Jump to content
Annons

BFC2000+Pro Tools LE

Recommended Posts

theadvent (oregistrerad)
Postat

Hej!

Har precis skaffat en Behringer BFC2000 midi controller (den med 8 fadrar)..

men jag är rätt dålig när det gäller midi inställningar i PT och det var inte alldeles lätt att försöka konfigurera den... ....

Så om det är nån som har en liknande sättning och vet hur den skall sättas upp så vore jag tacksam för lite förslag.

Jag kör PT på OSX och OSX hittar enheten och jag får upp den som en Midienhet via USB men ungefär där tar det stopp.

tacksam för svar

Annons
Postat (redigerat)

Börja med att ställa in BCF i BabyHui mode genom att slå av den, hålla in den 5:e knappen i översta raden och slå på den. Då ska det stå bhuI i displayen på bcf2000.

Sen måste du leta fram controllerfilen för HUI, den finns att ladda ner på www.digidesign.com sen vidare till support-downloads-controll surfaces-midi controll surfaces.

Ladda ner och installera.

I pro tools går du till setups-peripherals-midi controllers och väljer HUI som type och BCF i recieve from och send to.

Sen är det bara att köra, fungerar utmärkt.

Ha det bra

Mats B

Redigerat av mats bengtsson
theadvent (oregistrerad)
Postat

Man tackar och bockar för hjälpen.. har nog HUI controllern installerad .. får iaf upp den i PT

däremot så måste jag nog upgradera min firmware i BCF.. har bara 1.04... och det var inte helt

lätt att göra det i PT .. eller snarare det är inte jag som vet hur man gör

Postat

Det enklaste sättet att uppgradera verkar vara att hitta en PC och med hjälp av behringers egna lilla program uppdatera den.

Jag försöker just nu uppgradera min till 1.10, men måste nog ta den till en PC.

Den måste ha minst 1.07 för att HUI mode ska finnas.

Mats B

theadvent (oregistrerad)
Postat

ja .. det lutar nog åt det också för min del.. flyttade över BFC:n till en maskin med Logic för att försöka göra det däri men blir inte riktigt klok på det heller..

Om du lyckas gör en uppdatering får du hemskt gärna skirva hur du gjorde.. skall försöka sätt amig ner med det härlite senare idag....

Mvh

Tom

theadvent (oregistrerad)
Postat

Hej igen!

Vill bara säga att jag har fått till det .. den funkar finfint i Baby HUI simuleringsläget...

hittade en PC och då var det betydligt enklare.. bara att installera alla drivers i tur o ordning sen köra firmwareuppdateringen ..

tack för hjälpen

Mvh

Tom

Postat
Hej igen!

Vill bara säga att jag har fått till det .. den funkar finfint i Baby HUI simuleringsläget...

hittade en PC och då var det betydligt enklare.. bara att installera alla drivers i tur o ordning sen köra firmwareuppdateringen ..

tack för hjälpen

Mvh

Tom

jaså minsann, saker och ting gick enklare och smidigare på en PC?

vad säger macmaffian om detta? 😉

sleepless (oregistrerad)
Postat
Börja med att ställa in BCF i BabyHui mode genom att slå av den, hålla in den 5:e knappen i översta raden och slå på den. Då ska det stå bhuI i displayen på bcf2000.

Sen måste du leta fram controllerfilen för HUI, den finns att ladda ner på www.digidesign.com sen vidare till support-downloads-controll surfaces-midi controll surfaces.

Ladda ner och installera.

I pro tools går du till setups-peripherals-midi controllers och väljer HUI som type och BCF i recieve from och send to.

Sen är det bara att köra, fungerar utmärkt.

Ha det bra

Mats B

Någon som vet hur man stänger av BabyHui mode... Har precis inhandlat en andra

BCF2000 men får inte igång den. Det står "BHUI" i displayen och det går inte att

komma åt presets eller någonting. Kör PC by the way...

theadvent (oregistrerad)
Postat
jaså minsann, saker och ting gick enklare och smidigare på en PC?

vad säger macmaffian om detta?

heheh ja du Bojd .. jag håller med dig . har kört mac i 2-3 år nu ..tidigare körde jag PC .. jag , till skillnad emot många macanvändare, är dock inte så religöst fanatisk utan kör mac mest för att jag tycker att OS x är bra o stabilt samt att det är plattformen vi jobbar på jobbet samt att jag har en PB g4... men jag förstår fullständigt att man kan bli irriterad på alla Mac geeks som får utlösning så fort Steve Jobs har låtit sitt design kontor virka ett fodral till strömadaptern till den nya Ipod som man kan köpa till extra för bara 899:- 😄 ..titta bara på när Apple har sina presentationer.... Människor som bokstavligt talat applåderar en produkt får mig alltid att dra på munnen.. tänk bara hur publiken i TV Shop ser ut när den senaste köksmaskinen skall krängas.. :rolleyes:

nä skämt åsdio.. jag tycker att man som konsument skall ha en sunt kritisk inställning till produkterna som man använder.. ja menar fan.. XP är bra väldigt bra tillomed..jag gillar XP..

och till viss del MS.. för det acceptabelt att både vara missnöjd och nöjd med dom... medans Apple måste man älska och avguda oavsett vad dom gör .. (som tex att skeppa produkter som inte fungerar fullt ut, mac mini med 256 ram som OS X rullar skitkasst på, första generation G5:or med felande fläktar, första generationen Imac G5:or etc etc) ..

Men jag ser en ljusnande framtid.. en polare lyckades recis få igång x86 varianten av OS X .. och det mina damer och herrar kommer förhoppningsvis att kunna erbjuda större valmöjlighet och bättre priser för alla...

😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.