sisältää Postat 6 oktober 2005 Trådstartare Dela Postat 6 oktober 2005 Ni som beställer nu, tänkl på att Hartmann skriver på sin hemsida att de inte tänker stå för uppdateringar och sådant. Risken är ju att de blockar vissa serienr. och då kan ni inte ta hem ny mjukvara eller annat smått och gott som dyker upp så småningom. Kanske jämkar musicstore och hartmann eller något sådant men det kan vi ju inte veta i nuläget. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Glaskatten (oregistrerad) Postat 6 oktober 2005 Dela Postat 6 oktober 2005 (redigerat) glaskatten: "Will be available soon! This product was recently reordered by us!" MS tog jag för MusicStore men du menade tydligen MusikSchmidt. Musikstore har tydligen några hundra till salu och de skriver nu att de självklart säljs med garanti från tillverkaren så det handlar nog om äkta Neurons och inte bootlegvarianter. Redigerat 6 oktober 2005 av Glaskatten Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sisältää Postat 7 oktober 2005 Trådstartare Dela Postat 7 oktober 2005 Men Hartmann har klargjort att de enheter man köper från Musicstore inte kommer att få support eller uppdateringsmöjligheter från dem. Musicstore står dock för garantin. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Glaskatten (oregistrerad) Postat 7 oktober 2005 Dela Postat 7 oktober 2005 (redigerat) Men Hartmann har klargjort att de enheter man köper från Musicstore inte kommer att få support eller uppdateringsmöjligheter från dem. Musicstore står dock för garantin. Hartmann är nog tvungna att supporta även de Neurons som har sålts genom MusicStore för att undvika ännu mer badwill, och som tidigare sagts så måste Hartmann skydda sig mot stämningar och krav från deras andra leverantörer som fått betala mycket mer för Neuron VS.. Redigerat 7 oktober 2005 av Glaskatten Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sisältää Postat 7 oktober 2005 Trådstartare Dela Postat 7 oktober 2005 Badwill-grejer förstår jag men stämningar för att de sålt billigare? De har inte sålt billigare, fabriken som tillverkar deras prylar har sålt vid sidan av, billigare, utan att Hartmann alls är inblandade på annat vis än att det är de som ursprungligen tagit fram produkten och att deras namn står på den. Vad som är sant vet jag inte men så har iallafall Hartmann sagt att det ligger till (som du kan se i den här tråden). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Glaskatten (oregistrerad) Postat 7 oktober 2005 Dela Postat 7 oktober 2005 Badwill-grejer förstår jag men stämningar för att de sålt billigare? De har inte sålt billigare, fabriken som tillverkar deras prylar har sålt vid sidan av, billigare, utan att Hartmann alls är inblandade på annat vis än att det är de som ursprungligen tagit fram produkten och att deras namn står på den. Vad som är sant vet jag inte men så har iallafall Hartmann sagt att det ligger till (som du kan se i den här tråden). Hartmann har ju avtal med sina distributörer som stipulerar vissa villkor som Hartmann och distributörerna ska leva upp till, ofta brukar leverantörer få en slags garanti mot plötsliga prissänkningar som innebär att Hartman kan tvingas kompensera deras distributörer. Jag tror nog att prisdumpninen mest beror på att Hartmann inte har betalt sin fabrik eller att någon distributör stått med alldeles för många osålda Neurons. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sisältää Postat 7 oktober 2005 Trådstartare Dela Postat 7 oktober 2005 Talar Hartmann sanning så är det i så fall det första alternativet. För enligt honom är det fabriken som sålt till Musicstore. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
henning Postat 7 oktober 2005 Dela Postat 7 oktober 2005 Artikel om det hela: idg.se /H. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sisältää Postat 7 oktober 2005 Trådstartare Dela Postat 7 oktober 2005 Taget direkt härifrån, vad det verkar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 7 oktober 2005 Dela Postat 7 oktober 2005 Men det är ju Majken som skriver ju! http://studio.idg.se/ArticlePages/200510/0..._STU684.dbp.asp Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.