Jump to content
Annons

Svartvit bild VHS på inspelningen


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Sedan jag haft Digitalboxtestningar härhemma (som verkar ta in radiosignaler hur jag än bär mig åt), så har nu även videobandaren ballat ur...

Numera visar den enbart svartvit bild på allt jag spelar upp i den. Har det att göra med Scartsladden? Eller med att jag försökt få kedjan Antennkabel-Dig Box-Video-TV att fungera?

Vid inspelningen, om jag tittar samtidigt på TV-bilden (det som alltså spelas in), så är TV-bilden i färg. När jag sedan spelar upp bandet är det alltså i svartvitt.

Min TV har två Scart och min video har två Scart också. Förut visades svartvit bild om man använde Scart 2 på TV:n och färg om man anv Scart 1. Från videon gavs färgbild oavsett vilken Scart som användes. Nu däremot så ger Scart 2 på videon ingen bild alls och Scart 1 ger svartvit bild.

Vad har hänt?

😄

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)

Hehe...

Lägesrapport fre fm: Har testat lite mer nu. Antennkabel in till TV ger utmärkt bild i färg och bra ljud utan att ta in radiosignaler. Hmm.

Antennkabel in till VHS-bandaren först och sedan loop till TV:n ger svartvit bild på alla kanaler, men bra ljud utan störningar.

Antennkabel in till Dig boxen och vidare i loop till video och TV ger bra bild men kass ljudkvalitet, med störningar från radiokanaler och andra tv-kanaler ljudmässigt.

Vad är detta?

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Knallar iväg nu för att fråga varför bilden på VHS:aren är svartvit på alla kanaler, då Extern 1 används. Extern 2 funkar inte heller nu, ingen bild alls! Har bytt alla kabelalternativ fram och tillbaks...

Lycka till!

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Nån mer än jag som ser det komiska i att musik valt "musik" som användarnamn?

80% av hans trådar handlar om digital-tv/videoöverföring/konsertfilm osv. ☺️

...men jag tycker om dig ändå musik, haha! ☺️

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Nån mer än jag som ser det komiska i att musik valt "musik" som användarnamn?

80% av hans trådar handlar om digital-tv/videoöverföring/konsertfilm osv. 🙂

...men jag tycker om dig ändå musik, haha! 😄

I agree!

Fortsätt att ställa frågor. Frågar man inget får man inget veta.

Har du sett detta forum? --> http://www.voodoofilm.org/forum/

/HjulGrahn

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Jag har lösningen. Köp en radio. Eller liknande, vad som helst som börjat på T. Typ en termos eller nåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nån mer än jag som ser det komiska i att musik valt "musik" som användarnamn?

80% av hans trådar handlar om digital-tv/videoöverföring/konsertfilm osv.  :rolleyes:

...men jag tycker om dig ändå musik, haha! :rolleyes:

I agree!

Fortsätt att ställa frågor. Frågar man inget får man inget veta.

Har du sett detta forum? --> http://www.voodoofilm.org/forum/

/HjulGrahn

Hm, Norton reagerade på den där länken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nån mer än jag som ser det komiska i att musik valt "musik" som användarnamn?

80% av hans trådar handlar om digital-tv/videoöverföring/konsertfilm osv.  😆

...men jag tycker om dig ändå musik, haha! 🙂

I agree!

Fortsätt att ställa frågor. Frågar man inget får man inget veta.

Har du sett detta forum? --> http://www.voodoofilm.org/forum/

/HjulGrahn

Hm, Norton reagerade på den där länken...

Jasså? Ajdå... 🙁

Edit: Vad var det den reagerade på då? Spyware?

Redigerat av Grahn
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, det var något som skickades som liknade en attack. Tänkte återskapa det, men nu fungerar inte länken (hittas inte)

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej. 🙁

Hos mig funkar det bra. Fast jag har inte Norton iofs. 😆

Nu får jag bara upp att den inte kan visas...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nån mer än jag som ser det komiska i att musik valt "musik" som användarnamn?

80% av hans trådar handlar om digital-tv/videoöverföring/konsertfilm osv. 😆

...men jag tycker om dig ändå musik, haha! 😄

För några månader sen var det skrivare/skrivarpapper/printable cd:s och dyl. 🙁

Men jag tycker också om dig musik. Förmodligen för att du är den skummaste människan på internet. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Fick reda på lösningen på problemet med svartvit bild idag. Seriöst trodde personalen på Expert inklusive tekniker att det var en kombination av följande:

* Mitt hus/lägenhet är hemsökt (trots att jag inte nämnde något om de andra konstigheterna som försigår här).

* Trådarna i antennkontakten i väggen ligger ihop och skapar en slags kortslutning. Lite lustig förklaring då den plattan med uttagen är ditsatt för flera år sedan och inte öppnats sedan dess. Hur kan trådarna nu plötsligt flyttats?? Detta ger bl.a. radiostörningar i Digitalboxen, menar de.

* Anledningen till att jag nu bara ser svartvit bild från Videons Scart 1, men färg på TV:ns Scart 1 (om videon inte är inkopplad), och att Scart 2 inte fungerar på varken TV:n eller Videon, beror på att det skett ett seriellt överslag orsakat av att de nämnda trådarna legat fel. TV och Video sönder alltså!!

Expert råder mig nu att kontakta husägaren för att skicka en tekniker som åtgärdar detta, alternativt att jag själv fixar plattan med de tre hålen ordentligt samt antennkabeln som är monterad och ej gjuten. De tar inget ansvar för detta, eftersom det ytterst sannolikt inte orsakats av digitalboxen enligt dem.

😆

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...