Jump to content
Annons

Nagelband som dras ned


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Jag ska berätta om en traumatisk gammal upplevelse. När man var en riktigt liten knatte så hade både min farmor, men även föräldrarna stundtals en mani på att med kraft trycka på naglarna och dra ned alla barnens nagelband allt vad de kunde, mot knogarnas håll alltså. Detta gjorde så ont att tårarna ofrivilligt fullkomligt forsade nedför kinderna. Jag lyckades heller aldrig få en vettig förklaring till vad nyttan skulle vara med detta. Rent demonstrativt har jag som vuxen därför slutat att ägna mig åt nagelbanden. Förmodligen har de en funktion att fylla, typ hålla naglarna på plats och vara skyddande för nerverna (ungefär som man inte ska borsta för hårt i tandköttskanten så att tandhalsarna blottläggs).

Varför måste nagelbanden dras ned? Numera är trakten kring mina nagelband så känslig att nästan vinden gör ont.

😱

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Varför? För att man är sinnesjuk! Vill inte säga nåt illa om din släkt, men man måste fasen vara sinnessjuk för att göra en sån sak..

Scheesus!

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hmmm...

Jag känner ingen Harry Potton. Men alltså, som ett led i uppfostran (att allt är lidande?) och att man ska sköta sin dagliga hygien för att inte röötna bort, så ska man ju då enligt många noggrannt klippa och varsamt fila sina naglar. Jag såg f.ö. även ett program nånstans ifrån (Asien?), där man också var väldigt noga med att rensa och trycka ned nagelbandet. Att de skulle vara en grogrund för bakterier annars. Jag vet dock inte om det stämmer... Jag känner ingen nagelskulptris, men borde väl gå till en sån och fråga.

Dessutom fick man ju under uppväxten veta att det viktigaste inte var att borsta tänderna utan att borsta tandköttet, eller hur, och helst då med grovkornigt salt? Det har ju också visat sig vara fel, eftersom det kan leda till känsliga tandhalsar och tandlossning.

Allt var inte bättre förr.

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Godis? Du skämtar!

Vi fick frågan om vad vi absolut inte tyckte om. Sedan fick vi BARA sånt.

Och allergier finns inte, eller hur? För de sakerna ska man LÄRA SIG att äta...

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej igen!

Joo...man lärde sig ju det ganska snabbt... 🙂

Till skillnad från andra, så har jag mycket lättare att lägga på minnet allt det dåliga, när det gäller människor jag haft att göra med på något sätt...

😛

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Stinkey (oregistrerad)

Det var bara ett mode. Är väl så fortfarande. Och visst ser det bättre ut, men som du skriver ska man väl få välja själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

öööh! vad vill du!!

Jag som har snyggare naglar än nästan alla tjejer jag känner har självklart inte tryckt ner nagelbanden! Tryckar man ner dem så finns de ju ett lager som ligger närmast angeln som sitter stenhårt. De som händer då är att man får typ ett vitt nagelband som är ojämt och fult. Nagelbanden ska man ju lämna. Och ska de bli fina så ska man använda Handcremer å sånt för att bibehålla fuktigheteh så att de inte spricker. Mina naglar är extremt hårda och väldigt fina/hälsosamma, och jag har inte tryckt ner några nagelband.

Link to comment
Dela på andra sajter

öööh! vad vill du!!

Jag som har snyggare naglar än nästan alla tjejer jag känner har självklart inte tryckt ner nagelbanden! Tryckar man ner dem så finns de ju ett lager som ligger närmast angeln som sitter stenhårt. De som händer då är att man får typ ett vitt nagelband som är ojämt och fult. Nagelbanden ska man ju lämna. Och ska de bli fina så ska man använda Handcremer å sånt för att bibehålla fuktigheteh så att de inte spricker. Mina naglar är extremt hårda och väldigt fina/hälsosamma, och jag har inte tryckt ner några nagelband.

🙂

brrr.... kan..inte.....måste få.........kan....inte......hålla emot.....

gaydar.jpg

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

öööh! vad vill du!!

Jag som har snyggare naglar än nästan alla tjejer jag känner har självklart inte tryckt ner nagelbanden! Tryckar man ner dem så finns de ju ett lager som ligger närmast angeln som sitter stenhårt. De som händer då är att man får typ ett vitt nagelband som är ojämt och fult. Nagelbanden ska man ju lämna. Och ska de bli fina så ska man använda Handcremer å sånt för att bibehålla fuktigheteh så att de inte spricker. Mina naglar är extremt hårda och väldigt fina/hälsosamma, och jag har inte tryckt ner några nagelband.

😮

brrr.... kan..inte.....måste få.........kan....inte......hålla emot.....

gaydar.jpg

😉

🙂😄😆

Link to comment
Dela på andra sajter

öööh! vad vill du!!

Jag som har snyggare naglar än nästan alla tjejer jag känner har självklart inte tryckt ner nagelbanden! Tryckar man ner dem så finns de ju ett lager som ligger närmast angeln som sitter stenhårt. De som händer då är att man får typ ett vitt nagelband som är ojämt och fult. Nagelbanden ska man ju lämna. Och ska de bli fina så ska man använda Handcremer å sånt för att bibehålla fuktigheteh så att de inte spricker. Mina naglar är extremt hårda och väldigt fina/hälsosamma, och jag har inte tryckt ner några nagelband.

😮

brrr.... kan..inte.....måste få.........kan....inte......hålla emot.....

gaydar.jpg

😉

🙂😆😮😄

HAHAHA!!

Förväntade mig en sånhär reaktion faktiskt 😄 :D

FÖrlåt att jag gillar mina naglar 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

😉  🙂  😆  😮

HAHAHA!!

Förväntade mig en sånhär reaktion faktiskt 😮😄

FÖrlåt att jag gillar mina naglar 😄

Inget illa menat, det var helt enkelt lite för bra upplägg för att låta det gå opasserat. 😉

Redigerat av brojd
Link to comment
Dela på andra sajter

😉  🙂  😆  😮

HAHAHA!!

Förväntade mig en sånhär reaktion faktiskt 😄 :D

FÖrlåt att jag gillar mina naglar 😄

Inget illa menat, det var helt enkelt lite för bra upplägg för att låta det gå opasserat. 😉

hahaha, jag tog inte illa upp 🙂

Jag vet själv att jag la upp de så fint 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Stinkey (oregistrerad)

Eftersom jag har ganska sköra naglar och ett jobb som sliter duktigt på dom använder jag nagellack. Fast genomskinligt så det inte ser så bögigt ut. (Har ioch för sig absolut inget emot personer med andra sexuella böjelser än mina egna, var och en salig på sin fason m.m.)

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
🙂  😉  😛  😛

HAHAHA!!

Förväntade mig en sånhär reaktion faktiskt 🙂 :)

FÖrlåt att jag gillar mina naglar 🙂

Inget illa menat, det var helt enkelt lite för bra upplägg för att låta det gå opasserat. 🙂

hahaha, jag tog inte illa upp 🙂

Jag vet själv att jag la upp de så fint 😛

Ja, det var liksom packat och klart! 😛 Ungefär som om jag skulle berätta hur lång tid det tar att göra mig i ordning, hur lång tid jag spenderar framför spegeln osv... Det vill ni nog inte veta. Fan, Pazo, vi kanske kan starta en grooming tråd eller nåt?

Link to comment
Dela på andra sajter

😆  😆  😆  😆

HAHAHA!!

Förväntade mig en sånhär reaktion faktiskt 😄 :D

FÖrlåt att jag gillar mina naglar 😉

Inget illa menat, det var helt enkelt lite för bra upplägg för att låta det gå opasserat. 😉

hahaha, jag tog inte illa upp 🙂

Jag vet själv att jag la upp de så fint 😉

Ja, det var liksom packat och klart! 😛 Ungefär som om jag skulle berätta hur lång tid det tar att göra mig i ordning, hur lång tid jag spenderar framför spegeln osv... Det vill ni nog inte veta. Fan, Pazo, vi kanske kan starta en grooming tråd eller nåt?

Grooming är fan hett! 😄 :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...