Jump to content
Annons

This time (poprock)


Recommended Posts

Annons

Det första jag tänker på när jag hör introt är: Barnlåt!

Jag tycker att låten är lite tjötig... Rösten låter lite "tetig"... Svårt att förklara! Men annars låter det helt ok antar jag.

Inte min musikstil men den fyller säkert sin funktion. Gladare låt får man leta efter 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Skojigt men lite stelt spelat. Trummorna drar ner svänget rejält.

Skulle behöva en stadig bas som tuggar sextondelar tycker jag, alternativt swingbas, ja vad som helst med stadga.

Annars kan det nog fungera om det bara blir sväng 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för synpunkterna och att ni tagit er tid!

Kul att här finns ngn som gillar det jag håller på med, (det värmer)även om intrycket är något blandat. Det här med trummorna och basen är väl inte min starka sida precis. Det får jag försöka se över. Ni får gärna tycka till om ljudbilden i sin helhet. För högt mellanregister? För lågt i basen?

okej som det är?

Tackar på förhand dom som vill hjälpa mig.

MVH

Stephan

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte så dumt alls. Man blir ju lite glad faktiskt.

Den återkommande "barn-slingan" är inte så rolig - den känns lite buskis.

Sången är inte låtens starkaste kort, men absolut inte genomusel. Bäst är den i bryggan och refrängen, när den är lite pressad.

Det jag gillar bäst i låten är nog gitarrerna. Både kompet och det lite fumliga solot.

Och sista refrängen är riktigt schysst, när den ena rösten får svar av den andra. Är barnsligt förtjust i call-and-response-grejen.

Inget fel på slarviga trummor, men lite tajtare kanske de kunde vara. Några cymbaler ligger och svävar och en del fill känns lite väl taffliga.

Jag tror att låten skulle vinna på lite oh-aaah-körer.

Redigerat av Jarnis
Link to comment
Dela på andra sajter

doa didi didi dam didi do

Får lite Mallorcakänsla a 1978. Vet egentligen inte varför, har aldrig varit på Mallorca.

Kan instämma med Bob Dylan-associationen.

Kul i alla fall att nån gör den här sortens musik 🙂😲. Variation rockar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...