Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
Rödes micar tycker jag är sjukt prisvärda. Använder en Röde ntk som alla jag jobbat med blivit förvånad över hur bra den låter. Hadde en nt 1000 (samma mic men utan rör) tidigare den passade mycket bättre på nylånsträngad gitarr än NT-K.

Håller med om att Rödes mikar är prisvärda men NTK:an är inte en speciellt bra mikrofon om man bara tänker ha en stormebranare i sitt "stall". Missförstå mig inte nu, jag tycker det är en mkt bra mikrofon men anvädningsområdet är begränsat....tex på kvinnlig sång så är den väldigt svårjobbad. På lite djupare mansröster är den klockren och som jag skrev i ett tidigare inlägg om du vill mika upp en hårt distad elgitarr och hittar rätt avstånd med miken (givetvis beroende på gitarr och förstärkare också) så kan man få ett riktigt tryck med den.

Men om jag bara skulle ha en stormembranare så väljer jag Studio Projects (som så många har sagt). Prisvärd och låter bra på de flesta röster.

Det bästa är givetvis att ha en uppsjö mikrofoner (det går hand i hand med en uppsjö pengar också)

//Fredster

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.