MickeMikrofon Postat 4 oktober 2005 Postat 4 oktober 2005 (redigerat) JAU! Jo, nu är det såhär att jag undrar över detta paketet: http://www.emusic.se/default.asp?do=&text=...exp=&info=11621 Vilka är för och nackdelarna med just dom prylarna? Plus och minus? Den största frågan är egentligen, om jag skulle kunna handplocka några andra prylar och få bättre grejer till samma pris..? 😠 Obeservera att frakten är gratis! (över 2000kr) Vad tycker ni? Tack på förhand! (Edit: Eller vet ni nå andra mer prisvärda paket i samma prisklass?) Redigerat 4 oktober 2005 av MickeMikrofon
Hans Postat 4 oktober 2005 Postat 4 oktober 2005 (redigerat) Hej! Verkar väl riktigt bra! B1 - bättre mikrofon för dom pengarna kan du inte hitta! (Testvinnare tidningen studio 2005) VTB1 - bättre mikrofonförstärkare för dom pengarna kan du inte hitta, lika bra kanske men inte bättre! Juli@ - Ingen aning? men "Bästa Budgetval" i Mikrodatorn 2004 i vilket fall! Valbart om man vill ha RCA eller Tele är stort plus om man ex först har hemmastereo som lyssning men sen köper studiomonitorer med balancerad-ingång! Redigerat 4 oktober 2005 av Hans
joachime Postat 4 oktober 2005 Postat 4 oktober 2005 Håller med Hans, med en reservation. För ett tag sedan var det en eller ett par medlemmar på forumet som hade problem med att få juli@ att funka på sina vanliga pc-datorer. Kommer inte ihåg om det redde ut sig eller om dom ens kom fram till vad som orsakade problemen. Gör en sökning på forumet så kan du hitta en del intressant information.
Hans Postat 4 oktober 2005 Postat 4 oktober 2005 (redigerat) Hej! Själv skulle jag köpa detta och sen satsa kanske 2000:- på ngnt annat ljudkort, E-MU eller M-Audio! Står ju fel 3-4000:- skulle det ha stått, nej att gå upp till 2000 ifrån 1500 gör antagligen ingen skillnad! Redigerat 6 oktober 2005 av Hans
MickeMikrofon Postat 5 oktober 2005 Trådstartare Postat 5 oktober 2005 Är det verkligen sån skillnad på ett ljudkort för 1500 och ett för 2000? är det överhuvudtaget någon större skillnad på ljudkort som ligger mellan 1000-2000kr ? I själva ljudkvalitéten alltså, det är de enda som intresserar mig. Jag ska endast koppla in preamp.
android Postat 5 oktober 2005 Postat 5 oktober 2005 Jag har ett Juli@ och är väldigt nöjd. Har sedan jättekoll på hur mycket bättre det blir när man kommer högre upp i pris, men jag tvivlar på att det skulle bli så mycket bättre av att bara gå upp till ~2000kr. Jag skulle slå till på det där paketet, om du sedan får problem med kortet, så är det ju ett svenskt företag, så supportbiten ska ju va ordnad.
trancer Postat 5 oktober 2005 Postat 5 oktober 2005 Jag har själv 2st SP B1 mickar. Lär aldrig göra mig av med dom, så mkt kan jag säga. Massa studios som anvnder dom Music And Production Denna skola har i stort sett uteslutande den microfonen i alla sångbås.. (har själv använt dom) Så .. kanonpaket absolut! /Perrra
MickeMikrofon Postat 6 oktober 2005 Trådstartare Postat 6 oktober 2005 Tack för alla svar! Slår till på fredag då 😉😄
Hårboll (oregistrerad) Postat 6 oktober 2005 Postat 6 oktober 2005 Nu verkar det ju som att du har bestämt dig, vilket är bra. Kan tillägga att det där var/är precis dom prylarna jag ville/vill ha och bestämde mig för attt hitta dom begagnat ist. Är fortfarande på jakt efter en VTB-1 men jag är myckelt nöjd med B1:an och Juli@. Blev också lite orolig när folk började prata om problem med Juli@ men det har fungerat klockrent för mig. E-music har sjukligt bra support av det lilla jag har upplevt. Tror att du kommer bli mycket nöjd! David
MickeMikrofon Postat 6 oktober 2005 Trådstartare Postat 6 oktober 2005 men eftersom jag inte har råd med nå dyrare ljudkort än högst 2000kr så tror jag inte att det kan bli bättre än såhär 😆
Vallhagen Postat 6 oktober 2005 Postat 6 oktober 2005 Hej! Själv skulle jag köpa detta och sen satsa kanske 2000:- på ngnt annat ljudkort, E-MU eller M-Audio! Står ju fel 3-4000:- skulle det ha stått, nej att gå upp till 2000 ifrån 1500 gör antagligen ingen skillnad! Bra pris(er)! Jag prutade och fick ner min VTB-1 till 13-1400 (hittar inte kvittot). Billigare på emusic alltså! Kör hårt Bengan
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.