Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

har nu lyckats få ljudkortet installerat! Fick förmodligen fel skiva med i paketet eftersom jag var tvungen att ladda ner allting på ett sketet 56k modem från EMU's hemsida.

Nu har jag i alla fall installerat DSP Patchmixer men manualen ger mig inte mycket att gå på. Hur farao ska jag ställa in allt för att få ljudet att funka i Windows Media Player etc? Det är nämligen som så, att nu när jag trycker igång en låt i nämnda program så får jag ett meddelande om att "there seems to be a problem with your audio device".

I Ljud under kontrollpanelen finns det ingen default multimedia device vald, trots att jag valt EMU-kortet. Värt att notera är även att en compability driver under Sound and Media Devices i Device manager fick en av sina drivers inaktiverade i samband med installationen av Patchmixer. Det är väl inte bra? Eller?

Hjälp mig snälla!

Annons
Postat

Hej Carabus!

Kontrollera att själva mjukvaruinstalleringen för ditt EMU 0404 kort har gått enligt manualen.

Dvs:

Först sätter du in PCI-kortet ->installerar via installeringsguiden på CD-skivan ->först därefter låter windows hårdvaruinstalleringsguide söka automatiskt efter drivrutinerna för ditt 0404.

Har du några andra ljudkort interna/externa så rekomenderas alltid en avinstallation av dessa för att minimera konflikter i windows.

Under ljud och spelenheter i kontrollpanelen så ska ditt EMU 0404 vara valt både som utgång och ingång, annars har du inte sagt till din dator att skicka allt ljud till ditt nya 0404 ljudkort.

Manualen för 0404 är på hela 114 sidor, där kan du hitta allt du vill veta om kortet och dess möjligheter 😉!

Lyckat till 🙂 !

Postat

114 sidor? Eh i såna fall fick inte jag den med i min kartong! Jag fick bara någon slags "quick start". Vad är det här? Fel skiva och ingen manual?`¤#&@)(`&!!!!!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.