Jump to content
Annons

P3 Lab pratar med a&r-snubbar


Lindeberg

Recommended Posts

För er som missade P3 Lab i lördags, här kan man lyssna: P3 Lab

Anna Swantesson pratar med Mattias Wachtmeister, Martina Ledinsky och Klas Lunding om vad som funkar och inte när det gäller demos osv.

Bra program! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej!

Finns det ngn A&R som inte fötts med en miljon kr på bank-kontot 😆? Är detta det första skivbolaget kollar?

Hmmmen jag ser här att när du föddes hade du bara 236,000 kr på ditt bankkonto så den gubben gick inte serru! Producent eller nåt?

(OBS att av ovanstående är säkerligen minst 1 person undantaget som bekräftar regeln, P3 är ofta det!)

Link to comment
Dela på andra sajter

vilken röst hon har 😆

EDIT:

Klart interessant att veta hur sådanna där större bolag faktiskt resonerar.

Dom hade alla något gemensamt... att dom gärna sajnar band som sticker ut och som redan är kända typ. 😎

Redigerat av staf
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Annorlunda... på samma sätt som alla andra!

Men, alltså är RealPlayer det enda som funkar? För... den funkar inte 🙂! Alla dessa format, varför? Wav och MP3 är inte det tillräckligt?

Okej hitta felet: För att du skall kunna lyssna på Sveriges Radios ljudfiler måste du ha Realplayer version 7 eller senare //

Om du får upp ett meddelande att Real Audio inte kan spela upp ljudfilerna från Sveriges Radio, så kan det bero på att du har RealPlayer 8.

Eeeeh okej 😉!

Ursäkta att jag gnäller men har en "brandväggs"-inställning som jag inte vet hur man avaktiverar och kan därmed inte installera

RealPlayer 10 som man måste ha för att kunna lyssna på Sveriges Radio... den icke reklamfinansierade radiokanalen 🙂!

Redigerat av Hans
Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant lyssning (om än lite jobbig pga den där tjejens gråtfärdiga röst).

Är dock förvånad över hur halvbra de flesta aristerna låter (i mina öron). Kanske delvis för att det är mono, men sitter jag lika länge och lyssnar i vårt demoforum hittar jag mängder med låtar som är bättre än någon av de som spelades på P3 Lab denna gången. I mitt personliga tycke, alltså.

Razzia-tjejen vann mitt tycke oxå, hon verkade minst fyrkantig. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...