Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

* LÅTNAMN: När drömmarna kommer.

* ARTIST/GRUPP: Erica Ohlson

* GENRE:Svensk-schlager

* LÅTLÄNGD:2.47

* KOMPOSITÖR: Musik: Jag Text: Bernie

* PRODUCENT:Jag igen (tyvärr)

* EV. MEDVERKANDE:En massa Elo-stuff från Horace Wimp.

* INSPELNINGSÅR:2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 2614 kb

* STATUS: Inskickad till melodifestivalen 2006.

TAR BORT LÅTEN MED TANKE PÅ ATT JAG NOG KOMMER ATT SKICKA IN DEN IGEN NÄSTA ÅR 😆

Redigerat av Bebopkeys
Annons
Postat (redigerat)

Sången distar igen! kanske den skall göra? Lite hög sång i min lyssning, men det kanske bara är hos mig.

Annars tycker jag att alla 3 Schlagerlåtar jag hört från dig är helt ok, trallvänliga melodifestivallåtar.

Redigerat av Altzi
Postat
Sången distar igen! kanske den skall göra? Lite hög sång i min lyssning, men det kanske bara är hos mig.

Annars tycker jag att alla 3 Schlagerlåtar jag hört från dig är helt ok, trallvänliga melodifestivallåtar.

Erica visade sig ha en rejäl pipa och vi körde lite Elvis-mixning på henne (vi flyttade henne bort från micken i refrängerna och tillbaka i verserna).

Tyvärr så hanns det inte med att ta en till sång för hon skulle dra men vi är optimister så vi skickade allt vi hade ändå 😆

Postat

Jag börjar med en gissning, är det inte den där Christmas låten, vad den nu heter, som liknar Hollieslåten Stewball? Annars har du lyckats för det låter typisk schlagerfestival. Det är arret och instrumenteríngen som inte känns färdigt. Låter som om några av instrumentspåren varit mutade i mixen av misstag.

Postat (redigerat)
Jag börjar med en gissning, är det inte den där Christmas låten, vad den nu heter, som liknar Hollieslåten Stewball? Annars har du lyckats för det låter  typisk schlagerfestival. Det är arret och instrumenteríngen som inte känns färdigt. Låter som om några av instrumentspåren varit mutade i mixen av misstag.

Gissningen är korrekt:-)

Jag är medveten om mitt begränsade kunnande (och tålamod). Det blir alltid så för mig att jag tycker att det är klart alldeles för tidigt. Men jag jobbar på för att uppnå någon sorts hyffsad amatörstatus. Ofta krockar låtskrivarambitionen med producentkunnandet. Låtar orkar jag göra hur många som helst men när det kommer till själva jobbet att få ner dom på band så brister det i både koncentration och tålamod som nämnt ovan. Men jag lyssnar på och läser er på forumet och lovar mig själv bättring hela tiden 😱

Den enda av våra schlagerlåtar jag inte laddat upp här är en låt som heter Always.

Den gick nämligen vidare:-) Det gjorde visserligen 999 andra låtar också men skam den som ger sig!

Redigerat av Bebopkeys
Postat

Kul som fan. om jag kommer med i melodifestivalen skall jag använda mitt riktiga namn 😱 Är man Rockare vill man ju inte beblanda sig med melodifestvalare, det är ju värre än att bli ertappad drickandes mjölk!!! 😎

Postat
...jag är en musikalisk "naivist" som rattar och rattar tills jag tycker att det låter bra. Ungefär som när min son sitter och ritar.

Underbar inställning och jämförelse! 😉

Den här låter ap-mycket mer schlager än de andra två. Hade inte blivit förvånad om den här gått vidare, den låter precis som man förväntar sig ett melodifestivalsbidrag ska göra. Håller dock med om att instrumentsättningen inte känns riktigt färdig.

Sedär, det blev snälla saker sagda till sist ändå. 😛

Postat

Genomtänkt...trallvänlig schlagerpop som jag tror skulle få en hyfsad placering..sången känns som sagt var inte helt riktig..men samtidigt ändå..så där är jag lite ambivalent..kanske om du la på några trumpeter..tror jag skulle lyfta låten en snäpp eller två 😉 ..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.