Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har precis installerat Garritan Personal Orchestra, men då jag ska ladda ljud i standalone-applikationen så säger den att den inte kan hitta samplingarna. Jag kan inte manuellt visa var Farao de ligger, utan måste trycka på Autofind, varpå hela hårddisken söks igenom. Detta måste upprepas x antal gånger innan jag laddat hela biblioteket! Upprörande!! Vad kan vara fel?

Annons
Postat

Nu har jag desperat letat runt på olika internetforum och snappade upp att det kan vara installationsprogrammet som ställer till problem för mig. Hur kringgår jag då detta?

Postat

Det är länge sedan jag installerade GPO - men jag vill minnas att det inte var några problem alls...

Jag kommer inte ihåg alla detaljer, men går det inte att installera programmet/pluggen separat och samplingsbiblioteket separat? Jag brukar köra så om det går, eftersom jag har en separat disk för samplingsbibliotek...

Stand-alone har jag dock aldrig kört, så jag vet inte om det är något specifikt med den versionen...

Postat

Med "standalone" menar jag ju alltså Kontakt player. Du hade alltså inga som heslt problem med installationen? Du skulle inte vilja vara vänlig och kolla hur stora de där tre .nks-filerna är. Jag misstänker nästan att någon inte är så stor som den borde vara, det vill säga att det är nåt fel på skivan min. Vore bussigt!

Postat

Jag är dazed och confused! Det är de exakta storlekarna på mina filer också. Ser du nåt fel i denna min beskrivning av hur mappar- och filer ligger då:

Garritan Personal orchestra (huvudmappen):

Personal Orchestra (.exe)

GPO Library

GPO Library innehåller sedan i sin tur:

Instruments (Folder)

Multis (Folder)

About (txt)

GPO_Library_part1.nks (50 kb)

GPO_Library_part2.nks (50 kb)

GPO_Library_part3.nks (50 kb)

GPO_Library_part1000.nks (676 129 kb)

GPO_Library_part2000.nks (675 439 kb)

GPO_Library_part3000.nks (552 117 kb)

Jag misstänker antingen att de på något sätt ligger fel eller att de där "GPO_Library_partX.nks" är för små eller fel namn eller whatever? kan det vara nåt sånt?

Tack på förhand!

Postat

iNGen som haft liknande problem?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.