Mats Stålbröst Postat 7 oktober 2005 Postat 7 oktober 2005 Härmed meddelas att Studioredaktionen tänker delta med ett bidrag! Eller... jag har ju inte ens pratat med dom andra, men något litet ska vi nog kunna slänga ihop. 😆 /Mats
ViktorDenStore Postat 7 oktober 2005 Postat 7 oktober 2005 Härmed meddelas att Studioredaktionen tänker delta med ett bidrag! Eller... jag har ju inte ens pratat med dom andra, men något litet ska vi nog kunna slänga ihop. 🙂 /Mats 🙁 Det tackar jag för... jag har ju nämligen tänkt att vinna den här gången eftersom jag kom trea sisst 😆
Linus Postat 8 oktober 2005 Postat 8 oktober 2005 Härmed meddelas att Studioredaktionen tänker delta med ett bidrag! Eller... jag har ju inte ens pratat med dom andra, men något litet ska vi nog kunna slänga ihop. 😛 /Mats Ja, och en pr-artikel i tidningen om festivalen så vi får typ 80-90 bidrag 😉
O-Jay Postat 8 oktober 2005 Trådstartare Postat 8 oktober 2005 (redigerat) Härligt att ni är sugna 😛 Blir det många bidrag får nog någon ställa upp med serverutrymme 😉 Well, vi får se... full fart i tomteverktsan då. Redigerat 8 oktober 2005 av O-Jay
O-Jay Postat 8 oktober 2005 Trådstartare Postat 8 oktober 2005 Jag tycker personligen att det är trevligast med sång.. kan du inte rappa eller skrika jul, jul nånstans? 🙂 Hur gör man förresten för att bli nitad... 😉 Tja, eller för att få tråden nitad menar jag förstås 😲
Fnykis Postat 8 oktober 2005 Postat 8 oktober 2005 (redigerat) Hur gör man förresten för att bli nitad... 😱Tja, eller för att få tråden nitad menar jag förstås 😱 Fråga Neko EDIT: Jag är på förresten! Om jag hinner. .:Fnykis Redigerat 8 oktober 2005 av Fnykis
O-Jay Postat 13 oktober 2005 Trådstartare Postat 13 oktober 2005 Hej på er 😛 Jag ville bara bumpa upp tråden ifall nu någon missat att det pågår en Julstudiofestival. Gör en jullåt före den 15/11 och var med i tävlingen vet jag. Keep on rocking 😄
Egghuvud Postat 14 oktober 2005 Postat 14 oktober 2005 Anders Rönnblom har gjort den uiltimata jullåten med "det är inte snön som faller", men jag får väl göra ett försök. Mao Jag är på som ett närsynt vildsvin. 🙂 (och den här gången skall jag spöa alla. 😄 )
MittiPrick (oregistrerad) Postat 16 oktober 2005 Postat 16 oktober 2005 Åååå Jag hoppas verkligen att jag lyckas klura ut hur min inspelningsteknik skall hanteras i tid för att få ihop ett litet bidrag till denna festival! Kan man anmäla sig med reservation ? Hör redan bjällrorna i huvudet.................... kan ju bero på söndagsågren i o f s 😄
ViktorDenStore Postat 17 oktober 2005 Postat 17 oktober 2005 Kan man anmäla sig med reservation ? Nä, har du anmält dig MÅSTE du lämna in ett bidrag. Annars kommer Studiopoliserna Olsberg och Neko o tar dig i örat 🙂 Självklart får man anmäla sig med reservation 😆 Kör hårt... 😆
Neko Postat 17 oktober 2005 Postat 17 oktober 2005 Kan man anmäla sig med reservation ? Nä, har du anmält dig MÅSTE du lämna in ett bidrag. Annars kommer Studiopoliserna Olsberg och Neko o tar dig i örat 😉 Självklart får man anmäla sig med reservation 😎 Kör hårt... 🙂 Nej det gör vi inte. jag anmäler mig - vi får se hur det går. Samt att jag nitar tråden.
Stinkey (oregistrerad) Postat 17 oktober 2005 Postat 17 oktober 2005 Jobbar på det. Blir jag nöjd nog så skickar jag in.
O-Jay Postat 17 oktober 2005 Trådstartare Postat 17 oktober 2005 Tack för niten Neko... Bra att ni är på alerten. Kämpa på nu - nästan en hel månad kvar... 😉
O-Jay Postat 17 oktober 2005 Trådstartare Postat 17 oktober 2005 ...och det går alltså bra att anmäla sig ända till sista dagen så länge ni lämnar in ett bidrag före tisdag den 15/11.
captain nemo (oregistrerad) Postat 18 oktober 2005 Postat 18 oktober 2005 Fasen så kul. Skall bli trevligt att lyssna till alla bidrag. //nemo
ViktorDenStore Postat 18 oktober 2005 Postat 18 oktober 2005 Jag vill gärna lämna in ett bidrag oxå!!! Kör hårt 🙂
Rapid Wanker Postat 19 oktober 2005 Postat 19 oktober 2005 Jaa! Med så gott om tid är det klart att man är med. Vart la jag bjällrorna nu då 😄
Richie76 Postat 21 oktober 2005 Postat 21 oktober 2005 Här i Umeå föll snön idag och jag kände mig inspirerad att skriva en jullåt.. detta blir ju kanontrevligt!! 🙂
RoBERT Postat 22 oktober 2005 Postat 22 oktober 2005 ska försöka mig på detta oxå 😛 suuuger på att skriva låttexter men det gör ju det hela ännu mer spännande. 😳 Lycka till allesammans 😄
Hellpig Postat 23 oktober 2005 Postat 23 oktober 2005 Detta låter som en kul idé, kommer att försöka hinna färdigt något i tid... men hur man skapar julstämning är väl högst personligt/subjektivt, va? 😳
Nexustwins Postat 23 oktober 2005 Postat 23 oktober 2005 Ska bara ladda hem några bjällror, Sen ska jag börja 😛 Ps. får man göra en remix på en låt (eller nåt sånt ??)
ViktorDenStore Postat 23 oktober 2005 Postat 23 oktober 2005 Ska bara ladda hem några bjällror, Sen ska jag börja 😉 Ps. får man göra en remix på en låt (eller nåt sånt ??) Om du har upphovsrätt till verket som du ska remixa det så ska det väl gå bra? 😛 Eller?
O-Jay Postat 23 oktober 2005 Trådstartare Postat 23 oktober 2005 Ska bara ladda hem några bjällror, Sen ska jag börja 😉 Ps. får man göra en remix på en låt (eller nåt sånt ??) Om du har upphovsrätt till verket som du ska remixa det så ska det väl gå bra? 🙂 Eller? Ja upphovsrätt måste du väl ha, fast min avsikt var att det skall vara originallåtar. Jag har liksom tröttnat på alla midi-covers av White Christmas 😄 I så fall skall det vara en tävling enbart med covers för att det skall vara rättvist, men det får bli en annan gång någon annanstans. Gör något så får vi väl se vad juryn tycker. Men som sagt... upphovsrätt...
MusicGene Postat 24 oktober 2005 Postat 24 oktober 2005 Det står ju faktiskt Det skall vara en nyskriven låt som inte framförts tidigare. i reglerna, så särskilt svårt är det väl inte att utesluta covers och tom (förhoppningsvis) egna remixer.
Nexustwins Postat 25 oktober 2005 Postat 25 oktober 2005 Det står ju faktiskt Det skall vara en nyskriven låt som inte framförts tidigare. i reglerna, så särskilt svårt är det väl inte att utesluta covers och tom (förhoppningsvis) egna remixer. De flesta som remixar brukar säga att de har "skrivit" en ny låt och integjort en remix 😠
ViktorDenStore Postat 25 oktober 2005 Postat 25 oktober 2005 Det står ju faktiskt Det skall vara en nyskriven låt som inte framförts tidigare. i reglerna, så särskilt svårt är det väl inte att utesluta covers och tom (förhoppningsvis) egna remixer. De flesta som remixar brukar säga att de har "skrivit" en ny låt och integjort en remix 😳 😠😠
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.