musik (oregistrerad) Postat 4 oktober 2005 Postat 4 oktober 2005 Hej! Ibland utan förvarning så ändras tecknen som jag ska trycka ned på min laptops tangentbord. Förklaring: ibland ändras t.ex. "ö" till ";" utan vidare eller "y" till ")"... o.s.v. Varför blir det så? 😄 :musik
Gote Postat 4 oktober 2005 Postat 4 oktober 2005 Låter som ditt tangentbord byter till engelska. Om du håller nere vänster ALT och trycker på SHIFT så skiftar datorn mellan de tillgängliga språken. Om du inte behöver det engelska tangentbordet till något föreslår jag nästan att du tar bort det...
musik (oregistrerad) Postat 4 oktober 2005 Postat 4 oktober 2005 Hej! Alt plus skift vet jag inte, det verkar mer vara att jag kommer åt tryckplattan samtidigt med höger klickttangent, eller nåt... För att lösa problemen måste jag gå ur forum och liknande, för att därefter öppna Word och skriva lite där och sedan gå tillbaka... 😄 :musik
Gote Postat 4 oktober 2005 Postat 4 oktober 2005 Tja, det kanske finns nån fiffig funktion för det på läpptoppen, men kan du åtminstone byta tillbaka med vänster ALT+SHIFT? Verkar ju omständigt att dra igång Word...
Michael Postat 4 oktober 2005 Postat 4 oktober 2005 om du går in i control panel (kontrollpanelen) och väljer något som heter "Regional and Language Options" på engelska så kan du under language-fliken välja input-language. det låter definitivt som att det är det som händer - jag använder själv både engelska och svenska tangentbordslayouten då jag har en australiensisk laptop men behöver komma åt åä och ö ibland..som på detta forum. 😱 iaf, under "detaljer" borde du kunna se de installerade tangentbordslayouterna som du har installerade, på min står det: EN English (United States) Keyboard o US SV Swedish Keyboard o Swedish och sen bredvid finns "add"- och "remove"-knappar. hej då! 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.