Jump to content
Annons

Medelåldern


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Jag läste en artikel tillsänd mig från Nätdoktorn, där det stod att man kan mota demensen i dörren om man motionerar regelbundet, d.v.s. två gånger per vecka, enligt artikeln, under förutsättning att man befinner sig i medelåldern.

Därför undrar jag nu vilken som är medelåldern. Har det att göra med hur gamla ens släktingar brukar bli? I så fall är medelåldern för mig 25-32 år. På jobbet säger de dock ca. 50. Vad gäller?

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag brukar säga runt 50. Men när man själv är 50 så hävdar man nog bestämt 70! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Barn 0-15

Ungdom - 15-20

Ung vuxen - 20-30

Medelålder - 30-50

Övre medelålder 50-65

Pensionärsålder 65+

🙂

😉🙂😉

Jaha, så var man medelålders då... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Medelåldern är väl den genomsnittsålder som svensken uppnår. Torde ligga på runt 70 eller nåt. Själv är jag enligt Vallhagen död sedan 12 år.

Käll.spöke.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

Medelåldern är väl den genomsnittsålder som svensken uppnår. Torde ligga på runt 70 eller nåt.

Underbart! Då behöver jag inte bekymra mig om att sticka ut och springa förrän jag är 70 då :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Medelåldern är väl den genomsnittsålder som svensken uppnår. Torde ligga på runt 70 eller nåt.

Underbart! Då behöver jag inte bekymra mig om att sticka ut och springa förrän jag är 70 då :rolleyes:

Just det! Det sägs ju att det aldrig är försent att börja motionera, så vänta du lite till!

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Genomsnittsåldern är kvinnor 84 år, män 78 år.

Medelåldern för män blir då 78 / 2 = 39 +/- 15 kanske?

24 - 54 år m.a.o.

Motsvarande för kvinnor: 84 / 2 = 41 +/- 15 =

26 - 56 år.

😉

skrivbord//:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Medelåldern är väl den genomsnittsålder som svensken uppnår. Torde ligga på runt 70 eller nåt.

Underbart! Då behöver jag inte bekymra mig om att sticka ut och springa förrän jag är 70 då 🙂

Just det! Det sägs ju att det aldrig är försent att börja motionera, så vänta du lite till!

Det är aldrig för tidigt heller 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...