Micke y (oregistrerad) Postat 2 oktober 2005 Postat 2 oktober 2005 Jag köpte en Gary Hughes skiva för ett tag sedan - Once and Future King - som jag tyckte mycket om. Bra skriven, bra arr, snygga solon och prestationer men.. den rockar inte Ingen bas alls., dvs när jag kör in den idatorn för att kolla lite så upptäcker jag att de har dämpat nästan allt under 70Hz. Ingen stuns i kaggar och basisten kunde nästan låtit bli att komma till studion. c:a 80 ligger 10dB under och vid 50 ligger den 20dB under normalnivån. Varför har de gjort så? Vad är det för resonemang som ligger bakom det? Micke
Lundin Postat 4 oktober 2005 Postat 4 oktober 2005 Det är väl tänkt för någon som vill göra en dance-remix... 😳 Ärligt talat: Ingen aning - det är mycket i världen man inte förstår 🙁
Light Head Postat 24 oktober 2005 Postat 24 oktober 2005 En tanke bara,, det ser ju inte ut som om man har "skurit" bort något! DET hade varit rätt märkligt! Men iofs som du säger, varför tona ner de frekvenserna? Jag har ingen aning om musiken i sig. Kanske micarna?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.