Jump to content
Annons

Örsnibbar


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

För ett och annat år sedan läste jag en artikel om örsnibbar. Den sa bl.a. att det var statistiskt säkerställt att om de var väldigt runda, stora och hängde nedåt (de flesta hänger väl inte uppåt?), så skulle risken vara märbart större att drabbas av hjärtproblem. Något som verkar ha stämt i min släkt i alla fall...

Men, viktigare var, att om man har en örsnibb som inte är ingen riktig örsnibb (eller normal om man säger så), utan mer som en spets eller skarp triangel nedåt och sitter fast i kinden. Alltså saknar man den typiska rundningen (förstår nån vad jag menar?), då är det tydligen bevisat att man är ytterst musikalisk! Gruppen är överrepresenterad bland musiker.

Efter det har jag själv kommit på ett flertal musiker som faktiskt har dessa vassare örsnibbar utan rundning, men just ikväll kommer jag bara på Deborah Harry (Blondie) och Paul Simon (Simon & Garfunkel). Typiskt.

Hur ser era örsnibbar ut?

😄

man med vass örsnibb själv//:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hupp..

Jag har också runda "fläskiga" öronsnibbar.

Det innebär alltså att jag

1. riskerar att råka ut för hjärtinfarkt närsomhelst.

2. är tondöv.

*sob*

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Nej alltså D Vibe min vän, det är inte så att man kan dra de slutsatser du gör. Jag visste väl det, att jag inte borde ha blandat in hjärtparallellen... Glöm det! 😄

Och...man kan vara ett musikaliskt underbarn och ändå ha runda örsnibbar.

Statistik du vet.

:rolleyes:

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Nej alltså D Vibe min vän, det är inte så att man kan dra de slutsatser du gör. Jag visste väl det, att jag inte borde ha blandat in hjärtparallellen... Glöm det! 😆

Och...man kan vara ett musikaliskt underbarn och ändå ha runda örsnibbar.

Statistik du vet.

😉

:musik

Nu gör du mig på bättre humör igen, Musik. 😛

Jag var lite oroligt där ett tag 😄

.. men som sagt, man ska nog inte lita på statistik :rolleyes:

(Jag och mina smileyrace...)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nehedu.. min handbok i frenologi menar bestämt att musikförmåga sitter i en knöl på pannloben.. så det så!

*ahem*

.. eller kanske i en mjuk saftig grej som sitter BAKOM pannloben? 😛

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

I Thailand tror man att långa örsnibbar innebär långt liv...

De som spår i handflatan kan se på livslinjen (den som är lång och går runt hela tum-muskeln), om man får ett långt liv och om man kommer att drabbas av diverse saker (linjen är avbruten här och där)...

Det finns mycket vidskepelse här i världen... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

I Thailand tror man att långa örsnibbar innebär långt liv...

De som spår i handflatan kan se på livslinjen (den som är lång och går runt hela tum-muskeln), om man får ett långt liv och om man kommer att drabbas av diverse saker (linjen är avbruten här och där)...

Det finns mycket vidskepelse här i världen... 😉

För att inte tala om folk som får nippran när man lägger nycklar på bordet.

.. eller inte vågar gå utanför sängen fredagen den trettonde; problemet är om deras vidskepelse stämmer så skulle isåfall taket ramla in när de ligger i sängen.

/Daniel

Edit: Fotnot! Autentiskt exempel! Jag kände en som var rädd för allt det där, plus mkt mer. Herregud.

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Claes & Alla: Intressant är också att livslinjen i handen kan ändras och därmed inte är statisk. Med andra ord kan leverne och dylikt påverka livssituationen. Sedan undrar jag hur det är med långa människor. De bör ju rimligen ha större händer om de är någotsånär proportionerligt beskaffade. Innebär det då att långa människor lever längst. Jag hade f.ö. en klasskamrat som var övertygad om att långa människor var mer intelligenta än de kortare, som han ansåg var dumma i huvudet. Men även om det skulle vara så generellt, så vet man ändå att de kortare samtidigt är överrepresenterade i gruppen genier.

Polardark: Det med knölen på pannloben stämmer in på min bror, och han har alltid haft absolut gehör, så...

Mycket av detta är nog annars ren slump! Och den vanligaste gamla åsikten är nog dock att de med små händer är dumma i huvudet och att de med stor kran har stor penis.

😉

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Senaste gången doktorn mätte blodtrycket på mig ställde hon sig lite på sidan om och glanade. Då frågade jag: "Vad är det?" Hon svarade: "Jag ska bara passa på och se hur öronen ser ut också. Formen alltså."

Jag kopplade det inte just då till hjärta, kärl och cirkulation, men fick veta det efteråt!

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Senaste gången doktorn mätte blodtrycket på mig ställde hon sig lite på sidan om och glanade. Då frågade jag: "Vad är det?" Hon svarade: "Jag ska bara passa på och se hur öronen ser ut också. Formen alltså."

Jag kopplade det inte just då till hjärta, kärl och cirkulation, men fick veta det efteråt!

😉

:musik

Musiks inlägg nummer 999!!

Nu gäller det att göra något storslaget med tusingen!! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Stinkey (oregistrerad)

Det värsta är ju att många människor tror på sånt här. Längre har vi inte kommit på tusen år. Ska man skratta eller gråta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror du föresten på att de killar som har mycket kroppshår tappar på huvudet fortare? Eller är det bara en myt?

Ja det är en myt. Jag är ett levande bevis på det. 😆

...jag kan posta en nakenbild på mig så ni får se. Ska jag det? 😄

Eller nej förresten. ☺️☺️

Redigerat av Grahn
Link to comment
Dela på andra sajter

Tror du föresten på att de killar som har mycket kroppshår tappar på huvudet fortare? Eller är det bara en myt?

Ja det är en myt. Jag är ett levande bevis på det. 😆

...jag kan posta en nakenbild på mig så ni får se. Ska jag det? 😄

Eller nej förresten. ☺️☺️

Jag hade en nakenbild på Grahn, men jag fick censurera den lite

RUTA-SVART%2010X10%20KOPIA.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror du föresten på att de killar som har mycket kroppshår tappar på huvudet fortare? Eller är det bara en myt?

Ja det är en myt. Jag är ett levande bevis på det. 😆

...jag kan posta en nakenbild på mig så ni får se. Ska jag det? 😄

Eller nej förresten. ☺️☺️

Jag hade en nakenbild på Grahn, men jag fick censurera den lite

RUTA-SVART%2010X10%20KOPIA.JPG

😄😆😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror du föresten på att de killar som har mycket kroppshår tappar på huvudet fortare? Eller är det bara en myt?

Ja det är en myt. Jag är ett levande bevis på det. 😆

...jag kan posta en nakenbild på mig så ni får se. Ska jag det? 😄

Eller nej förresten. ☺️☺️

Jag hade en nakenbild på Grahn, men jag fick censurera den lite

RUTA-SVART%2010X10%20KOPIA.JPG

😄😆😆

Skönt, Grahn att du tog det så, jag var rädd att du skulle bli arg för att jag hängde ut dig naken 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror du föresten på att de killar som har mycket kroppshår tappar på huvudet fortare? Eller är det bara en myt?

Ja det är en myt. Jag är ett levande bevis på det. 😆

...jag kan posta en nakenbild på mig så ni får se. Ska jag det? 😆

Eller nej förresten. ☺️☺️

Jag hade en nakenbild på Grahn, men jag fick censurera den lite

RUTA-SVART%2010X10%20KOPIA.JPG

😄😄😄😆 .. var får du allt ifrån? 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror du föresten på att de killar som har mycket kroppshår tappar på huvudet fortare? Eller är det bara en myt?

Ja det är en myt. Jag är ett levande bevis på det. 😄

...jag kan posta en nakenbild på mig så ni får se. Ska jag det? 😄

Eller nej förresten. ☺️😆

Jag hade en nakenbild på Grahn, men jag fick censurera den lite

RUTA-SVART%2010X10%20KOPIA.JPG

😄😆😮😆 .. var får du allt ifrån? 😮

Bildgoogle? ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Gote, vad konstigt!!! Du refererade till att det var mitt inlägg nummer 999 ovan, men på min skärm står det att just det inlägget du refererar till (om blodtrycksmätningen) faktiskt VAR mitt 1000:e inlägg!! Står det OLIKA på olika datorer???

Hursomhelst, min tanke har varit att avsluta med det 1000:e inlägget, för att inte återvända mer, men nu verkar jag ha varit ovaksam just när jag skulle vara lite extra vaksam, så då kan jag väl lika gärna fortsätta till nr. 2000. Om jag får...

Fick för mig att en medlem i The Tubes och en viktig kugge i The Eagles, också DE har spetsiga örsnibbar... Letar vidare.

😆

Tilläggsinfo: Jag har inte bara spetsiga örsnibbar, utan även extremt spetsiga öron (lite i stil med bilden ovan). Hänger det ihop med att jag årligen måste besöka tandläkaren för att slipa ned mina hörntänder som växer kroniskt? [Obs: inget skämt!]

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror du föresten på att de killar som har mycket kroppshår tappar på huvudet fortare? Eller är det bara en myt?

Ja det är en myt. Jag är ett levande bevis på det. 🙂

...jag kan posta en nakenbild på mig så ni får se. Ska jag det? 😱

Eller nej förresten. 😲😉

🤪 Det är ingen myt. Hormonerna styr det! 😆

Du menar att hormonerna halkar ner under hakan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...