "syntharna" är oxå bara midi-controllers.

Har inga hårdvarusynthar alls.. Jo, förresten.. En Yamaha TX81Z som jag köpte för 800 spänn och bara använt en gång 🙂

Hehe, kul!

Jag har en hårdvarusynth. Men den har jag inte ikopplad till datorn. Den använder jag enskilt till olika evenemang etc. Men jag ska köpa en skitbillig liten leksakskeyboard, öppna upp den och sätta dit en Line in. Jag gör lite halvskum musik, så det blir inte dyrgripar jag skaffar. Det räcker med leksakskeyboards. Sen pular jag mycket med ljuden i datorn.

Hare bra!

//iHz

Link to comment
Dela på andra sajter

Men jag ska köpa en skitbillig liten leksakskeyboard, öppna upp den och sätta dit en Line in.

GRYMT!

kul idé som fan..

Vi har en gammal sån leksakscasiosynth liggandes.. får ta och plocka fram den tror jag :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Men jag ska köpa en skitbillig liten leksakskeyboard, öppna upp den och sätta dit en Line in.

GRYMT!

kul idé som fan..

Vi har en gammal sån leksakscasiosynth liggandes.. får ta och plocka fram den tror jag 🙂

Ashäftigt, jag vet! 😉 Varför betala så himla mycket, när man har en Casio SA-1 liggandes? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ashäftigt, jag vet! 😠 Varför betala så himla mycket, när man har en Casio SA-1 liggandes? 😳

Mja.. fast man kan ju inte skruva fram sådärjättekolla ljud ur en casiostynth iofs.. hehe.. dom är rätt begränsade.. vilket kan bidra till att man kan köpa dom på en mack för 200 kronor 🙁

men det är ändå jävligt koolt att göra "seriös" musik av "oseriösa" instrument.. pm:a gärna när du gjort nåt med leksakssyntharna 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Ashäftigt, jag vet! 😉 Varför betala så himla mycket, när man har en Casio SA-1 liggandes? 🙁

Mja.. fast man kan ju inte skruva fram sådärjättekolla ljud ur en casiostynth iofs.. hehe.. dom är rätt begränsade.. vilket kan bidra till att man kan köpa dom på en mack för 200 kronor 😎

men det är ändå jävligt koolt att göra "seriös" musik av "oseriösa" instrument.. pm:a gärna när du gjort nåt med leksakssyntharna 😄

Okej.

Nämen det är ju det jag menar! Det är inte bara snoriga tre-åringar som har användning av leksakssynthar, heller! Jag tror jag läste en producentintervju i Studio i något nummer, om en kille som sa att han inte behövde några reverbpluggar på datorn att lägga på röst, när man kan använda dom där leksaksmikrofonerna med inbyggt reverb, som finns för typ en femtilapp! Fan va schysst... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävligt kul och annorlunda. Det känns som om man åker iväg i en tidsmaskin helt ensam med symaskinsolja som drivmedel. Tillbaka till det året jag föddes (1959).

Och in kommer kannibal-Kalles djungeltrumma och ja, vad är du gått och GJORT?!! Vilken sugande rythm! Men det börjar bli lite enformigt....DÅ kommer det in en helt obetalbar synt med en slinga som är döbra! Vad flummigt!

Vad LÄCKERT! Ja här gäller det att variera sig så att man inte tröttar ut folk.

För det är monotont så jag snart kreverar...eller har jag kommit till ett "lär Dig Ditt mantra-läger" och lev det? 😱

Nämen inte klokt kul. Vilket jävla outro, Du är galen!! 😉

Bra!

Redigerat av Nad Sylvan
Link to comment
Dela på andra sajter

Men herrejösses...Ja nu har du experimenterat hör jag, och fantasin flödar, som att åka bergochdalbana mellan musikkulturerna..sååå jäkla bra!..

Och att jag fick en riktig flash-back när jag såg hemsidan och bilden med melodican, GRÖN oxå!

Har ju en likadan illande grön hohner sopran-melodica...😱...

Grymt bra låt!..

Link to comment
Dela på andra sajter

Det känns som om man åker iväg i en tidsmaskin helt ensam med symaskinsolja som drivmedel. Tillbaka till det året jag föddes (1959).

haha.. skönt beskrivet 🙂

För det är monotont så jag snart kreverar...eller har jag kommit till ett "lär Dig Ditt mantra-läger" och lev det? 🙂

haha.. njae.. Det monotona är väl där för att sätta stämning och lite förväntan kanske.. tid att lyssna på detaljerna.. är en fan av minimalism oxå 🙂

Tack som fan för lyssningen! skitkul att du gillade det! 🙂

@Valdez: Kul att du gillade! Melodikan är finfin den.. tråkigt nog tappade jag den i golvet för några veckor sen, så nu funkar inte alla toner längre.. undrar just vart man kan få tag på en likadan..

Redigerat av olke
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...