Jump to content
Annons

Kroatien - Sverige


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

stackars mellberg.  först blir lagkaptenen petad ur musiks startelva, sen orsakar han handsen och straff för kroatien.

men, jag vet varför han gjorde detta.

precis innan straffen fanns det en ruta med odds från bet24 som ställde frågan "blir det en straff i matchen", och "ja!" hade ett högt odds.  tror att mellberg precis har fyrdubblat sin förmögenhet 🙂

Konspirationsteorier är $  🙁

nya tag och ny chans mot island i veckan!  till vm ska vi...

~ force

🙂 Roligaste inlägget på länge. Såg också bet24-rutan precis innan den obegripliga handsen. Blek och tråkig match. Chippen och Allbäck skulle varit med från start. Alltid haft svårt för defensiva uppställningar och närmast omöjligt att långt in i matchen (efter 0-1) tänka om. Usla hörnor, usla inlägg. Vi hade ju inte en rejäl målchans! Zlatan betyder tydligen allt ungefär som Brolin -94.

Edit: Det här var rätt kul också: Det såg okej ut. Tills Dado Prso, hästsvansen från Zadar, smög upp bakom Olof Mellberg och viskade i hans öra:

- Alla som har en lårkaka räcker upp handen! /Simon Bank, Aftonbladet

Redigerat av (e)qualitymusic
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 78
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Såg inte händelsen, men det är ju inte första gången Mellberg gör bort sig! Det händer ju titt som tätt i Aston Villa och straffen mot Holland i EM var väl inte vad man förväntade sig av en lagkapten...

Link to comment
Dela på andra sajter

På presskonferensen efter England - Österrike

" Brian Woolnough från Daily Star sa sen:

- Vi alla som sitter här i rummet är eniga om att England gjorde en dålig match. Du säger tvärtom. Det innebär att du måste se saker som vi inte ser.

- Ja, det är därför jag har det här jobbet, sa Svennis.

Det kan mycket väl vara det bästa svar han någonsin gett på en presskonferens."

EDIT: ägd

Redigerat av The Edge
Link to comment
Dela på andra sajter

Ang Englands förträfflighet som landslag så håller jag helt med om att dom är otroligt överskattade.

Landslaget har ju inte vunnit något sen slutet på 60-talet.

Inte heller för klubblagen går det något vidare på senare år. Liverpools CL-vinst är ju en riktig sensation. Och dom har väl för övrigt bara 3-4 engelsmän i laget (Gerrard/Crouch/Finnan + nån till). Arsenal och Chelsea har ännu fler icke-britter och slaktar övriga lag i Premier League.

Nä, England tronar på minnen av fornstora dar, helt klart. Tycker dom ska vara otroligt nöjda med att överhuvudtaget ha kommit till VM.

På senaste rankingen ligger dom 11:a strax efter Sverige. Logiskt, eftersom i praktiken är Sverige och England i princip jämnstarka som fotbollsnationer. Vi spelar ofta 0-0, 1-1 osv med varann och har några på stjärnspelare som allt hänger på och vi går ungefär lika långt i internationella turneringar. Skillnaden ligger i att Sverige tycker att en vinst mot England samt att kvalificera till VM/EM är något enormt stort, medan England tycker det är pinsamt att ens spela oavgjort med Sverige och tar det för självklart att man ska slåss om medaljerna i varje mästerskap.

Undrar vad Svennis tänker - EGENTLIGEN om sitt lag? 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

För att kasta ännu mera skit på den regniga öns landslag, måste jag säga att varken deras supportrar eller media är ju fan inte kloka. Vid varje stort mästerskap är det engelska fans som skämmer ut sig och media har inget mellanläge. Antingen är man hjälte eller så är man hatobjekt i det landet. Svennis har blivit det senaste, även om han har skött sitt jobb bättre än de flesta av hans föregångare. Men dom är väl för stolta för att ha en utländsk tränare.

Redigerat av The Edge
Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
På presskonferensen efter England - Österrike

" Brian Woolnough från Daily Star sa sen:

- Vi alla som sitter här i rummet är eniga om att England gjorde en dålig match. Du säger tvärtom. Det innebär att du måste se saker som vi inte ser.

- Ja, det är därför jag har det här jobbet, sa Svennis.

Det kan mycket väl vara det bästa svar han någonsin gett på en presskonferens."

EDIT: ägd

MEGA TOK FUCKING ÄGD!

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
För att kasta ännu mera skit på den regniga öns landslag, måste jag säga att varken deras supportrar eller media är ju fan inte kloka. Vid varje stort mästerskap är det engelska fans som skämmer ut sig och media har inget mellanläge. Antingen är man hjälte eller så är man hatobjekt i det landet. Svennis har blivit det senaste, även om han har skött sitt jobb bättre än de flesta av hans föregångare. Men dom är väl för stolta för att ha en utländsk tränare.

Håller helt med. Det är inte friskt.

Förut var Svennis älskad av nästan alla och sjukt omskriven i media, nu är han inte lika poppis. Han har väl ändå inte blivit en sämre tränare?

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Ger svennis britterna en medalj i VM så blir han upphöjd till skyarna. Då tycker jag han ska byta jobb.

Hade varit kul om Sverige spöade England i VM-finalen! 🙂

Jag tycker, och tror han kommer börja tänka på refrängen efter VM. Oavsett hur det går. Går det inte bra kommer han få en hel del skit, tar dom medalj har han gjort sitt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur gick det då? 2-1?

Tittade du inte på matchen människa?

"Har nämligen ingen TV längre och funderar faktiskt starkt på att aldrig köpa en ny!"

Man får nog hyra in en TV vid varje VM dock!

Link to comment
Dela på andra sajter

Stinkey (oregistrerad)

Jag ska samla krafter tills i morron när jag ska käfta med min halvkroatiske jobbarpolare. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Hur gick det då? 2-1?

Tittade du inte på matchen människa?

"Har nämligen ingen TV längre och funderar faktiskt starkt på att aldrig köpa en ny!"

Man får nog hyra in en TV vid varje VM dock!

Du behöver inte ha någon TV för att titta på matchen 😄Jag har inte heller någon TV, men visst fan kikade jag på matchen! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Jag fattar i alla fall inte hur de räknar. Vid flera tillfällen igår så sa de att Kroatien nu var klara för VM. Hur är det möjligt? Om Sverige slår Island hemma med 3-0, vilket jag tror och Kroatien bara spelar 1-1 borta mot Ungern (varför inte, det var ju vad de lyckades med borta mot Malta nyligen). Då vinner ju Sverige gruppen. Är Kroatien ändå klara? Varför? Och tänk om de förlorar...

Skulle vilja se en sammanställning där alla tvåorna presenteras och även för de grupper där 7 lag deltagit, med den poäng och målskillnad borttagen som tydligen ska väck gentemot de lag som kommit sist i de grupperna á la modell gol.

😏

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag fattar i alla fall inte hur de räknar. Vid flera tillfällen igår så sa de att Kroatien nu var klara för VM. Hur är det möjligt? Om Sverige slår Island hemma med 3-0, vilket jag tror och Kroatien bara spelar 1-1 borta mot Ungern (varför inte, det var ju vad de lyckades med borta mot Malta nyligen). Då vinner ju Sverige gruppen. Är Kroatien ändå klara? Varför? Och tänk om de förlorar...

Skulle vilja se en sammanställning där alla tvåorna presenteras och även för de grupper där 7 lag deltagit, med den poäng och målskillnad borttagen som tydligen ska väck gentemot de lag som kommit sist i de grupperna á la modell gol.

😉

:musik

Sverige går till VM som näst bästa tvåa såvida inte Tjeckien spöar Finland med 9-0 eller nåt, samtidigt som vi åker på stryk mot Island. I sånt fall tar Tjeckien vår plats och vi får kvala. Det är inte helt klart med andra ord!

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

God Bless i så fall!

Detta att vi hamnat i en grupp med 6 lag alltså. Var rädd ett tag att vi var tvungna att räkna bort målen vi gjort och poängen vi fått mot Malta (som kommer sist i vår grupp).

😉

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

saxat från expressen:

Därför tog Mellberg med handen:

"Han drabbades av något som vi kan kalla icke-tankar'. Fungerar ungefär som en freudiansk felsägning. Något bara slipprar ur av reflex. Du säger en sak, men tänker en helt annan.

I Olofs fall tänkte han så fruktansvärt hårt på att något i n t e fick hända, att det till slut bara hände. Som av en slump.

Efteråt går det sällan att förklara, det Olof kallar blackout. Han vet helt enkelt inte vad som inträffade, i stället måste han lära sig av misstaget och försöka se positivt på framtiden.

Där kan Lagerbäck och Andersson stötta honom. Då stärks han - både medvetet och undermedvetet - samt undviker att det händer igen.

Han blir en bättre spelare."

- Åke Fjellström, Idrottspsykolog

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
saxat från expressen:

Därför tog Mellberg med handen:

"Han drabbades av något som vi kan kalla icke-tankar'. Fungerar ungefär som en freudiansk felsägning. Något bara slipprar ur av reflex. Du säger en sak, men tänker en helt annan.

I Olofs fall tänkte han så fruktansvärt hårt på att något i n t e fick hända, att det till slut bara hände. Som av en slump.

Efteråt går det sällan att förklara, det Olof kallar blackout. Han vet helt enkelt inte vad som inträffade, i stället måste han lära sig av misstaget och försöka se positivt på framtiden.

Där kan Lagerbäck och Andersson stötta honom. Då stärks han - både medvetet och undermedvetet - samt undviker att det händer igen.

Han blir en bättre spelare."

- Åke Fjellström, Idrottspsykolog

Makes sense. En jävligt jobbig sits för honom dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...