Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Im the big fucki´n gangstá

* LÅTNAMN: Im a gangsta

* ARTIST/GRUPP: M.nyberg H rytiniemi m. näslund

* GENRE:hiphop

* LÅTLÄNGD:2.20

* KOMPOSITÖR:se ovan

* PRODUCENT:se ovan

* EV. MEDVERKANDE:

* INSPELNINGSÅR:2004

* FORMAT: mp3

* STORLEK: vet ej

* STATUS: Det är en plojlåt... ironi... eller vad det nu kallas.

(

* LÅTLÄNK:)

Redigerat av pennudd
Annons
Postat

japp. DOOOOO it.

Skall kritisera lite,

Bakgrunden är sjukt ren och slick. Det låter bra, mjukt, lite mesigt och lite fjolligt nästan 🙂

Man köper definitivt inte att snubben som falsettwailar sådär feminint är den tuffa snubben som rappar om sitt stora kön och sina framgångar hos brudarna.

Kort och gott, Jag klarar inte av mjuka fina bakgrunder med tokarrade körer mot en "hård" gansta rapp. Det blir liksom inte tufft i mina öron 😛

Lyssna på "Bad boy for life" med Puff Daddy. Där snackar vi.

Men du skall ha fetkred för körarret. Likaså de andra vokala inslagen är prima. Det är bara texten som känns helt fel mot bakgrunden.

rock on,

/E

Postat

Problemet är att det låter så bra, att det nästan skulle kunna vara på allvar. Som plojgrej är det på det sättet både oroande, eftersom man tycker att det låter lite coolt. Snygga körer och snyggt arr.

Det vore väl illa om det blev en enorm Amerikansk hit. Då måste du skaffa dig värsta pimputstyrlsen och dansa omkring med halvnakna brudar och kalla dig halfpen eller pennster eller något annat.

Jag skrattade högt iallfall. Mycket slick ironi.... 🙂

Postat

ingen av oss har nånsinn rapat tidigare och kommer nog inte att göra det.

vi ville inte att det skulle låta hårt, eftersom vi tyckte att ironin förstärktes då. 😆😉

anledningen till att vi gjorde den här låten är att trots att vi tog dom vulgäraste texterna vi kunde komma på så har dom ju liknande texter... sjukt!!!

Postat (redigerat)

...om Aqua hade gjort RnB? Tycker det lät för mycket som ett försök att vara seriös för att finna det roligt på något sätt, men soundet är det ju inget fel på, låter som det mesta som släpps ungefär.

Redigerat av Henkera
Postat

🙂 hörs ju rätt tydligt att det finns ironi här... gillar närheten i vissa delar..andra delar låter för taeskigt för att ta detta på fullt allvar...

Kul grej.

Postat

Sjukt snygga bakgrund, men typ den sämsta rap jag hört på mycket länge! Kanske läge att skippa "ironin" och göra något vettigt av låten?!?

MarcusRombo (oregistrerad)
Postat

Jävlar. Riktigt snyggt! Men snälla, rappa aldrig igen! 😉 Kanske ta in en MC och göra en ordentlig låt av detta istället? Beatet är grymt.

Postat

Arsle va ball den här var!! 😉

Ändra för fan inget, plocka för h-lvete inte in nån seriös rappare - han skulle bara förstöra den underbara ironin och humorn i det här!

Det är såna här grejor som folket gör till hits medans skivproducenter och förstå-sig-påare står bredvid och inte fattar ett skit.

Det enda jag kan hitta och inte älska är att din dialekt är lite svengelsk, men det passar bara in i humorn. Hela paketet är dj-vligt snyggt gjort.

Den här sparar jag lokalt och kommer tveklöst spelar fler gånger! 😛

Postat

Låter väldigt bra! 🙂

Mycket snuskiga ord i texten också! 🙂

I'm the gangsta'!

Postat

Verkade inte som ironin gick igenom hela vägen... Folk här är kanske för unga för att ha lyssnat på slick 90-tals hiphop ala warren G. 🙂😉

Självklart vet vi att vi inte kan rappa... men det kan ju inte folk som lägger ut låtar här och är tokseriösa heller 🙂🙂

Hackeman; Yo!

Postat

Sorry... kan inte lägga upp den, sitter inte hemma.

Tänkte på en grej... Hur kan ni tycka att körarret är bra förresten? Det finns ju inget körarr. 😱

Postat
Hur kan ni tycka att körarret är bra förresten? Det finns ju inget körarr. 😮

😱

Hahaha. Det var det roligaste.

Ladda upp låten på nytt så fort du kommer hem! 🙂

Postat

Haha, sjukt rolig låt. Inspirerade av R Kelly, månne?

Ni låter lite som ett dåligt Cunninlynguists när ni rappar, väldigt vitt 😠

Bra beat. Bra produktion.

Postat (redigerat)

Tack... fast prodden är ju knappt en prodd tycker jag. vi gjorde ju bara ett beat och en basgång och lite gitarr. Den (gitarren) skulle förstås kunna kallas prodd. vi har som sakt inte lagt ner någon tid alls på prodd eller mix. Men varför göra det på en sån här låt. det skulle kännas som waste of time..

Redigerat av pennudd
Postat
Tack... fast prodden är ju knappt en prodd tycker jag. vi gjorde ju bara ett beat och en basgång. vi har som sakt inte lagt ner någon tid alls på prodd eller mix. Men varför göra det på en sån här låt. det skulle kännas som waste of time..

Men i modern rnb/hiphop är ju ett beat och en basgång precis vad produktionen handlar om. Det handlar bara om att sätta det på precis rätt sätt. Det låter talangfullt.

Postat

Wow.. 😱 För att vara ironi så var det en suverän ljudkvalite på den här låten.. Fantastik må jag säga.. Gilla soundet perfa. Byt inte ut sång/rappare för tusan.. Det här är en keeper rent ljudmässigt... Texten skiter jag i (som nördig tekniker jag är)

Postat
Wow.. 😱 För att vara ironi så var det en suverän ljudkvalite på den här låten.. Fantastik må jag säga.. Gilla soundet perfa. Byt inte ut sång/rappare för tusan.. Det här är en keeper rent ljudmässigt... Texten skiter jag i (som nördig tekniker jag är)

tackar tackar...

Postat
Självklart vet vi att vi inte kan rappa... men det kan ju inte folk som lägger ut låtar här och är tokseriösa heller 🙂😏

😆😉

Danny Cort (oregistrerad)
Postat
Självklart vet vi att vi inte kan rappa... men det kan ju inte folk som lägger ut låtar här och är tokseriösa heller

Word

Postat (redigerat)

Sjukt bra, så slickt 😆 gillar gitarren som följer låten igenom starkt - Men, som sagt, här finns hiphop inslag vi inte behöver....Vill höra en "riktig" låt 😉

Rockypop

Redigerat av Rockypop
Postat
Sjukt bra, så slickt 😉 gillar gitarren som följer låten igenom starkt - Men, som sagt, här finns hiphop inslag vi inte behöver....Vill höra en "riktig" låt 😄

Rockypop

Låtar från mig eller hiphop låtar i allmänhet? 😆

Vilka inslag är det vi inte behöver? är det för mycket snusk i texten?

• 11 månader senare...
Postat

pennudd!

Lyssnar på NRJ just nu och där snurrar nåt track där en tjej sjunger "where did you go, i miss u so" i refrängen... det låter väldigt mycket som det är samma gäng som bakom låten ni postade här ovan! speciellt killen som rappar låter samma.

Har jag rätt? 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.