suedehead Postat 5 oktober 2005 Postat 5 oktober 2005 funderar på att köpa ett par nya monitorer , men min "studentbudget" tillåter absolut inte att jag lägger ut mer än 3500kr är det nån som har nå bra tips eller kanske en länk till nått monitortest ?
AndersL (oregistrerad) Postat 10 oktober 2005 Postat 10 oktober 2005 Prutar du lite kan du nog få loss ett par Tapco S5 för 3500 kr i butik. Svårt att hitta bättre monitorer för dom pengarna enligt mig. Lycka till!
Glaskatten (oregistrerad) Postat 10 oktober 2005 Postat 10 oktober 2005 funderar på att köpa ett par nya monitorer , men min "studentbudget" tillåter absolut inte att jag lägger ut mer än 3500kr är det nån som har nå bra tips eller kanske en länk till nått monitortest ? Fostex billigare monitorer är bland dom bästa för runt 3.000:-paret. Fostex är en av få monitortillverkare som även bygger sin egna element vilket ger en viss fördel.
tardwe Postat 23 oktober 2005 Postat 23 oktober 2005 Någon som provat de skrämmande billiga monitorerna M-audio Studio Pro 3??? (995:-) Jag gissar att de är värdelösa för mixning... men frågar ändå... underverk har ju hänt förut (eller? ) 😳
tryff Postat 23 oktober 2005 Postat 23 oktober 2005 behringer 2030A fick väl bäst i test i studios monitortest (nja deltagarna revederade sina uppfattningar när de fick veta att det var behringer 🙂 ) jag har 2031p plus behringers A500 förstärkare...blev varnad för förstärkarna i de lite billigare aktiva högtalarna
Dan Ö Postat 23 oktober 2005 Postat 23 oktober 2005 funderar på att köpa ett par nya monitorer , men min "studentbudget" tillåter absolut inte att jag lägger ut mer än 3500kr är det nån som har nå bra tips eller kanske en länk till nått monitortest ? Fostex billigare monitorer är bland dom bästa för runt 3.000:-paret. Fostex är en av få monitortillverkare som även bygger sin egna element vilket ger en viss fördel. Jag håller med angående Fostex monitorerna. Den fanns i några varianter, har för mig att ett par hette pm1 och kostade 3995:-. De spelade mycket bra och kom ganska lågt ner i registret i jämförelse med andra i den prisklassen som jag lyssnat på. Upplevde de som mycket prisvärda. Däremot de här Rokit(svarta med gul kon) eller vad de nu hette lät ju skit. Alldeles för mycket hifi-ljud för min smak.
pereds Postat 23 oktober 2005 Postat 23 oktober 2005 Event TR-5... prissänkta... Vinner enligt tidningen studio oxå... mina är helt suveräna... Per
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.