musik (oregistrerad) Postat 7 oktober 2005 Postat 7 oktober 2005 (redigerat) Hej! Jag har nu endast det med datorn redan installerade bränningsprogrammet Sonic Record Now! i min dator. Den version jag har talar dock inte om vilken hastighet cd:na bränns i och man kan inte ändra hastighet nånstans, allt är så automatiskt bara. Det har också resulterat i att vissa cd inte kan läsas av flera andra cd-spelare. Om man kunde bränna i långsammare hastighet så skulle det väl fungera bättre har jag fått för mig! Jag står därför i valet mellan en ny version av Sonic Record Now! som kan beställas via deras hemsida för 550 SEK eller att köpa Nero Burner Reloaded (heter den väl?), för samma pengar. I den uppdaterade versionen av Sonic Record Now! så kan jag bl.a. ha kontroll över de olika bränningshastigheterna, men.... frågan är: Kan man det i Nero också, d.v.s. välja bränningshastighet? Det framgår inte av deras hemsida. Man vill ju inte fatta fel beslut. Sedan vill jag också kunna lägga in de koder som krävs, d.v.s. PQ-koder och det där andra ISRQ-koder (heter de väl?), funkar det med dessa program. Jag har Wavelibe Lite redan, kan jag bränna cd i det? Tänkte ifall nån har Wavelab och har ett snabbt svar, innan jag hunnit kolla i den elektroniska handboken hehe... 😉 :musik Redigerat 8 oktober 2005 av musik
brynge Postat 9 januari 2006 Postat 9 januari 2006 detta skulle jag också vilja ha svar på. eller typ, vilken hastighet ska man spela in på om man ska göra en demo.
denton (oregistrerad) Postat 9 januari 2006 Postat 9 januari 2006 i Nero kan man välja brännar hastighet
tordA Postat 9 januari 2006 Postat 9 januari 2006 detta skulle jag också vilja ha svar på. eller typ, vilken hastighet ska man spela in på om man ska göra en demo. max 8ggr en del säger max 4ggr så kan du ställa in på 6,33 så blir det bra
brynge Postat 9 januari 2006 Postat 9 januari 2006 tack! (förlåt om jag snodde din tråd nu, var inte meningen)
Björn Olsberg Postat 9 januari 2006 Postat 9 januari 2006 Sedan vill jag också kunna lägga in de koder som krävs, d.v.s. PQ-koder och det där andra ISRQ-koder (heter de väl?), funkar det med dessa program. Jajjemän, även detta finns i Nero. I egenskaperna för projektet kan du lägga in info, samt isrc-koder om du väljer egenskaper för varje låtspår.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.