Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Kan någon bara ge mej ett rapp med skolinjalen??

Har skaffat Mbox och har sedan tidigare Cubase SX3.

Hur får jag de att leka????

Har aldrig jobbat med USB-kort förut. Allt fungerar annars finemang.

Jag har en "AMD Athlon64 3200+"...bärbar mojäng...å ja.

Är lite trött...förkylning på g.

Skyller på det om svaret är löjligt uppenbart.. 🙂

Annons
Postat

Mbox är kanske inte förstahandsvalet om man vill köra Cubase, den är ju gjord för att funka som bäst ihop med Digidesigns egen programvara ProToolsLE (som väl följde med Mboxen!??!) och annars kanske inte alls.

Vill du fortfarande köra Cubase (ProTools LE är inget dumt program det heller) så bör du nog byta din Mbox mot något liknande ljudkort från t ex MAudio, Edirol, EMU eller liknande.

Postat

Tack för rappet!!!!. 🙂

Jorrå fick med ProTools LE 6.1, men är van vid Cubase. Har vänner som pysslar och diggar det helt enkelt.

Skit att Digidesign låst fast Mbox. Kunde ju räknats ut men fick ett erbjudande jag inte kunde motstå...

Mbox anyone!!!????? 😉

Postat

eh? Finns det ingen sådan variant som på mac os x där man kör CoreAudio Manager och låter *alla* program koppla upp sig mot MBoxen? Knäppt.

En lösning är ju att byta till mac då ☺️

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.