HysteriX (oregistrerad) Postat 5 oktober 2005 Postat 5 oktober 2005 Hej! Jag är ny här på forumet, och har ett stort (iaf för mig...) problem: Jag har installerat Cakewalk Music Creator Pro 24 2004, mest för att kunna skapa midifiler på datorn. Det är bara det att jag inte får fram något midiljud alls i programmet... I programmets inställningar kan jag välja Midi Output, och har 2 val: Microsoft MIDI Mapper, och SB Audigy MIDI IO (5400). Har testat båda, men ingen ger något ljud. I Kontrollpanelens midiinställningar har jag också 2 val: SB Audigy MIDI IO (5400), och Microsoft GS Wavetable SW Synth. När jag väljer den sistnämda så kan jag lyssna på midifiler i Windows Mediaspelare, dock så funkar det fortfarande inte i Music Creator. Jag har Windows XP Pro, och ljudkortet funkar som det ska enligt enhetshanteraren. Är det nån inställning i Music Creator jag missat, eller vad kan det annars vara? Hoppas nån kan hjälpa mig, blev lite rörigt det här... Jag är rätt kass på det här med ljudinställningar, men skulle bli överlycklig om nån tog sig tid att hjälpa mig...
Linus Postat 5 oktober 2005 Postat 5 oktober 2005 Det borde väl finnas SB Audigy Synth A och SB Audigy Synth B bland dina val också? Annars får du köra på MIDI Mapper i Cakewalk så kommer den leda vidare till den drivrutin du valt i Windows dvs. Microsoft GS Wavetable SW Synth.
HysteriX (oregistrerad) Postat 6 oktober 2005 Postat 6 oktober 2005 Jag har inte dom valen, konstigt nog... När jag väljer Midi Mapper i Cakewalk så kommer det upp en ruta där det står att jag inte har valt någon Midi Device alls. Hur menar du när du skriver att den "kommer att leda vidare till den drivrutin du valt i Windows"? Alltså, gör den det automatiskt? Och varför kan jag inte välja Midi Mapper?? 😆
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.