slaptap Postat 5 oktober 2005 Dela Postat 5 oktober 2005 (redigerat) Fixa det snyggaste trumsolot!!! Upp till bevis nu!!! Alla ni trummisar med stockar i händerna...här har ni chansen att bevisa att "gammal är äldst". Alla ni "ex-trummisar" som släppt stockarna och konverterat till mus och/eller keybord...här har ni chansen att bevisa att det blir lika bra om inte bättre. Alla vi övriga som inte har trummor som "main instrument" får chansen att visa att vi står oss väl i konkurrensen gentemot "skinnbankarna" genom att "klicka med musen". Förslag på regler: Program valfritt. Inspelningsmetod valfri. Stil/Genre/Tempo valfritt. Samplingar/ljudbanker/trummor valfritt. Låtlängd max 2min varav minst 1min trumsolo (så att trummorna får ett "sammanhang" i en låt med ett intro och ett outro...). Efter festivalen slut måste alla deltagare uppge (i korta ordalag) hur han/hon har gått tillväga och vilka program/samplingar/trummor som använts (behöver dock inte avslöja egna knep&trix). På detta sätt får vi samtidigt väldigt mycket information. Synpunkter, förslag och intresseanmälan görs i denna tråd fram till den 16/10. Deadline för inlämning av bidrag 23/10 (PMa mig), mp3 192kbps Mvh/slaptap ------------------------- anmälda/intresserade: slaptap djonas Vallhagen addic59 One night in The Trance mornel Bunga tamadrummer dede Pluffo 😉 Redigerat 5 december 2005 av slaptap Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaptap Postat 5 oktober 2005 Trådstartare Dela Postat 5 oktober 2005 BUMP!!! VAKNA NU!!! Hög tid att visa alla som frågar "vilka samplingar ska jag använda" respektive "hur programmerar jag trummor bäst" etc etc hur det kan låta. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 5 oktober 2005 Dela Postat 5 oktober 2005 haha! Skitbra ide! Synd bara att jag inte har några trummor värdiga att micka, eller nånstans att göra det heller 😉...så jag är inte med!! 😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Eternal Postat 5 oktober 2005 Dela Postat 5 oktober 2005 Låter jättekul! Jag tänker själv inte medverka då jag varken kan programmera eller banka skinn! Men det skall bli kul att höra era resultat! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaptap Postat 5 oktober 2005 Trådstartare Dela Postat 5 oktober 2005 (redigerat) ...synd bara att jag inte har några trummor värdiga att micka... Du programmerar väl också, eller...? 🙂 Redigerat 7 oktober 2005 av slaptap Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaptap Postat 5 oktober 2005 Trådstartare Dela Postat 5 oktober 2005 (redigerat) Men det skall bli kul att höra era resultat! ...om det finns något intresse för det här vill säga... 😉 Redigerat 5 oktober 2005 av slaptap Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 5 oktober 2005 Dela Postat 5 oktober 2005 (redigerat) Jag är på!! 😄 Edit: ...antar att du har tänkt att denna festival skall vara avklarad före Julstudiofestivalens lyssning/röstning drar igång? 😳 Redigerat 5 oktober 2005 av djonas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaptap Postat 6 oktober 2005 Trådstartare Dela Postat 6 oktober 2005 Jag är på!! 🙂 Edit: ...antar att du har tänkt att denna festival skall vara avklarad före Julstudiofestivalens lyssning/röstning drar igång? 😆 Trevligt djonas 🙂 Hade faktiskt missat Julstudiofestivalen tråd fullständigt så tack för påpekandet. Vi siktar på att ha Pro Drum Festivalen avklarad INNAN 15/11. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaptap Postat 6 oktober 2005 Trådstartare Dela Postat 6 oktober 2005 Eh, inte för så men är vi bara 2 av 5143 registrerade medlemmar som använder trummor i vår musik??? 🙂🙁😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 6 oktober 2005 Dela Postat 6 oktober 2005 Helvete! Jag är på! Satan! /Bengan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 6 oktober 2005 Dela Postat 6 oktober 2005 I´m in! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Eternal Postat 6 oktober 2005 Dela Postat 6 oktober 2005 Eh, inte för så men är vi bara 2 av 5143 registrerade medlemmar som använder trummor i vår musik??? 😱😛 Jag använder trummor men inte så bra... Och absolut inte när det kommer till trummsolon! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
One night in The Trance Postat 6 oktober 2005 Dela Postat 6 oktober 2005 Hej, om någon använda MIDI då? skulle ni höra skillnad? är det inte fusk då? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 6 oktober 2005 Dela Postat 6 oktober 2005 Eh, inte för så men är vi bara 2 av 5143 registrerade medlemmar som använder trummor i vår musik??? 😱😛 Jag är trummis, men mina låtar brukar faktiskt vara utan trumsolo... 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaptap Postat 6 oktober 2005 Trådstartare Dela Postat 6 oktober 2005 Hej, om någon använda MIDI då? Program valfritt. Inspelningsmetod valfri. Samplingar/ljudbanker/trummor etc valfritt. 😮skulle ni höra skillnad? Troligtvis inte. 😮är det inte fusk då? 😆 Nope. 🙂 Är du på? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
One night in The Trance Postat 6 oktober 2005 Dela Postat 6 oktober 2005 Hej, om någon använda MIDI då? Program valfritt. Inspelningsmetod valfri. Samplingar/ljudbanker/trummor etc valfritt. 🙂skulle ni höra skillnad? Troligtvis inte. 😮är det inte fusk då? 😆 Nope. 🙁 Är du på? TACk för svar 😮 , en till fråga, jag har läs regel men fatta inte 100%, är det bara trommor hela 2 min, kan man har också synt , bass, effek m m, ??? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaptap Postat 6 oktober 2005 Trådstartare Dela Postat 6 oktober 2005 ...är det bara trommor hela 2 min, kan man har också synt , bass, effek m m, ???... Var kanske lite otydlig i formuleringen om förslag till regler.😮 Du får gärna ha andra instrument med (inget måste, men låter ju bättre) både före och efter trumsolot, men under trumsolot är det enbart trummor som gäller. Och trumsolot ska vara MINST en minut, hela låten MAX 2 minuter. 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 6 oktober 2005 Dela Postat 6 oktober 2005 Ska trummorna låta akustiskt/klassiskt rockmusikrealistiska eller får man göra trumsolon a là Venetian Snares? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
One night in The Trance Postat 6 oktober 2005 Dela Postat 6 oktober 2005 ...är det bara trommor hela 2 min, kan man har också synt , bass, effek m m, ???... Var kanske lite otydlig i formuleringen om förslag till regler.😄 Du får gärna ha andra instrument med (inget måste, men låter ju bättre) både före och efter trumsolot, men under trumsolot är det enbart trummor som gäller. Och trumsolot ska vara MINST en minut, hela låten MAX 2 minuter. 🙂 😛 tack!! ok jag anmäla mig också, Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaptap Postat 6 oktober 2005 Trådstartare Dela Postat 6 oktober 2005 Ska trummorna låta akustiskt/klassiskt rockmusikrealistiska eller får man göra trumsolon a là Venetian Snares? Stil/Genre/Tempo valfritt. Samplingar/ljudbanker/trummor valfritt.😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 6 oktober 2005 Dela Postat 6 oktober 2005 Ska trummorna låta akustiskt/klassiskt rockmusikrealistiska eller får man göra trumsolon a là Venetian Snares? Stil/Genre/Tempo valfritt. Samplingar/ljudbanker/trummor valfritt. Vad roligt, då kanske jag är med 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gote Postat 7 oktober 2005 Dela Postat 7 oktober 2005 😄 Vore kul men jag har bara knackat i typ två veckor totalt men om vi sätter en deadline till 2007 någon gång så är jag med 🙂 Samma här! Dessutom vill jag gärna hinna läsa nästa nummer av Studio innan jag ger mig in i nåt sånt här... 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sounden Postat 7 oktober 2005 Dela Postat 7 oktober 2005 !då lägger jag ner mitt intresse om man får "programmera" trumsolot! Tack för mig! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaptap Postat 7 oktober 2005 Trådstartare Dela Postat 7 oktober 2005 !då lägger jag ner mitt intresse om man får "programmera" trumsolot! Tack för mig! PMat dig 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bunga Postat 7 oktober 2005 Dela Postat 7 oktober 2005 Tja vafan, man skulle väl kunna se om man lyckas peta ihop nåt 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tamadrummer Postat 7 oktober 2005 Dela Postat 7 oktober 2005 Jag blir med. akustiska trummor o stockar. En fråga: hur får jag "lagt ut" materialet ? ( på nettet altså ) Skitkul ide 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaptap Postat 7 oktober 2005 Trådstartare Dela Postat 7 oktober 2005 En fråga: hur får jag "lagt ut" materialet ? ( på nettet altså ) Fixar vi via msn, YouSendtIt eller liknande... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dede Postat 7 oktober 2005 Dela Postat 7 oktober 2005 Trumsolo på en minut!!!!!!!!!! Herregud. Ja, jag gör ett försök! Usch, fan ta dig Slaptap! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaptap Postat 7 oktober 2005 Trådstartare Dela Postat 7 oktober 2005 Usch, fan ta dig Slaptap! 😲😱😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dede Postat 7 oktober 2005 Dela Postat 7 oktober 2005 (redigerat) Usch, fan ta dig Slaptap! 😆 🙂😄🙁🙂😄 Gå nu och dissa eller vad du vill mitt samarbetete med Vallhagen(=eftersläntrarna till metallfestivalen). I forum demoinspelningar, medan jag försöker förstå flamenco. Om jag får datan på fötter. Verkar lovande ikväll. Eftererlyst/efterlyser dina kommentarer.! 🙂😆 Redigerat 7 oktober 2005 av dede Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.