Bebopkeys Postat 2 oktober 2005 Postat 2 oktober 2005 Vad är dom använder? Ska försöka planka det ljudet i en av mina låtar.
Mats Stålbröst Postat 2 oktober 2005 Postat 2 oktober 2005 Wurlitzer tror jag. Har för mig att NI:s Elektrik Piano innehåller ett ljud som är ruggigt likt Supertramps förlaga. /Mats
karl Postat 2 oktober 2005 Postat 2 oktober 2005 Ja, det var wurlitzer...som på introt till Dreamer tex...kalaslåt för övrigt 😉😄
Claes Holmerup Postat 2 oktober 2005 Postat 2 oktober 2005 Wurlitzer is the word! 😉 Ett exempel på en sådan, spelad med vissa Supertramp-influenser med Scarbee's WEP, hittar du här: Your browser does not support the HTML5 audio tag Känns det igen...? 😕
Danny Cort (oregistrerad) Postat 2 oktober 2005 Postat 2 oktober 2005 Hej! Fast Rhodes är mycket bättre än wurlitzer! det är ju lite som att säga att bas är mycket bättre än gitarr...
Jocke Postat 2 oktober 2005 Postat 2 oktober 2005 Hej! Fast Rhodes är mycket bättre än wurlitzer! det är ju lite som att säga att bas är mycket bättre än gitarr... Det är ju befängt! 😕 Gitarr är mycket bättre än bas.
Danny Cort (oregistrerad) Postat 2 oktober 2005 Postat 2 oktober 2005 Hej! Fast Rhodes är mycket bättre än wurlitzer! det är ju lite som att säga att bas är mycket bättre än gitarr... Det är ju befängt! 😕 Gitarr är mycket bättre än bas. Ojdå. Du missade poängen. Vad jag menade var att det inte går att jämföra en Fender & en Wurre, eftersom det är två olika instrument med olika användingsområden...
tbruce Postat 2 oktober 2005 Postat 2 oktober 2005 Hej! Fast Rhodes är mycket bättre än wurlitzer! Neeeeeeeeej... wurlitzer är minst två och en halv gånger tuffare än mes-rhodes. 😕 Wurlitzer med lite tremolo och overdrive... det är myspys det. 😉 (hmm... borde inte tremolot och overdriven liksom ta ut varandra så tremolot inte gör nån skillnad, egentligen?)
Hans Postat 2 oktober 2005 Postat 2 oktober 2005 Hej! Rhodes är pianistens favorit! Wurlitzer gitarristens! Eller? Båda är grymma! Vilken är den bästa mjukvaru-emulationen/samplern?
Bebopkeys Postat 2 oktober 2005 Trådstartare Postat 2 oktober 2005 Wurlitzer is the word! 😉Ett exempel på en sådan, spelad med vissa Supertramp-influenser med Scarbee's WEP, hittar du här: Your browser does not support the HTML5 audio tag Känns det igen...? Wunderbar! Wurlitzer it is 😛
Jocke Postat 2 oktober 2005 Postat 2 oktober 2005 Hej! Fast Rhodes är mycket bättre än wurlitzer! det är ju lite som att säga att bas är mycket bättre än gitarr... Det är ju befängt! 😛 Gitarr är mycket bättre än bas. Ojdå. Du missade poängen. Vad jag menade var att det inte går att jämföra en Fender & en Wurre, eftersom det är två olika instrument med olika användingsområden... Vad lugn och harmonisk du verkar, Danny. Hade förväntat mig ett raseriutbrott. 😉
Bebopkeys Postat 2 oktober 2005 Trådstartare Postat 2 oktober 2005 Nu skall vi se hur vi skall kunna Wurlitza till det här. Jag återkommer
Danny Cort (oregistrerad) Postat 2 oktober 2005 Postat 2 oktober 2005 Vad lugn och harmonisk du verkar, Danny. Hade förväntat mig ett raseriutbrott. 😛 Ey. Jag har börjat gå i terapi.
Jocke Postat 2 oktober 2005 Postat 2 oktober 2005 Vad lugn och harmonisk du verkar, Danny. Hade förväntat mig ett raseriutbrott. 😛 Ey. Jag har börjat gå i terapi. Kan inte skriva nåt som inte uppfattas sarkastiskt så jag fattar mig kort: bra!
Danny Cort (oregistrerad) Postat 2 oktober 2005 Postat 2 oktober 2005 Hej! Ljus eller ljud-terapi? Sorry, jag snackar inte med färskingar.
Hans Postat 2 oktober 2005 Postat 2 oktober 2005 (redigerat) Hej! Inte Hans heller, frågan var riktad till din terapeut! Edit Sorry, visste inte att hackeman var din terapeut! Va, har vi samma terapeut? Menar du hackeman på studio.se? för honom har jag! Välkommen! Vi har utbildat terapeuter sedan 1996, och vi delar gärna med oss av våra erfarenheter av 20 års arbete som massör av häst, hund och människan! Redigerat 2 oktober 2005 av Hans
Danny Cort (oregistrerad) Postat 2 oktober 2005 Postat 2 oktober 2005 (redigerat) Fråga honom direkt då för fan!!! EDIT; Sorry, OT. Lämnar tråden. Redigerat 2 oktober 2005 av Danny Cort
Linus Postat 3 oktober 2005 Postat 3 oktober 2005 Hej! Fast Rhodes är mycket bättre än wurlitzer! det är ju lite som att säga att bas är mycket bättre än gitarr... Det är ju befängt! 😆 Gitarr är mycket bättre än bas. Din mamma spelar tuba.
Gote Postat 3 oktober 2005 Postat 3 oktober 2005 Hej! Fast Rhodes är mycket bättre än wurlitzer! det är ju lite som att säga att bas är mycket bättre än gitarr... Det är ju befängt! 😮 Gitarr är mycket bättre än bas. Din mamma spelar tuba. 😆 Du är seriöst felkopplad Linus. Borde kolla med en elektriker... 😄
musik (oregistrerad) Postat 4 oktober 2005 Postat 4 oktober 2005 Wurlitzer för det mesta, Rhodes ibland. Som svar på din fråga. 😳 :musik
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.