sledge Postat 3 oktober 2005 Dela Postat 3 oktober 2005 (redigerat) Hej! Tänkte höra mig för om nån vet om det finns nån funktion i Cubase som låter mig dubbla mitt tempo men ändå behålla samma takt? Det vill säga att mina nuvarande sextondelar blir åttondelar med dubbelt avstånd. Svårt att förklara, men jag hoppas ni fattar. /Danne Redigerat 3 oktober 2005 av sledge Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 4 oktober 2005 Dela Postat 4 oktober 2005 Vet inte riktigt hur det funkar i Cubase, men i Sonar så är det bara att först ändra tempot, och sedan välja "Process"->"Length" och ställa in det på 200% (eller om det nu blir 50%? 😠 ). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Matthew L Postat 4 oktober 2005 Dela Postat 4 oktober 2005 midi/Logical presets/standard set 1/half tempo. Tänk bara på att dra ut stycket 😎 Under logical presets kan du även dubbla takten och göra lite annat smått och gott... Detta funkar iaf i Cubase sx 2 /M Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sledge Postat 4 oktober 2005 Trådstartare Dela Postat 4 oktober 2005 Titta, funkade ju super! Tackar och bockar ödmjukast 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.