Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Ok. Så jag läste ditt utförliga nya inlägg nu. Karaoke och det...

Ta det lugnt! Fokusera inte på tinnitus, tänk på helt ANDRA grejer! Vadsomhelst, men inte det... För det är precis som med smärta, hjärnan "lär sig" vad den skall och inte skall registrera s.a.s.

Hoppas det går bra hos läkarna. Cirkulationsfrämjande medicin - kan höja eller sänka tinnitus, beror på vad den orsakas av. Vitaminer - mycket bra. Steroider - med försiktighet kan det hjälpa här sägs det. Låt dig dock inte bli försökskanin.

😉

:musik

Postat

Jag har hört att på Chalmers i Göteborg så har dom ett rum dom kallar för "tysta rummet"

Det ska tydligen vara så tyst så man hör sitt eget hjärta slå.

Ska tydligen vara ett av världens tystare rum..

Hörde även att nån blev så störd att detta att han fick nån psykos.

Vet dock inte om nåt av detta är sant.

Kanske nån här som gått på chalmers? 😕

musik (oregistrerad)
Postat

Nej, men en musikerkollega jag känner har gått där. Det finns ett rum som helt saknar reflexer.

😕

:musik

Postat

musik, tack för tipset (som alltid)! Grymt svårt att inte tänka på det dock, men jag ska banne mig försöka 😱 Låter logiskt vad du säger.

Och angående steroider... blev ingen försökskanin då jag efter ett hörseltest till hörde 'bättre' på bägge öronen och de då fastslog att den nuvarande medicineringen hjälper så jag kommer fortsätta få den ett tag. De varnade mig att de bara kunde behandla själva hörseln och hoppas på att tjutet går ned på samma gång. Enligt min läkare var de två relaterade i 80% av fallen.

Tyvärr har jag absolut inte märkt av någon sänkning av tjutet...

Just det ja, cm0s, vad jag gör i Tokyo egentligen. Är på ett utbytesår på tokyouniversitetet och hade samtidigt tänkt utforska Tokyos musikscen, men det gick sådär med det sistnämnda, hehe.

Måste till sist bara säga att jag är imponerad av hur mycket du vet inom ämnet, musik. Att du t o m vet om de olika medicineringarna m.m. 😱

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.