jcvaihalen (oregistrerad) Postat 17 april 2004 Dela Postat 17 april 2004 jag har alltid använt windows xp för att spela in men problemet var att alla i huset använder den datorn för att gå in på msn och chatta så jag har typ aldrig tid att spela in men nu har jag köpt en dator den har 2 gb minne (lite va?) och windows 98 men när jag startar programet så funkar den inte!!! vad kan det vara för fel? vad behöver men för att cubase sx ska funka? tack!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Farbror_Blå Postat 17 april 2004 Dela Postat 17 april 2004 Minst WIndows 2000 eller XP är ett måste... Hur snabb är datorn? 500mhz P3 eller motsvarande AMD är minimum på SX 1. 800Mhz på SX2... Börja med att installera Windows 2000 eller XP på burken... 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jcvaihalen (oregistrerad) Postat 18 april 2004 Dela Postat 18 april 2004 hur installerar man det? tack Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jcvaihalen (oregistrerad) Postat 18 april 2004 Dela Postat 18 april 2004 jag har en dator med windows xp ä det nåt jjag ska typ bränna från den och sen läga det i den andra datorn? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Farbror_Blå Postat 18 april 2004 Dela Postat 18 april 2004 Du måste ju ha Windows XP installations cdn. Ta installations cdn du använder till Windows XP burken och installera XP på din Windows 98 burk. Det borde stå i XP manualen hur du gör. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bonzo Postat 18 april 2004 Dela Postat 18 april 2004 Dock lär du stöta på aktiveringsproblem (om du nu inte har licens för mer än ett XP). Det funkar väl i 30 dagar, sen måste man aktivera om jag inte minns fel. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zkronk Postat 18 april 2004 Dela Postat 18 april 2004 (redigerat) Dock lär du stöta på aktiveringsproblem (om du nu inte har licens för mer än ett XP). Det funkar väl i 30 dagar, sen måste man aktivera om jag inte minns fel. Jo, så är det. Så jcvaihalen är nog tvungen att investera i en till licens... 🙁 Redigerat 18 april 2004 av Zkronk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Farbror_Blå Postat 18 april 2004 Dela Postat 18 april 2004 Man behöver inte aktivera XP! Inte Pro i alla fall... Min far har XP på sin burk och han har alldrig behövt registrera. Den XP installationen har hållt i 1,5 år utan registrering! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jcvaihalen (oregistrerad) Postat 18 april 2004 Dela Postat 18 april 2004 tack!!! jag tror att jag skitter i att spela in på den andra datorn så använder jag den här med xp itället tack ändå men det verkade lite kronligt!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bonzo Postat 18 april 2004 Dela Postat 18 april 2004 Man behöver inte aktivera XP!Inte Pro i alla fall... Min far har XP på sin burk och han har alldrig behövt registrera. Den XP installationen har hållt i 1,5 år utan registrering! Då har din far en så kallad VLK-licens (Volume Licence Key) som är förbehållet företag. I grunden är det XP Pro, men med aktiveringsdelen utesluten för att administratörer enkelt ska kunna installera det på flera burkar och slippa aktivering för varje enskild dator. Man ska aldrig säga aldrig, men jag tror inte att jcvaihalen har tillgång till det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Farbror_Blå Postat 18 april 2004 Dela Postat 18 april 2004 Nej, nej... Ingen sådan! Orginal Windows XP Pro, inköpt på OnOff för ca 1.5år sedan. Har alldrig behövt aktiverats. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bonzo Postat 18 april 2004 Dela Postat 18 april 2004 Nej, nej... Ingen sådan! Orginal Windows XP Pro, inköpt på OnOff för ca 1.5år sedan. Har alldrig behövt aktiverats. Det låter väldigt konstigt. OnOff (eller andra vanliga handlare) har såvitt jag vet inte tillgång till VLK. Det måste man deala direkt med MS för att få. Det funkar ju så att man efter installation har 30 dagar på sig att aktivera XP. Om man struntar i det blir datorn obrukbar. Däremot finns det ju också en frivillig registrering för support etc. Det måste vara det du menar. http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/eva.../activation.asp Sedan kan den ju ha varit aktiverad av OnOff om den köptes tillsammans med ett datorpaket där XP var förinstallerat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Farbror_Blå Postat 18 april 2004 Dela Postat 18 april 2004 Friköpt XP, ingen dator inhandlad. Har alldrig varit med om att behöva varken aktivera eller registrera XP. Funkar bra i alla fall... 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.