VacUm Postat 5 oktober 2005 Postat 5 oktober 2005 Fick höra 20 sekunder från en av låtarna idag och var tvungen att skaffa plattan direkt. Allas vår gamle jazzhjälte har släppt iväg en något svajjig platta med några _riktiga_ höjdpunkter och samtidigt några helt urusla spår. Vad jag lyckades totalt smälla av på var hans version av "I just called to say I love you". Trots lite för slickt ljud, ganska tråkig sång och på gränsen till miserabel produktion så är det nåt av det snyggaste jag hört på länge. Så fort jag fick in låten i datorn satte jag mig och plankade rubbet. Och tid tog det också för det är inga leksaksharmonier han håller sig med. Rekommenderas varmt till den som är intresserad av spännande voicings. Annars gillar jag även "Stitched Up" med John Mayers på sång och "Don't explain" med Damien Rice och Lisa Hannigan. Plattan är värd varenda krona pga harmisarna på "i just called...". Det andra är som en liten bonus mest.
RoBERT Postat 5 oktober 2005 Postat 5 oktober 2005 hehehe... har haft skivan sen dagen efter den släpptes typ.. hade den bokad på CDon... 😉 Grym skiva japp 😛 hade inte ens hört några klipp från den men ja kände att detta ska bli min första herbie-skiva 😉 gillade verkligen Sting's Sister moon... najs vojjs!!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.